Nieuwe gear? Show it! (deel 3)

Je moet ook skiën met ski kleding, niet lopen!

Jeffvdv op 24 nov 2017 00:05

@Jeffvdv Als je goed had gelezen dan had je gezien dat snellere slijtage tijdens het skiën ook een dingetje is :-P

When life gets too complicated.... SKI

Sint moet nodig worden opgenomen,
Want hij is een week te vroeg gekomen.

2018 K2 Pinnacle 105 (184) met 2018 Tyrolia Attack 13 Gripwalk

null

Dakine Poacher 14 L, voor op de piste (voor off-piste heb ik een backpack met airbag)

null

Een aantal Platypus Soft Bottles (van resp 1,0 L en 0,5 L)

null

Na jarenlang geskied te hebben op Fischer progressor 7+ latten nu de overstap naar de superior serie…En 5 cm lengte erbij…Zin in de kerst! (Maar ik vind het ook spannend )

null

*bericht bewerkt door SandraSki op 29 nov 2017 21:33

sneeuw witje en de 7 bergen

Gezien de vorige toch wel oud begon te worden, en nieuw potje voor op mn bol:

null

https://cdn.wintersport.nl/forum/19/15a96b3d90c147d23a89e666...

Got it! Head Kore 93, op de piste in de slush, of de poeder in!

Sint moet nodig worden opgenomen,
Want hij is een week te vroeg gekomen.

2018 K2 Pinnacle 105 (184) met 2018 Tyrolia Attack 13 Gripwalk

null

Dakine Poacher 14 L, voor op de piste (voor off-piste heb ik een backpack met airbag)

null

Een aantal Platypus Soft Bottles (van resp 1,0 L en 0,5 L)

null

GiGi op 29 nov 2017 18:34

Ha Gijs (@Gigi), ben benieuwd hoe die softbottles bevallen. Ik heb geen rugzak met camelbag en het meenemen van een fles of bidon water heeft altijd wel een nadeel. Ergens klem in de lift, je kent het wel. Misschien is dit wel wat.

*bericht bewerkt door Roko op 30 nov 2017 21:50

Uitrusten doe je maar in de lift.

Ha Gijs (@Gigi), ben benieuwd hoe die softbottles bevallen. Ik heb geen rugzak met camelbag en het meenemen van een fles of bidon water heeft altijd wel een nadeel. Ergens klem in de lift, je kent het wel. Misschien is dit wel wat.

Roko op 30 nov 2017 21:49

Voor op de piste gebruik ik een fles van Nalgene. Dat vind ik prettiger drinken. Voor offpiste en touren gebruik ik gewoon een camelbak.

null

When life gets too complicated.... SKI

De Sint kwam bij mij ook iets te vroeg aan de deur 😂

Sweet Protection Supernaut True Black. De blauwe die ik heb van een eerdere jaargang gaat binnenkort in de verkoop 😎. Voor de early birds: Maatje XL, Gore-Tex Pro Shell, i.z.g.st., vraagprijs €175,-

null

When life gets too complicated.... SKI

@Alex Plus die dingen zijn zo goed als onbreekbaar.

Click. Click. Peace

@Alex Plus die dingen zijn zo goed als onbreekbaar.

Rogier op 30 nov 2017 22:18

@Rogier nog een ander voordeel idd 👍

When life gets too complicated.... SKI

Ik heb ook een Camelbak, maar ik merk dat ik het meer gedoe vind en hem daardoor minder gebruik. Die softbottles heb ik al een tijdje, bevallen erg goed. In gebruik zoals een flesje of bidon, maar minder hard op je rug (zeker als ik in de lift toch vaak mijn rugzak op hou en er dus tegenaan leun (heel fout, maar ik doe dat).

Ik was mijn softbottles kwijt, dus even nieuwe besteld. ook voor een vriend.

@Gigi ja precies, in de lift zijn harde flesjes irritant in je rugzak, zeker als je lekker doorskiet en regelmatig in de lift zit. Ik houd ook liever mijn rugzak op.

*bericht bewerkt door Roko op 01 dec 2017 09:29

Uitrusten doe je maar in de lift.

@GiGi die softbottles lijken me dan weer lastig schoonmaken, daar heb ik met mijn Nalgene on the fly met brede opening dan weer geen last van.

De ultieme fles bestaat denk ik eigenlijk niet.

Tijd voor een uitpakparty?!

@Gigi ja precies, in de lift zijn harde flesjes irritant in je rugzak, zeker als je lekker doorskiet en regelmatig in de lift zit. Ik houd ook liever mijn rugzak op.

Roko op 1 dec 2017 09:29

Of een rugzak kopen die je met 1 klik en beweging van je rug naar je buik kunt omzetten?

Tijd voor een uitpakparty?!

Bij de nieuwe Camelbaks kun je het reservoir en de slang makkelijk loskoppelen. Dat was altijd mijn grootste bezwaar tegen de oude Camelbaks.

