Zoetermeer, wie gaat er mee?

Heb trouwens ook Fischer’s 130 (rcprofullfit of zoiets) valt best mee idd

@pirmin: heb je twee paar?

Wel twee stuks, gok ik.

Spot on GIGI 👍🏻

Afgelopen zondag ben ik weer eens ouderwets op mijn bek gegaan. Dat smaakt naar meer!

Komende zaterdag- en zondagochtend ben ik weer in Zoetermeer te vinden.Vanaf een uur of 8 - half 9 totdat het drukker wordt.

Hoe kwam het?

Te veel gewicht op de binnenski… was een halve seconde afgeleid.

Zonder vallen leer je niet… Dat geldt overigens niet voor vallen bij het uit de lift stappen…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Zonder vallen leer je niet… Dat geldt overigens niet voor vallen bij het uit de lift stappen…

Shane op 10 okt 2017 10:31

Haha. Ook dáár leer je vast wat van. Al weet ik niet precies wat…

😂😂😂

Afgelopen zondag ben ik weer eens ouderwets op mijn bek gegaan. Dat smaakt naar meer!

Komende zaterdag- en zondagochtend ben ik weer in Zoetermeer te vinden.Vanaf een uur of 8 - half 9 totdat het drukker wordt.

GiGi op 10 okt 2017 09:48

Vergeleken met jou ben ik maar een amateurtje op skigebied, dus waarschijnlijk is dit een domme vraag. Maar ben je dan in Zoetermeer om echt nog beter te zien worden of om gewoon een beetje in de sneeuw te spelen en alvast wat voorpret te hebben?

Beiden. Ten eerste vind ik de bezigheid van het draaien van bochten gewoon erg leuk. Bovendien ben ik ervan overtuigd dat skiën in de eerste plaats een ervaringssport is, dus dat je door het vaker te doen ook beter wordt. Zeker als je af en toe zinnige tips krijgt van bevriende skileraren die daar dan aan het trainen of aan het werk zijn. Dan leer je jezelf in ieder geval de juiste dingen aan.

Het is dus meer ‘bijhouden’ van techniek dan echt sprongen maken. Voor dat laatste doe ik af en toe een clinic, als de gelegenheid zich voordoet. Dat kan een algemene techniektraining zijn, of het kan gaan over een specifiek onderwerp (zoals bijvoorbeeld ‘korte bochten’ of ‘carven’).

Overigens ben ik ook een volledige amateur hoor. Maar wel een fanatieke.

*bericht bewerkt door GiGi op 10 okt 2017 19:00

Ga je de QST92 nog proberen? Ze hebben ook de QST99.

@Dr Phil
als jij zondag komt, kom ik ook…

I can stick uphill ice, on my saucer...

@shane, ik zou best willen, maar met een gebroken rib is skiën best lastig. Hij geneest overigens voorspoedig.

*bericht bewerkt door DrPhil op 10 okt 2017 22:02

Wat MTB ongeval??

I can stick uphill ice, on my saucer...

Yep, eerste afdaling. Een blauwe 😁

Kijk even of deze zondag een optie is.

Ik kan trouwens ook nog niet lachen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 10 okt 2017 22:08

Balen, succes met herstel!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ach, een kneuzing is veel erger! En het lijkt voorspoedig te helen. Thx.
Het meest irritante is dat ik niet om mijn eigen grapjes kan lachen.
Ik kijk veel naar Duitsland nu.

*bericht bewerkt door DrPhil op 10 okt 2017 22:21

@Dr Phil paar paracetamolletjes en skiën gaat best hoor.

Ach, een kneuzing is veel erger! En het lijkt voorspoedig te helen. Thx.
Het meest irritante is dat ik niet om mijn eigen grapjes kan lachen.
Ik kijk veel naar Duitsland nu.

Dr Phil op 10 okt 2017 22:16

En je bent nog wel zo op dreef de laatste tijd 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Thx 😁 (auw)

Kijk even of deze zondag een optie is.

Tiny-M op 10 okt 2017 22:07

Snowboarden is altijd een optie!! ;)

Übung macht den meister!!!

Kijk even of deze zondag een optie is.

