Les 3 Vallees vandaag (winter 2016-2017)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Ik lees hier wat onduidelijkheden over het verlengen en upgraden van een pas. Ik heb beide wel eens gedaan vanuit VT, zonder problemen. Tijdens een weekend via Sunweb een 3 daagse VT pas geboekt, zelf via het loket voor 1 dag geüpgraded naar 3V. Ging prima! Tijdens een week vakantie 6 daagse pas gekocht via Sunweb, besloten de 7e dag op vertrekdag nog te willen gaan, zelf verlengt bij het loket en gewoon de korting voor de 7e dag gekregen (dus niet de prijs alsof je 1 losse dag neemt). Belangrijk is wel dat je dus je oude pas meeneemt, zodat ze zien dat je ook echt verlengt.

Cassiej op 27 feb 2017 16:25

Ik heb zojuist antwoord gekregen van Sevabel (Les Menuires) en verlengen is niet mogelijk. Misschien dat ze het bij SETAM (Val Tho) wel doen, ik zal het daar eens navragen.

null

*bericht bewerkt door DerGraf op 28 feb 2017 13:15

*keep cool and relax...*

En inmiddels ook antwoord gehad van Setam (Val Tho), die zijn iets soepeler:

Hello Sir,

If you buy a 3 Vallées 6 day pass, you can prolong your ski pass with a special price (44 € instead of 50 € a day) but just for Val Thorens. You can do this for 2 days (day by day).
If you want to ski on 3 Vallées, you have to buy a complete new one (60 € for one day or 117 € for 2 days).

Yours sincerely.
Alexandra

*keep cool and relax...*

tja na een dag sneeuw toch een ijsplekken tegen gekomen :( op piste croissant.

null

Veel sneeuw vandaag!

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Mooi! Welke piste is dat?

ZIet er goed uit! Wij gaan vrijdagavond die kant op. Laat er deze week nog maar even flink wat sneeuw vallen. Dan kan volgende week weer lekker de zon schijnen! :)

Als ik de vooruitzichten zo lees, dan gaan we volgende week nog goed wat sneeuw krijgen!

ja echt heeeeeeeel veel sneeuw gevallen… vanochtend nog sneeuw maar nu droog en dus zo maar weer de piste op…

ZIet er goed uit! Wij gaan vrijdagavond die kant op. Laat er deze week nog maar even flink wat sneeuw vallen. Dan kan volgende week weer lekker de zon schijnen! :)

rein_08 op 28 feb 2017 23:28

ze voorspellen voor zaterdag namiddag sneeuw. dus als je mogelijkheid heb probeer dan in de ochtend naar boven te gaan.

Fijn dat er wat bijvalt, hopelijk komt er nog meer, wij arriveren 8 april pas1

ZIet er goed uit! Wij gaan vrijdagavond die kant op. Laat er deze week nog maar even flink wat sneeuw vallen. Dan kan volgende week weer lekker de zon schijnen! :)

rein_08 op 28 feb 2017 23:28

ze voorspellen voor zaterdag namiddag sneeuw. dus als je mogelijkheid heb probeer dan in de ochtend naar boven te gaan.

miepmiep op 1 mrt 2017 13:55

We gaan vrijdagavond rijden en hopen zaterdag rond 0900u te arriveren. Even dagpas aanschaffen en gaan met die banaan!

En het sneeuwt weer…

vandaag wel heerlijk geskied. kids vandaag voor eerst met stokken geskied dus gaat prima… dus die witte beer ( flocon) komt helemaal goed eind van de week …

vanochtend weer sneeuw gehad en vanmiddag af en toe heerlijk in de zon geskied.

Wij komen morgen die kant op! Veel sneeuw verwacht zo te zien. Hopen dat het zicht goed blijft en we een paar dagen in de zon kunnen skien! Blijft gokken in de bergen.

Iemand nog tips qua pistes die erg goed zijn dit jaar?!

Ik heb afgelopen dagen erg genoten, zeker van de verse sneeuw. Gisteren en vandaag als eerste omhoog met Boismint om daar op de rode piste de verse poeder te trotseren. Daarna met de eerste cime caron lift naar boven om col de l’audzin en een stukje zwart mee te pikken met eveneens een berg sneeuw.

Morgen zullen die pistes wel minder zijn, met flinke buckels.

Verder vond ik de rode piste richting Saint Martin vanaf Tougnette 2 erg leuk en de rode afdalingen vanaf mont vallon.

Dit is wel vanuit snowboard perspectief ;)

Ik heb afgelopen dagen erg genoten, zeker van de verse sneeuw. Gisteren en vandaag als eerste omhoog met Boismint om daar op de rode piste de verse poeder te trotseren. Daarna met de eerste cime caron lift naar boven om col de l’audzin en een stukje zwart mee te pikken met eveneens een berg sneeuw.

Morgen zullen die pistes wel minder zijn, met flinke buckels.

Verder vond ik de rode piste richting Saint Martin vanaf Tougnette 2 erg leuk en de rode afdalingen vanaf mont vallon.

Dit is wel vanuit snowboard perspectief ;)

Reynouts op 2 mrt 2017 22:45

he die hebben wij gisteren ook gedaan… waren heerlijk piste in de ochtend, alleen jammer dat zicht minder was… maar achter een piste bully aan skien is echt fijn :)

update voor vandaag! Joehoe de zon schijnt :)

update vannochtend heerlijk geskied in orelle. heerlijke pistes bijna voor ons alleen… oke we waren ook wel vroeg… ( half 10 de gondel omhoog naar orelle).
nu heel veeel wind. veel stoeltjes liften gaan dicht,
Voor de mensen die volgende week komen ligt er een goede laag sneeuw… :)

De oudste heeft z’n witte beer ( flocon) medaille binnen en alleen maar smillies en is super trots op z’n nieuwe stokken… en dat gaat al heel goed.