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 dec 2017 15:06

De ultieme fles is een flesje supermarktwater (met of zonder bubbels), tactisch ingepakt aan de zijkanten van de rugzak, waar je natuurlijk lekker mee in de lift blijft zitten ;). En daarna gewoon weggooit natuurlijk… 😲

*bericht bewerkt door Shane op 01 dec 2017 15:25

I can stick uphill ice, on my saucer...

Bij de nieuwe Camelbaks kun je het reservoir en de slang makkelijk loskoppelen. Dat was altijd mijn grootste bezwaar tegen de oude Camelbaks.

DrPhil op 1 dec 2017 15:05

Dat heeft de mijne ook hoor, maar dan nog…

Wat vind je er dan lastig aan?

Bij mij uit de kraan stroomt, net als in heel veel skigebieden, geweldig lekker en goed bronwater. Waarom zou ik dan water dat kilometers is vervoerd en in onnodig veel plastic verpakt zit meenemen?

Click. Click. Peace

Bij mij uit de kraan stroomt, net als in heel veel skigebieden, geweldig lekker en goed bronwater. Waarom zou ik dan water dat kilometers is vervoerd en in onnodig veel plastic verpakt zit meenemen?

Rogier op 1 dec 2017 15:28

Omdat je te lui bent om je fles schoon te maken ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik gebruik al jaren de Camelbak en houdt de rugzak ook in de lift gewoon om, dus ja, ik leun er ook tegenaan. Nog nooit problemen mee gehad

Beter een nieuw topic beginnen over drinksystemen.
EDIT: geopend.

https://www.wintersport.nl/forum/topic/378500

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 01 dec 2017 15:42: Link toegevoegd

Ik gebruik al jaren de Camelbak en houdt de rugzak ook in de lift gewoon om, dus ja, ik leun er ook tegenaan. Nog nooit problemen mee gehad

Marijnt op 1 dec 2017 15:35

Dat leunen in de lift ging over een hard flesje/bidon wat niet fijn is (net zoals de cartridge van mijn airbag, bijvoorbeeld).

Altijd geneuzel met die Camelbak slang, druppels water in je rugzak, gepruts om dat slangetje door de schouderband te leiden… Zoals ik zei: allemaal geen drama, maar toch te veel gedoe om vaak te gebruiken. Met zo’n softbottle in mijn tas drink ik meer over de hele dag.

Maar ik vond zelf die softbottles de minst interessante van mijn aankopen :)

*bericht bewerkt door GiGi op 01 dec 2017 15:39

Maar ik vond zelf die softbottles de minst interessante van mijn aankopen :)

GiGi op 1 dec 2017 15:39

hahaha ;-) wij niet! :-)

Click. Click. Peace

Sterker nog, heb er meteen een op de lijst voor de sint gezet!

ow en ontopic: afgelopen weekend nieuwe Flow Alpha bindingen gekocht omdat mijn nieuwe schoenen niet meer passen in mijn oude bindingen… iets te lomp en te groot geworden… (de schoen dan he…)

*bericht bewerkt door Miel op 01 dec 2017 16:16

Trouwens rugzak en ski’s passen mooi bij elkaar! :-)

Click. Click. Peace

mezelf verjaardag’s cadeautje gedaan :-)

null
null

Ik gebruik al jaren de Camelbak en houdt de rugzak ook in de lift gewoon om, dus ja, ik leun er ook tegenaan. Nog nooit problemen mee gehad

Marijnt op 1 dec 2017 15:35

Dat leunen in de lift ging over een hard flesje/bidon wat niet fijn is (net zoals de cartridge van mijn airbag, bijvoorbeeld).

Altijd geneuzel met die Camelbak slang, druppels water in je rugzak, gepruts om dat slangetje door de schouderband te leiden… Zoals ik zei: allemaal geen drama, maar toch te veel gedoe om vaak te gebruiken. Met zo’n softbottle in mijn tas drink ik meer over de hele dag.

Maar ik vond zelf die softbottles de minst interessante van mijn aankopen :)

GiGi op 1 dec 2017 15:39

Het is inderdaad gepruts om het slangetje door de schouderband te leiden, maar als dat betekent dat je de rest van de dag, behalve dan tijdens de lunchpauze, je de rugzak niet meer af hoeft te doen om te kunnen drinken heb ik dat er wel voor over ;)

Ik merk dat ik slurpende aan dat ding steeds ademnood krijg op hoogte. Dus vind aan dat ding lurken ook niet ideaal. Dan maar wat vaker even de tas af.

Een Apple watch series 3 Nike + gekocht. Eindelijk is er een hoogtemeter aan toegevoegd, zodat hij buiten de andere sporten ook het skiën goed kan registreren 😃 Nu eerst maar eens gaan uitzoeken welke app hier het beste voor geschikt is… (wellicht open ik hier later wel even een nieuw topic voor, gezien het feit de apps steeds door ontwikkeld worden).

null

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Plaats een reactie