Sneeuwsituatie Winterberg (deel 2)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Ik ga het nog even afwachten tot het volgende weekend, maar de sneeuwverwachting voor volgende week tem woensdag is niet vet.

Maar enkele centimeters erbij, hopelijk donderdag en vrijdag toch nog een 10cm extra

Triple-T op 12 jan 2018 13:15

Van dinsdag tm zaterdag 20-60 cm in de prognoses. Als we een voltreffer met een treuzelend lagedrukgebied krijgen durf ik zelfs richting de meter te gaan. …

Harry(Winterberg) op 12 jan 2018 14:29

Eerst zien, dan geloven ! :) (Toch bedankt voor de hoop)

Ik ga het nog even afwachten tot het volgende weekend, maar de sneeuwverwachting voor volgende week tem woensdag is niet vet.

Maar enkele centimeters erbij, hopelijk donderdag en vrijdag toch nog een 10cm extra

Triple-T op 12 jan 2018 13:15

Van dinsdag tm zaterdag 20-60 cm in de prognoses. Als we een voltreffer met een treuzelend lagedrukgebied krijgen durf ik zelfs richting de meter te gaan. …

Harry(Winterberg) op 12 jan 2018 14:29

Dat is optimistisch…
Heb al iets vastgelegd voor zondag en maandag, dus laten we hopen dat je gelijk krijgt…

Triple-T op 12 jan 2018 15:08

Is redelijk optimistisch inderdaad, Max 30cm meer denk ik ook niet.

Hoop dat er wat meer valt en voor mij part mar die meter wel vallen, 16-2 een weekend er na toe.

Ik ga het nog even afwachten tot het volgende weekend, maar de sneeuwverwachting voor volgende week tem woensdag is niet vet.

Maar enkele centimeters erbij, hopelijk donderdag en vrijdag toch nog een 10cm extra

Triple-T op 12 jan 2018 13:15

Van dinsdag tm zaterdag 20-60 cm in de prognoses. Als we een voltreffer met een treuzelend lagedrukgebied krijgen durf ik zelfs richting de meter te gaan. …

Harry(Winterberg) op 12 jan 2018 14:29

Je kan zo bij Hajo als backup aan de slag zie ik.

Matthias123 op 12 jan 2018 14:31

Loop je nou een beetje te Phillen @Matthias123 😜.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik ga het nog even afwachten tot het volgende weekend, maar de sneeuwverwachting voor volgende week tem woensdag is niet vet.

Maar enkele centimeters erbij, hopelijk donderdag en vrijdag toch nog een 10cm extra

Triple-T op 12 jan 2018 13:15

Van dinsdag tm zaterdag 20-60 cm in de prognoses. Als we een voltreffer met een treuzelend lagedrukgebied krijgen durf ik zelfs richting de meter te gaan. …

Harry(Winterberg) op 12 jan 2018 14:29

Je kan zo bij Hajo als backup aan de slag zie ik.

Matthias123 op 12 jan 2018 14:31

Loop je nou een beetje te Phillen @Matthias123 😜.

Shane op 12 jan 2018 20:05

Tja dat is maar zeeer zelden dat je zo’n goede voorzet krijgt.

Born to Ride

Er word weer besneeuwd ziet er nu goed uit.

Terugwaggelend van een avondje stappen hoor je overduidelijk overal de sneeuwkanonnen aan staan. Hopen op een mooie laatste dag morgen.

Staat wel een aardig koud windje op, dus moet helemaal goed komen qua slechte sneeuw condities.

Carnas on Tour

Hoe lijkt het met de liften zullen die open blijven met zoveel wind? Willen donderdag namelijk een dagje langs komen. Kan iemand mij daar iets over zeggen

Er wordt inderdaad sneeuw gespoten, zag net de webcambeelden, zowel in winterberg als in Willigen.

Er wordt inderdaad sneeuw gespoten, zag net de webcambeelden, zowel in winterberg als in Willigen.

michelr op 14 jan 2018 10:45

Het is prima weer om flink te produceren met temperaturen van -4 a -5. Naast Winterberg en Willingen zijn ook Neuastenberg, Altastenberg en Bodefeld flink sneeuw aan het produceren. Aangezien het nog lekker koud blijft komende week zullen er steeds meer gebieden weer open gaan en het aanbod uitbreiden. Wij vertrekken de 22e voor 4 dagen naar het Sauerland dus we lijken met ons neus in de boter te vallen.