*bericht bewerkt door miepmiep op 03 mrt 2017 12:42

Thema van de middag wind wind en nog eens wind…
en onze kleine gaat maar door… op de kleine piste dan wel nu…
1x vanmiddag de gondel caron ( eerste deel genomen ) maar daarna snel weer naar de piste voor prosneige… … en daar is hij nu nog aan het skien…

Belgische skiër omgekomen in val thorens vandaag ??

Heftig ongeluk en heftig om je maat zo te moeten vinden…
Het waaide daar vrijdag ook wel erg hard, gecombineerd met slecht zicht, een grote kicker en een harde landing.
Heb die dag zelf het park vermeden door de omstandigheden.

Net terug van reis. Ondanks de vele sneeuw viel het me enorm op hoe warm het er was dit jaar. Het sneeuw smelte aan record tempo. Tot 1u was het steeds goed op de piste maar erna lag er vaak pap. Dit al tot op hoogtes van 2000m. Benieuwd hoe dit evolueerd de komende jaren.

hier ook vannacht terug gekomen. vrijdag was er heel veel wind maar toch prima geskied. de oudste was niet meer te stoppen met skien… . zaterdag waaide het sneeuwde het ook nog best veel. de weg was bij valto niet schoon, maar wel prima te rijden ( 4-weeldrive taxi) , maar vanaf les menuires was het aan een beetje aan het regenen en de weg was vrij van sneeuw en konden prima naar beneden rijde. beter dan de route bij tignes, want daar hebben veel mensen de trein gemist, vanwege schuivende bussen op de weg??
jeetje las gisteren bericht in de trein. heftig om te lezen…

*bericht bewerkt door miepmiep op 05 mrt 2017 13:02

Een korte update vanuit Les Menuires:

Zaterdag veel bewolking, toch redelijk zicht maar veel (hogere) liften dicht vanwege de wind:

null

null

Zondag begon schitterend:

null

null

Met lange rijen (tot ver buiten) bij de kaartverkoop:

null

null

Begin van de middag kwam de bewolking, de sneeuw en (ook weer) de wind:

null

null

Maandag: het heeft behoorlijk gesneeuwd en het sneeuwt nog steeds:

null

null

@skifan. -jr(?) was me niet eerder opgevallen. Je weet wel de goede momenten te kiezen. Terug in LM. en het begint als een gek te sneeuwen. Nu nog wat minder wind en we kunnen ons weer verheugen op een leuk en informatief slot van het skiseizoen.
Zoals ik op de webcam gisteren zag, heb ik nooit eerder gezien. Zulke wachttijden zijn toch echt wel uitzondering, deels ook wel veroorzaakt door de vele wind en de mindere uitwijkmogelijkheden, neem ik aan.

Hen48

Bedankt voor de foto’s en info Skifan(jr)!

Wij gaan aankomende vrijdag op zaterdagnacht vertrekken richting Les Menuires. Ik ben erg benieuwd hoe alles er dan bij ligt aangezien er nog aardig wat sneeuw voor de rest van vandaag alsmede morgen is voorspeld.

Vraagje aan ervaringsdeskundigen: Is de klim vanaf de snelweg naar Les Menuires een lastige of is deze goed te doen? Zijn daarnaast vaak kettingen nodig hier?

*bericht bewerkt door Bart1990 op 06 mrt 2017 12:24

Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken. -Johan Cruijf-

geen idee of het een lastige is. wij gaan altijd met de bus of nu taxi. maar ziet er niet moeilijk uit wel een aantal haar speld bochten. Ik heb nog maar weinig keren meegemaakt eigenlijk bijna nooit dat er sneeuwkettingen nodig waren. toevallig wel zaterdag een klein stukje Val thorens maar eenmaal daar voorbij konden ze ze al weer af doen en was de weg schoon. maar ik zou ze wel meenemen, want je weet nooit.

als je niet fijn vind om naar boven te rijden, kan je altijd de bus nemen… 21,50 retour pp. en kinderen 19.00 euro retour. dus als je denkt het is niet veilig of vind het niet fijn is dat ook een optie en laat je je auto ergen beneden in het dorp staan. neem alleen niet de bus tussen 2 en 3 uur want dan komt er een skithalys en dan is het super druk en chaotisch…
veel plezier alvast.

Een korte update vanuit Les Menuires:

Zaterdag veel bewolking, toch redelijk zicht maar veel (hogere) liften dicht vanwege de wind:

null

null

Zondag begon schitterend:

null

null

Met lange rijen (tot ver buiten) bij de kaartverkoop:

null

null

Begin van de middag kwam de bewolking, de sneeuw en (ook weer) de wind:

null

null

Maandag: het heeft behoorlijk gesneeuwd en het sneeuwt nog steeds:

null

null

Skifan-jr op 6 mrt 2017 09:13

mooie foto’s ! maar rijen bij de kassa het lijkt wel hoogseizoen :)

@Bart1990. De klim naar Les Menuires is circa 28 km. en niet lastig. Ik vind hem zelfs gemakkelijk. Slechts enkele haarspeldbochten. Het maakt natuurlijk verschil of de klim besneeuwd is. In 10 jaar ben ik er altijd zonder sneeuwkettingen naar boven gereden. Zonodig wordt de weg supersnel sneeuwvrij gemaakt.

Hen48

Plaats een reactie