Les 3 Vallees vandaag (winter 2016-2017)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

@Hulst en @miepmiep Bedankt voor jullie reacties. Ik maak me niet bepaald zorgen ofzo om omhoog te rijden, maar was vooral nieuwsgierig. Ben altijd wel enigszins ‘‘dwangmatig’’ bezig met voorbereiden en zoveel als mogelijk kennis te vergaren van onbekende bestemmingen.

Kettingen heb ik altijd bij mij uiteraard;)

Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken. -Johan Cruijf-

@Bart1990
De hele klim in anderhalve minuut:
https://youtu.be/4tqDEu5_pXc

bon ski

@Bart1990
De hele klim in anderhalve minuut:
https://youtu.be/4tqDEu5_pXc

skifan op 6 mrt 2017 15:04

Top @skifan hier hou ik van haha! ziet er inderdaad erg gemakkelijk uit. Ik ben op plekken geweest (die veel lager liggen) waar het een stuk erger was.

Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken. -Johan Cruijf-

@skifan (en anderen) hoe is de sneeuwsituatie nu t.o.v. andere jaren? Ik zit er over te denken om over vier weken naar trois vallees te gaan (8 april). Ligt er nu (na de sneeuwval van de afgelopen dagen) meer dan normaal om deze tijd?

En hoe is het in jouw ervaring in de andere dalen in april? Ik zie dat Les3Vallees open is tot 23 april, maar zijn er in die laatste weken nog veel pistes open? Ook bijvoorbeeld tot in de dorpen?

@KarelJansma
Er ligt nu minder sneeuw dan normaal in deze tijd van het jaar, er zou in februari/maart een periode met ruim meer dan één meter sneeuw in Les Menuires moeten zijn (nu 95cm). Dit is nog niet het geval geweest. Een rol speelt ook het feit dat door de vele stormdagen er veel sneeuw is weggewaaid.
Onderstaande pistes zijn normaal gesproken vanaf kerst open, nu echter nog steeds gesloten.
Menuires
Piste Grandes Combes,
Liberty ride Riondaz
Bk park

Val Thorens
Piste la Chasse

Méribel
Piste Tetras (kort open geweest)
Piste Grande Rosière

Courchevel
Liberty Ride Tetras
Plan du Vah
Piste Carabosses

Maar omdat dit allemaal pistes zonder sneeuwkanonnen zijn lijkt me dat er geen probleem is om in april te skiën. Natuurlijk zijn de pistes in de ochtend hard en in de middag slush maar tussendoor zijn er veel prima pistes te vinden. Wel gaan in de laatste week van het seizoen al een aantal minder belangrijke liften dicht, de verbindingen tussen de valleien blijven echter open en in Val Thorens blijft alles open tot 1 mei.

bon ski

@skifan, bedankt, heel nuttige info!

Op de webcams lijkt het nu overigens verschrikkelijk hard te regenen (?)

Met veel belangstelling hier weer gevolgd. :-)
In de nacht van vrijdag op zaterdag vertrekken wij ook naar Les Trois Vallees. Wij verblijven in Val Tho.
Na vorig jaar een uitstapje gemaakt te hebben naar Oostenrijk, nu weer terug naar Frankrijk.

Wij kijken er al enorm naar uit. Normaliter gingen wij in januari, nu pas 6 weken later… Laat het duidelijk zijn dat wij enorm uitkijken naar de sneeuw!! Nog 2 dagen om eens te kijken wat we beslist moeten gaan doen. Het meest kijken wij in elk geval uit naar de dagtochten. Hopelijk zijn de weergoden ons in die zin ook goed gezind.

Take a smile :-) :-) :-) :-)

Topweek gehad! Van sneeuw tot +15. Wat een gekkenhuis in de 360 bar??. Jammer genoeg iedere dag vrijwel dezelfde muziek, maar toch iedere keer weer genieten.

De pistes zijn kaal gewaaid. Door de dooi overdag en de kou s nachts zijn de pistes keihard. Daar moet je van houden.

In verband met de temperatuur raad ik aan om zo hoog mogelijk te blijven. Zoek een rustig stuk op en blijf daar. De liften op Plein Sud zijn druk en de pistes vol met beginners die weigeren les te nemen…

Hoe zijn de lagere pistes, waar het 's nachts niet heeft gevroren?

Afgelopen donderdag moest je echt hoog blijven door de hoge temperaturen. Aan de lift Aiguille du Fruit op 1800m was het zo maar even 17°C…
Sinds vrijdag is het weer iets beter, maar als ik de temperaturen bekijk doe je de lagere gedeeltes beter 's morgens en ga je hoger in de namiddag (of blijf je de hele dag hoog).

Afgelopen week in L3V geweest. Tot dinsdag was het “genieten” van de verse sneeuw in de mist en sneeuwstorm. Vanaf woensdag werd het echt genieten van het prachtige weer. Op de lagere delen zoals @giuzzi al aangeeft erg warm. In Les Menuires vooral erg veel slush. Overige gebieden was dit vanaf de middag ook het geval. En de niet te missen “hopen” die na zo’n periode van sneeuwval gevolgd door hogere temperaturen ontstaan. Overall echt een heerlijke week gehad overigens!!