Born to Ride

Erg bemoedigend voor de krokus… al is het natuurlijk nog veraf…

Er is behoorlijk wat sneeuw gemaakt. De pistes waren vanmorgen goed, maar inmiddels behoorlijk ijzig op sommige plekken.
Vanaf morgen ronduit goede skimogelijkheden

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Pistes zijn nu voor een groot deel ijzig maar nog wel te doen. Sneeuwkanonnen staat bijna overal aan dus dat is een nat gezicht her en der! Hopen dat kanonnen morgen uit gaan en dat de kanonnen tot morgenochtend draaien.

Met een zonnetje erbij is ons weekend helemaal goed gekomen!

Er wordt inderdaad sneeuw gespoten, zag net de webcambeelden, zowel in winterberg als in Willigen.

michelr op 14 jan 2018 10:45

Het is prima weer om flink te produceren met temperaturen van -4 a -5. Naast Winterberg en Willingen zijn ook Neuastenberg, Altastenberg en Bodefeld flink sneeuw aan het produceren. Aangezien het nog lekker koud blijft komende week zullen er steeds meer gebieden weer open gaan en het aanbod uitbreiden. Wij vertrekken de 22e voor 4 dagen naar het Sauerland dus we lijken met ons neus in de boter te vallen.

Matthias123 op 14 jan 2018 11:11

Wij gaan pas op 16 februari een weekend als voorbereiding er na toe, heb nog tijd en hopende dat het koud blijft met nog meer sneeuw.

Hoe lijkt het met de liften zullen die open blijven met zoveel wind? Willen donderdag namelijk een dagje langs komen. Kan iemand mij daar iets over zeggen

roelvossie op 14 jan 2018 10:35

Harry kun jij hier nog wat over vertellen anders staan we er donderdag straks voor niks

In eerste week januari, tijdens storm in Nederland, waren de liften in Willingen dicht (incl Gondel). In Winterberg was alles ondanks de wind (en zeer slecht weer) gewoon open.

Dus vermoed dat alles gewoon open is.

Hoe lijkt het met de liften zullen die open blijven met zoveel wind? Willen donderdag namelijk een dagje langs komen. Kan iemand mij daar iets over zeggen

roelvossie op 14 jan 2018 10:35

Harry kun jij hier nog wat over vertellen anders staan we er donderdag straks voor niks

roelvossie op 14 jan 2018 22:10

Neem sneeuwkettingen mee :zware sneeuwval de komende week
Wind durf ik niet te zeggen. Bij 145kmh wat ik las houdt alles op. Even laatste weerberichten in de gaten houden. Liften kunnen op zich veel wind hebben, maar geen orkaan qua draaien (ook gevaar van omwaaiende bomen, zeker als ze zwaar in de sneeuw zitten)

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 14 jan 2018 22:30

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Sneeuwkettingen liggen in de auto we zullen het in de gaten houden. Bedankt voor de snelle reactie

Waar in de buurt (op de normale routes) kan je kettingen nodig hebben? Ik heb begin december gereden tijdens een dikke dump (terug weliswaar en met spiksplinternieuwe winterbanden), maar had niet het idee dat ik ze ergens nodig had…of zie ik iets over t hoofd?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Waar in de buurt (op de normale routes) kan je kettingen nodig hebben? Ik heb begin december gereden tijdens een dikke dump (terug weliswaar en met spiksplinternieuwe winterbanden), maar had niet het idee dat ik ze ergens nodig had…of zie ik iets over t hoofd?

Roy83 op 15 jan 2018 07:34

Met goede winterbanden ga je daar nergens kettingen nodig hebben op de hoofdwegen. Ze schuiven actief en echt hele zware sneeuwval staat er ook niet op de planning. Kettingen kunnen alleen handig zijn op sommige parkeerterreinen. Mocht je ergens overnachten wat niet aan een hoofdroute ligt kan het soms ook handig wezen om kettingen te hebben.

Born to Ride

Ik was daar vorig jaar ook rond dezelfde dagen. Dat was ook met een megadump en veel wind. Die vrijdag waren de liften in de ochtend gesloten ivm de wind gecombineerd met de sneeuwval en ook de hoofdwegen waren compleet dichtgesneeuwd.

Dit was de betreffende vrijdagochtend (13 januari) op de parkeerplaats van Hotel Herrloh. Ik had wel een paar kettingen kunnen gebruiken om daar van af te komen…

null

Kettingen kunnen toch weleens handig zijn in de regio Winterberg.
Wij waren op 16 december in Winterberg en zijn einde vd middag vertrokken richting huis. Maar de eerste 10km in lichte sneeuwval waren best spannend, zelfs op winterbanden.

