Zoetermeer, wie gaat er mee?

Als je zoiets als one-ski-quiver beschouwt dan is het inderdaad belangrijk dat die ook op harde sneeuw echt wat kan. Je gaat er alleen niet mee van je ijsplatenfobie afkomen vermoed ik…

Ik kan me voorstellen dat de Kore 93 inderdaad de grootste kanshebber is. Die is - als je de reviews mag geloven - een stuk torsie-stijver dan de andere twee modellen die je noemt, en ik dacht met volledige sidewall: ook wel lekker voor grip op harde pistes. Hij is denk ik sowieso wat stijver dan de andere twee, wat ook de performance in kapot geskiede sneeuw en zwaardere diepe sneeuw (slush) ten goede komt.
Maar dit is allemaal speculatie op basis van videobeelden en reviews. In november zal ik er zelf een paar skiën (hoewel deze niet direct op mijn testlijstje staan, maar ach, ik heb 7 testdagen, tijd zat om ook deze aan de tand te voelen).

Maar laten we voor jouw zoektocht anders een nieuw topic openen…

*bericht bewerkt door GiGi op 11 okt 2017 10:45

Ijsplatenfobie 😁😁. Zo erg is het niet hoor. Ik kan er meestal goed omheen skiën. Ik ben bang dat de Kore 93 te stijf is, heb niet zo’n goede ervaringen met Head. Hopen dat ik begin november weer ben hersteld (vast wel), dan ga ik ze allemaal uitproberen.

Zaterdag kan ik wat langer blijven, misschien ga ik nog wel wat testen bij Duijvestein.

Zondagochtend moet ik om uiterlijk 11.30 uur weg.

Ben er zondag vanaf 8 uur. Tot dat het druk word.

Übung macht den meister!!!

@GiGi ik zal de kids ff waarschuwen dat jij er nu ook bent Gijs 😜 Kunnen ze met de trainers bespreken of levend slalommen een optie is omdat er nog niet mag worden gestoken. 🤗

mama on a mission in the snow

Zolang ze mij niet steken…

*bericht bewerkt door GiGi op 14 okt 2017 09:02

Nâh, gewoon stil blijven staan, niet bukken, maar vergeet je protectie niet😈

mama on a mission in the snow

Het was weer heerlijk rustig vanochtend.

8:00

null

9:30

null

Übung macht den meister!!!

Maar een donkere bedoeling om 8uur @RFKANGOO…
En @Tiny-m was nog niet helemaal wakker en zal wel in het donkere deel haar eigen verstopt hebben om verder te tukken😬

LA NORMA😍☃️

Ook Snowworld moet op de kleintjes letten dus als het rustig is verlichten ze maar de halve baan. :P

Übung macht den meister!!!

.

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 16 okt 2017 06:40

Übung macht den meister!!!

Maar een donkere bedoeling om 8uur @RFKANGOO…
En @Tiny-m was nog niet helemaal wakker en zal wel in het donkere deel haar eigen verstopt hebben om verder te tukken😬

Piefke op 16 okt 2017 02:18

Sowieso! Fijn dat ze rekening houden met mensen die nog niet wakker zijn.

Zijn er nog mensen die aankomende zondagavond naar Zoetermeer gaan? Ik ga een paar latjes uitproberen en ga nog even buurten bij de snowsafety sessie van Rolf Westerhof bij Duijvestein.

When life gets too complicated.... SKI

Ik ben er zondagmorgen wel een paar uur. Maar 's avonds niet meer.

Ik ben er zondagmorgen wel een paar uur. Maar 's avonds niet meer.

GiGi op 18 okt 2017 17:30

Ben er ook weer bij. Hopelijk weer net zo rustig als afgelopen zondag.

Übung macht den meister!!!

Maybe dat ik er weer ben zondagochtend. Even kijken hoe uitgerust ik dan ben ;)

Ik weet dat het geen zomer meer is. Maar morgen (zondag 26 november) ben ik wel weer vanaf een uur of 8 's morgens in Zoetermeer. Tot maximaal 12 uur, maar waarschijnlijk ben ik al een stuk eerder weg.

Maar voor wie nog meer zin heeft om te gaan… je bent in ieder geval niet alleen.

Ik ga aankomende vrijdag weer in de avond. En nog en keertje een zondagochtend maar niet morgen.