Tiny-M op 10 okt 2017 22:07

Snowboarden is altijd een optie!! ;)

RFKANGOO op 11 okt 2017 08:00

Behalve met gekneusde ribben, weet ik uit ervaring. Maar ik ga even kijken, zaterdag waarschijnlijk ook op die andere soort plank in de weer.

@Dr Phil: beterschap!

Ga je de QST92 nog proberen? Ze hebben ook de QST99.

Dr Phil op 10 okt 2017 21:50

Dat zijn ski’s die ik liever in de bergen test, omdat ik het soort sneeuw waar die voor zijn ontworpen (zachte sneeuw) in Zoetermeer niet ga vinden. Bovendien is Duijvestein pas vanaf 10.00 uur open, en is het tegen die tijd al flink druk. De pistekwaliteit gaat dan ook snel achteruit (lees: nog harder dan anders en behoorlijk afgeschraapt), dus geef je dat type ski op zo’n moment niet een eerlijke kans.

Ok, begrijpelijk. Is het niet een mooie gelegenheid om te kijken hoeveel grip hij heeft op een harde piste? Dat is vaak juist waar het aan schort bij deze brede ski’s. Toch? Voor mij is juist de grip op slechte pistes van belang bij dit soort brede ski’s. Zodat ik er de hele dag op kan skiën, op alle pistes. Als allmountain dus. (De 92-er dan)
Offpiste is ook vaak beton, waar je maar beter genoeg kukident kunt gebruiken.
En dan test je in het echt voor de andere kant (de zachte sneeuw). Maar je moet het natuurlijk zelf weten. @Tiny-M: bedankt!

*bericht bewerkt door DrPhil op 11 okt 2017 10:33

Is het niet een mooie gelegenheid om te kijken hoeveel grip hij heeft op een harde piste? Dat is vaak juist waar het aan schort bij deze brede ski’s. Toch?

Dr Phil op 11 okt 2017 10:18

Dat is zeker waar. Maar het is eigenlijk ook wel logisch (in mijn hoofd althans) dat zo’n ski op harde sneeuw het niet zo goed doet. Een dag waarop ik zo’n ski zou kiezen is een dag dat het sneeuwt of dat het gesneeuwd heeft en er verse sneeuw op en naast de piste ligt. In die zachte sneeuw, ook op de piste als die door talloze skiërs is aangestampt aan het eind van de dag, heb ik waarschijnlijk nog genoeg grip. Echt ijzig wordt het op dat soort dagen nooit, is mijn ervaring. Wel veel hopen vaak, maar in ieder geval nog vrij zacht en dan is grip nooit een probleem.
Zijn de pistes wel keihard, dan is het in mijn ogen niet een dag voor zo’n soort ski, en hoeft ie het dus ook niet zo goed te doen op die keiharde piste. Het zijn dan ook niet echt ‘allmountain’ ski’s in mijn hoofd, maar smalle freeride ski’s. Alleen in het voorjaar, als het de eerste twee uur keihard is omdat de gesmolten sneeuw van de dag ervoor in de nacht is opgevroren en het vanaf een uur of 11 echt papperig begint te worden - alleen dán heb je een ski nodig die harde betonpistes én zachte sneeuw/slush aankan. En dan zou ik dus eerder voor een ski gaan als de Völkl Kendo, Blizzard Brahma, Salomon X-Drive 8.0 of 8.8… en niet voor een QST.
Ik zou dus wel kunnen testen hoe de QST het op keiharde pistes doet, maar die kwaliteit ligt wat mij betreft zo ver buiten het beoogde inzetbereik van die ski, dat hoe die het op harde pistes doet eigenlijk irrelevant is en - voor dát soort ski’s - niet echt wat toevoegt en dus hooguit een bonus is.

Ok, ook begrijpelijk. Maar ik zit eraan te denken om zoiets als allmountain te kopen. Als mijn enige ski. De Head Kore 93 maakt de meeste kans, of een Pinnacle 88 of zoiets. Ik vond de QST92 in Zoetermeer verbazingwekkend veel grip hebben. Vandaar. Maar nogmaals, jouw keus.

Plaats een reactie