De drukke vakantieweken zijn toch voorbij. Waar blijft @skifan met zijn heerlijke dagelijkse updates?

De drukke vakantieweken zijn toch voorbij. Waar blijft @skifan met zijn heerlijke dagelijkse updates?

steven9 op 15 mrt 2017 10:44

Haha, met onze week nog in het vooruitzicht kijk ik ook dagelijks uit naar zijn updates! :)

Sorry, we zijn een week later naar L3V vertrokken dan oorspronkelijk de bedoeling was. Sinds gisteren weer geskied maar nog nauwelijks foto’s gemaakt. Die komen nog.
Er ligt bar weinig sneeuw en het is warm. Boven de 2000 meter is het prima skiën, lager hebben vooral de pistes die pal zuid liggen het moeilijk.

bon ski

Sorry, we zijn een week later naar L3V vertrokken dan oorspronkelijk de bedoeling was. Sinds gisteren weer geskied maar nog nauwelijks foto’s gemaakt. Die komen nog.
Er ligt bar weinig sneeuw en het is warm. Boven de 2000 meter is het prima skiën, lager hebben vooral de pistes die pal zuid liggen het moeilijk.

skifan op 15 mrt 2017 16:59

Oef, dat wordt spannend met nog 1.5 week te gaan voordat ik erop kan :o
Gelukkig iets afnemende temperaturen lijkt het…

op de webcam van meribel zie je de sneeuw al zwart worden ,hopelijk houd hij tot pasen

op de webcam van meribel zie je de sneeuw al zwart worden ,hopelijk houd hij tot pasen

Sorry, we zijn een week later naar L3V vertrokken dan oorspronkelijk de bedoeling was. Sinds gisteren weer geskied maar nog nauwelijks foto’s gemaakt. Die komen nog.
Er ligt bar weinig sneeuw en het is warm. Boven de 2000 meter is het prima skiën, lager hebben vooral de pistes die pal zuid liggen het moeilijk.

skifan op 15 mrt 2017 16:59

Bedankt voor de update Skifan! Je hoeft geen sorry te zeggen, je bent niemand iets verschuldigd natuurlijk :p
Hopelijk valt nu voorspelde sneeuw nog de komende week! 8 april vertrekken wij naar VT…

Veel skiplezier @skifan!

@Skifan Bar weinig sneeuw? Is die dump van 2 weken geleden dan al verdwenen?

Winter is coming

@MiTi
Beste MiTi met 30 à 40 cm verse sneeuw red je geen seizoen. Er is dit jaar zo weinig sneeuw gevallen dat sommige pistes (Mauduit Bas in Meribel, La Chasse in Val Tho en de Grandes Combes in Menuires) nog niet eens open geweest zijn. Kunstmatig besneeuwde pistes zijn goed. Pistes met natuursneeuw zin boven de 2000 meter nog goed te doen, vooral als ze op het noorden liggen. Alleen op noordhellingen is buiten de piste nog een gesloten sneeuwdek te vinden.

bon ski

@skifan Ik kreeg even de indruk dat er bijna niets meer ligt. En aangezien we na 2 super(koude) weken in januari 24 maart nog een week gaan zou het fijn zijn als er nog genoeg te skiën valt.
Maar als ik je reactie lees dan hoeven we ons geen zorgen te maken! ?⛷

Winter is coming

Fijn om ook te weten! ?

Ons eerste uitstapje naar Val Thorens was de moeite waard. Behalve de pistes vanaf de Mt de la Chambre, lagen de pistes er prima bij. Goede sneeuw en nog bijna nergens slush, ondanks de hoge temperaturen.

Foto: Piste Variante lag er super bij.

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

*bericht bewerkt door skifan op 16 mrt 2017 16:13

bon ski

Fijne foto’s! Kan niet wachten tot de 24e!

Winter is coming

Nog steeds prachtig weer. Wij zijn naar Courchevel Moriond geweest om een video te maken van de Ariondaz gondel die deze zomer wordt vervangen. Geen foto’s vandaag want de geheugenkaart zat nog in de laptop. Wel een filmpje gevonden van de nieuwe gondel zoals deze er volgend jaar uitziet:
https://www.facebook.com/100008904494369/videos/165804309783…

bon ski

Heb een slecht vermoeden voor paasvakantie ivm met sneeuw of ze moeten allemaal gaan skiën in val thorens, Meribel regen , hopelijk zakt de grens rap

Een trieste dag met in de loop van de dag steeds meer motregen in Les Menuires, in Val Thorens vooral natte sneeuw.
Op dit moment (19.30) giet het.
Geen foto’s van vandaag.

bon ski

oei regen in les menuires , hopelijk gaat het meevallen voor pasen

Plaats een reactie