Les 3 Vallees vandaag (winter 2016-2017)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

@Arno11
Méribel is alleen nog (slecht) te bereiken via de Truite.
Heenweg naar Courchevel is geen probleem, er zijn best nog goede pistes te vinden. het probleem is de terugweg, dan liggen de pistes (met name de Aigle naar Mottaret) op het zuiden.

bon ski

@Arno11
Méribel is alleen nog (slecht) te bereiken via de Truite.
Heenweg naar Courchevel is geen probleem, er zijn best nog goede pistes te vinden. het probleem is de terugweg, dan liggen de pistes (met name de Aigle naar Mottaret) op het zuiden.

skifan op 11 apr 2017 20:15

Truite is die niet gesloten

Jeetje het is duidelijk dat het einde voor les menuires naderd.
Ik blijf wel met veel plezier kijken naar mijn favoriete topic dus veel dank @skifan voor de dagelijkse updates nog!
We gaan lekker de zomer in veel genieten van het weer en de zon ook regelmatig de bbq aansteken met een koud drankje en zo het verlangen naar een witte winter in L3V beetje bij beetje opbouwen ✌?

@Pieter230976
Truite was gisteren nog open. Wel faible enneigement.

bon ski

@Pieter230976
Truite is gesloten, Méribel is dus niet meer skiënd te bereiken. Méribel Mottaret is nog wel skiënd te bereiken.

*bericht bewerkt door skifan op 12 apr 2017 09:11

bon ski

@Pieter230976
Correctie op mijn bericht van vanmorgen: Méribel is nog te bereiken via de wedstrijdpiste en dan het laatste stuk van de Gelinotte piste.

bon ski

Omdat de Olympic Express paasmaandag dicht gaat zijn we in de ochtend hierheen gegaan. Het viel 100% mee, weinig skiërs op de pistes enkel wat lesgroepen en hoewel de pistes zacht waren, waren ze prima te skiën. We zijn zelfs via de wedstrijdpiste en de Piste Gelinotte afgedaald naar de Chaudane in Méribel: in de ochtend goed te doen.
Piste Roc de Fer:

null

In de middag naar Val Thorens waar het tegenviel. Voor goede piste moest je de Grand Fond of de Cime de Caron nemen. Alle andere piste waren zacht en soms zelfs pap.
Péclet in de wolken:
null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

*bericht bewerkt door skifan op 12 apr 2017 17:02

bon ski

Denk dat toch spannend gaat worden voor de personen die in de goedkope periode gaan.skien in LTV, tss pasen en dutchweek

@Freerider. Als je nu de omstandigheden ziet laat ons dan maar blij zijn met onze maand januari. Goedkoper en toch beter, dat zie je niet zo dikwijls. Geluk met het weer in de UK. Eens de zomer voorbij zitten we zo weer in LM. @Skifan. Bedankt voor alle mooie beelden. Het lijkt nu wachten op de laatste foto’s in zwembroek.

Hen48

toch ziet het er aankomende week, kwa sneeuw en temperatuur niet heel slecht uit als de weersvoorspelling klopt, Misschien ben ik nu iets te optimistisch, maar als het volgende week idd een half metertje sneeuw bijkomt, en de temperaturen tijdens de dutchweek niet boven de 5 graden uitkomen het toch nog goed skieen moet zijn.

Heel druk in Val Thorens. P4 was vol. Het aantal liftpassages was gisteren maar iets minder dan in Februari. Het was zo lang wachten bij de meeste liften dat we nog maar eens afgedaald zijn naar het Lac du Lou. Helaas was het Lac al zover ontdooid dat waterslide niet meer mogelijk
was bovendien lag er op het pad naar de Plan de l’Eau lift geen sneeuw meer.

Drukte bij de TSD Moutière:

null

De randen van het Lac du Lou zijn al ontdooid, waterslide gaat dan niet meer:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Heel druk in Val Thorens. P4 was vol. Het aantal liftpassages was gisteren maar iets minder dan in Februari. Het was zo lang wachten bij de meeste liften dat we nog maar eens afgedaald zijn naar het Lac du Lou. Helaas was het Lac al zover ontdooid dat waterslide niet meer mogelijk
was bovendien lag er op het pad naar de Plan de l’Eau lift geen sneeuw meer.

Drukte bij de TSD Moutière:

null

De randen van het Lac du Lou zijn al ontdooid, waterslide gaat dan niet meer:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

skifan op 13 apr 2017 16:39

Te verwachten, al die van Meribel komen naar val thorens, Meribel motard kan je bijna tennissen

Pff. Ik had hoop volgende week dat het kalmer is. Wachtrijen is iets dat ik nog nooit ergens heb meegemaakt maar als je dit ziet voor in April…? Spijtig van de Lac Du Lou, had deze off piste ook wel eens willen doen.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Pff. Ik had hoop volgende week dat het kalmer is. Wachtrijen is iets dat ik nog nooit ergens heb meegemaakt maar als je dit ziet voor in April…? Spijtig van de Lac Du Lou, had deze off piste ook wel eens willen doen.