Kettingen kunnen toch weleens handig zijn in de regio Winterberg.
Wij waren op 16 december in Winterberg en zijn einde vd middag vertrokken richting huis. Maar de eerste 10km in lichte sneeuwval waren best spannend, zelfs op winterbanden.

Bernard op 15 jan 2018 10:47

Wij waren er 29 december. Toen viel er rond 6 uur s avonds een aardig pak sneeuw. Ik heb geen sneeuwschuiver of iets anders gezien die de wegen weer schoonmaakte.

Ik was er 10 december ( de dag na de opening) en toen sneeuwde het enorm hard op de terugweg, maar ondanks dat ik ook geen schuivers heb gezien, ben ik ook geen moment in de problemen geweest. Tuurlijk moest je rustig rijden, ik denk dat sommige mensen ook wel wat uitdaging op de parkeerplaats hadden, maar echt niets schokkends. Maar goed, het kan nooit kwaad om ze gewoon bij je te hebben, al ben ik wel benieuwd of iemand ze al ooit omgelegd heeft in Winterberg.

Sfeerbeeldje van de terugweg:

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/8b15e85c0ae956ae4c04d52c...

Anyway: het ziet er wel een stuk beter uit inmiddels op de webcams! Het begint langzaam weer ergens op te lijken…

*bericht bewerkt door Roy83 op 15 jan 2018 13:26

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Inderdaad, nu hopen dat de warmte die vanaf begin volgende week staat ingetekend net langs Winterberg trekt zoals het gisteren op de kaarten stond. Gisteren tekenden de kaarten iedere dag zo rond de -6 in, nu 5 a 6 graden boven 0…

Born to Ride

Inderdaad, nu hopen dat de warmte die vanaf begin volgende week staat ingetekend net langs Winterberg trekt zoals het gisteren op de kaarten stond. Gisteren tekenden de kaarten iedere dag zo rond de -6 in, nu 5 a 6 graden boven 0…

Matthias123 op 15 jan 2018 13:45

Kijk je naar de verwachtingen zal het lekken gaan sneeuwen de komende week.

Inderdaad, nu hopen dat de warmte die vanaf begin volgende week staat ingetekend net langs Winterberg trekt zoals het gisteren op de kaarten stond. Gisteren tekenden de kaarten iedere dag zo rond de -6 in, nu 5 a 6 graden boven 0…

Matthias123 op 15 jan 2018 13:45

Kijk je naar de verwachtingen zal het lekken gaan sneeuwen de komende week.

michelr op 15 jan 2018 15:07

Deze week wel. Wij zitten er van 22-26 jan. En de kaarten zien er nu voor die dagen gewoon niet goed uit. Maar het is een grensgeval wat 2 kanten op kan vallen, hopelijk valt het toch nog goed.

Born to Ride

Inderdaad, nu hopen dat de warmte die vanaf begin volgende week staat ingetekend net langs Winterberg trekt zoals het gisteren op de kaarten stond. Gisteren tekenden de kaarten iedere dag zo rond de -6 in, nu 5 a 6 graden boven 0…

Matthias123 op 15 jan 2018 13:45

Kijk je naar de verwachtingen zal het lekken gaan sneeuwen de komende week.

michelr op 15 jan 2018 15:07

Deze week wel. Wij zitten er van 22-26 jan. En de kaarten zien er nu voor die dagen gewoon niet goed uit. Maar het is een grensgeval wat 2 kanten op kan vallen, hopelijk valt het toch nog goed.

Matthias123 op 15 jan 2018 15:15

De operationele run van volgende week is een hoge uitbijter. Aanhoudend winterweer is een stuk waarschijnlijker.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Voor de meest zonnige (= koud en sneeuwrijk) vooruitzichten voor Winterberg, moet je zoals altijd bij Harry zijn 😀

Voor de meest zonnige (= koud en sneeuwrijk) vooruitzichten voor Winterberg, moet je zoals altijd bij Harry zijn 😀

77steve op 15 jan 2018 16:52

Niet om flauw te doen, maar als de verwachting is dat het verderop in Kassel op 250 m hoogte rond het vriespunt blijft, dan lijkt het mij stug dat het boven op 700-800m warm water gaat regenen
Www.weerplaza.nl

null

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ik wil niet pessimistisch doen maar het weerbericht op deze site voorspelt voor maandag nochtans 5° en regen.
ik hoop dat het anders uitdraait…

Andere sites zoals BergFex voorspellen wel vriestemperaturen en zon…

Ik duim voor het laatste

Plaats een reactie