Behalve @RFKANGOO nog anderen die vrijdag mee gaan testen?

*bericht bewerkt door Tiny-M op 29 nov 2017 19:18

Behalve @RFKANGOO nog anderen die vrijdag mee gaan testen?

Tiny-M op 29 nov 2017 19:18

Ik vindt het ook wel leuk om vanavond te komen boarden. Nou las ik wat over die testavond vanavond, betekent dat grote drukte? Wie komen er vanavond allemaal?

Het is wel wat drukker, maar vond het nog aardig goed te doen vorige keer. Echt knallen is zondag ochtend een betere tijd voor. Vooral ook het testen is leuk, aardig wat gekke boardjes getest de vorige keer met leuke verrassingen. Heb er nu nog een paar op mn lijstje staan.

Het is wel wat drukker, maar vond het nog aardig goed te doen vorige keer. Echt knallen is zondag ochtend een betere tijd voor. Vooral ook het testen is leuk, aardig wat gekke boardjes getest de vorige keer met leuke verrassingen. Heb er nu nog een paar op mn lijstje staan.

Tiny-M op 1 dec 2017 10:47

Hoe dan ook leuk om mijn Pantera SC weer even uit te laten, en wellicht een boardje te testen. Denk dat ik er wel ben vanavond. Dus @Tiny-M en @RFKANGOO zijn er sowiso ook? Natuurlijk ook leuk om jullie te meeten.

Moet nog ff m’n board krabben/borstelen en de bindingen monteren en dan ben ik er klaar voor. Heb m’n board gelijmt dus ook die moet ik ff testen.

Denk dat als de pantera je bevalt je weinig gaat vinden op de testavond wat ook maar een beetje in de buurt komt.

Übung macht den meister!!!

Moet jij geen pantera dan als je board het nog verder gaat begeven? ;)

Moet nog ff m’n board krabben/borstelen en de bindingen monteren en dan ben ik er klaar voor. Heb m’n board gelijmt dus ook die moet ik ff testen.

Denk dat als de pantera je bevalt je weinig gaat vinden op de testavond wat ook maar een beetje in de buurt komt.

RFKANGOO op 1 dec 2017 11:41

Klopt, vorig jaar ook eea getest maar weinig dat me aansprak.

En skateboarders, zat er nog wat leuks of bijzonders bij??

I can stick uphill ice, on my saucer...

Stuk meer ijs dan de vorige keer dat ik was bovenin. Dat was wel jammer. Toppertjes van de avond waren voor mij deze van K2: http://de.k2snowboarding.com/en/mens/snowboards/simple-pleas…

En deze van Lib Tech: http://www.lib-tech.com/snowboards/jamie-lynn-phoenix/…

Vooral die eerste: enorm stabiel, makkelijk hele hoge snelheid mee te halen en je blijft veel vertrouwen houden in de plank. De 2e lekker stijve plank, heerlijk om de piste me af te knallen, stuurt lekker. Ik word er vrolijk van.

En ook nog even @StephanN gezien

*bericht bewerkt door Tiny-M op 02 dec 2017 00:26

En skateboarders, zat er nog wat leuks of bijzonders bij??

Shane op 1 dec 2017 23:10

Geloof maar niet dat je mij ooit op een skateboard zal zien. Doodeng die dingen.

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 02 dec 2017 08:05

Übung macht den meister!!!

Temperatuurwisselingen buiten lijken elke keer best wel invloed te hebben op de sneeuwcondities binnen. Hebben ze nog niet helemaal onder controle…
Maar dit soort evenementen zijn altijd leuk natuurlijk!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Bij Snowworld hebben ze mij verteld dat ze de afgelopen maanden nog regelmatig nieuwe sneeuw spoten om het sneeuwdek weer op peil te krijgen na het zomeronderhoud.
Nu ligt er inmiddels echter al zo veel kilo sneeuw, dat bijspuiten veel minder wordt gedaan omdat anders de constructie van de hal te veel te verduren krijgt onder het gewicht. En eerst wat oude sneeuw eruit halen om er wat nieuwe in te spuiten kost meer tijd dan 1 nacht. Dan zouden ze de baan dus een dag moeten sluiten… Dat soort zaken geven ze zelf als oorzaak van de huidige sneeuwkwaliteit.

*bericht bewerkt door GiGi op 02 dec 2017 08:28

Plaats een reactie