Arno11 op 13 apr 2017 18:56

Gaat al kalmer zijn de schoolvakanties zijn gedaan

@skifan, vraagje:
Weet jij hoeveel het huren van ski’s kost in Val Thorens voor een week?
Via snowrental.nl kost het rond de 80 euro voor een week, maar deze website wil het gehele bedrag als aanbetaling. Heb verder geen ervaring met deze website, dus vertrouw het niet

@ninomulder
Ik heb gegoogeld op “location skis val thorens”.Volgens de resultaten liggen de prijzen tussen de 70 en 90 Euro afhankelijk van welke ski je wilt

bon ski

@skifan,

Top, bedankt voor de informatie! Dan huur is het pas als ik daar ben

Nog steeds mooi weer maar veel te warm. We zijn in Val Thorens begonnen en hebben in de ochtend een rondje Roc de Fer en Courchevel gedaan. In de middag voor de laatste maal de afdaling van d Cime de Caron naar het Lac du Lou. Bovenin prima maar het laatste stuk ligt zo weinig sneeuw dat het niet meer te doen is.

Op de Saulire:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Vanmorgen (alweer) mooi weer, in de loop van de dag steeds meer wolken. Inmiddels is zijn Les Menuires heel veel, vooral lage liften gesloten.
Zaterdag is wisseldag dus op de pistes was et heerlijk rustig
Ter vergelijking de situatie op 15 april 1990 (pasen), met het geluid van de météo voor die dag:
https://youtu.be/ASlQCxKV7R0

Geen foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

In de ochtend slecht, rond het middaguur wat zon daarna weer veel wolken. Wij zijn met de auto vertrokken naar Val Tho maar snel weer omgedraaid toen we zagen wat er aan wolken aan kwam.Leuk te zien dat een aantal van mijn foto’s op de site van Val Thorens staan (onder Share It).
Wij hebben de Braderie in Menuires bezocht en niet geskied.

bon ski

Onze eerste dag op de pistes vandaag. Meteen naar Meribel en Courchevel gegaan omdat daar inderdaad toch de zon wat kwam kijken en temperatuur wat hoger was. Als we zaterdag naar boven reden kreeg ik echt een slecht gevoel als ik de pistes zag in Les Menuires, weinig sneeuw onderin. Zelfs de afdaling van de La Masse ligt niets meer en dus dicht. Nu was ik toch aangenaam verrast hoe goed sommige pistes erbij liggen! Heerlijke dag gehad en in de namiddag wel veel slush/soupe onderin maar als boarder is dit geen probleem, Val Tho ligt nog goed enkel op de pistes door het dorp ligt merkbaar minder dan anders. Ook de eerste marmotten horen roepen en gezien thv de Plan de Mains lift. Nu voor de volgende dagen gaan de pistes hopelijk niet te hard afzien door de temperatuurdaling, wel spijtig dat er geen sneeuw zal bijkomen.

*bericht bewerkt door Arno11 op 16 apr 2017 21:39

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Met onze zoons en een vriend een rondje Courchevel. De heenweg nog steeds prima, de terugweg zacht/slush en met de Pas du Lac 1 terug naar Mottaret.
Filmpje van de afdaling met skifan jr vande Cime de Caron naar het Lac du Lou gepubliceerd:
https://youtu.be/DO-a-HR_Nyo
Geen foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

@skifan In Courchevel lagen sommige pistes er nog goed bij. Zeker die rond La Tania waar het compleet uitgestorven was en slechts 1 lift draaide (Dou des Lanches), daar begroete de liftbediende ons met tot volgend seizoen, dus ik neem aan dat het daar sluit na vandaag?
De Pas du Lac afdaling lag er op 1 plaats zeer slecht bij dus ik neem aan dat het onderstr gedeelte misschien sluit morgen of één van de dagen?

De piste Plein Sud in Val Tho lag er om 16u nog fantastisch bij met zelf krakende sneeuw.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Val Thorens bereidt zich voor op de Dutch Week. Wij gaan morgen, na 71 skidagen weer naar NL.

null

Nieuwe berichten: begin juni.

bon ski

Val Thorens bereidt zich voor op de Dutch Week. Wij gaan morgen, na 71 skidagen weer naar NL.

null

Nieuwe berichten: begin juni.

skifan op 18 apr 2017 18:50

Oei ga je niet blijven voor de dutchweek, toch vakantie

Superbedankt weer voor je mooie foto’s. We hebben er weer van genoten.

@skifan dank je wel weer voor alle info en de heerlijke foto’s! Zo fijn om op afstand mee te kunnen genieten :) Bonne route!

Bedankt voor alle updates!
Ik kijk al uit naar volgend seizoen en de zomerupdate.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

@Skifan bedankt weer voor al je wetenswaardigheden en mooie foto’s.

Ik kijk al weer uit naar het volgende hoofdstuk, zomer 2017
Bonne Route

*bericht bewerkt door DrPeter op 18 apr 2017 21:14

Pas op met blauwe pistes

@skifan, ook dit jaar weer bedankt voor al je updates! Tot in juni.

Plaats een reactie