Wie is wie?

Naam: Jesper
Leeftijd: 14
Woonplaats: Scherpenzeel (grens utrecht-gld)
ski/board: board
Scholier
Skigebied ervaring:
1x Harrachov
1x Splinderluv Mlyn
2x Warth - Schröcken
(ga nog niet zo heel lang op wintersport :P)
Deze krokusvakantie weer naar Warth-Schröcken.

Gang is alles

Naam: Gerben
Leeftijd: 25
Woonplaats: Arnhem
Beroep: student/IT’er
Schoensel: 2 latten, maar ooit nog eens leren boarden.
Gebied: Zillertal Arena (8x ofzo) (Ja, ik wil graag andere gebieden zien ;))
Favoriete style: Snelheid en/of grote carvebochten.
Vakantie: Sneeuw boven zon/zee/strand! (Zon op de piste is echter geen probleem!)

Ik zal mezelf ook even voorstellen :)

Naam: Pascalle
Leeftijd: 25
Woonplaats: Geldrop
Ski/board: ski’s
Ervaring: sinds ik drie ben vrijwel elk jaar. Jaartje skiteam gedaan toen ik 8 was en toen veel ski-uren gemaakt in met name Hintertux, daarna weer het standaard weekje per jaar. Sinds mijn oma naar Frankrijk en vier jaar later mijn ouders naar Zwitserland zijn verhuisd is dit frequenter geworden, veel meer dagtripjes vanuit omgeving Basel en vanuit Evian. Het wordt me dan ook wat overdreven om alle gebieden op te noemen. In elk geval vaak in Grimentz, Grindelwald, Feldberg, en de Portes du Soleil (en omgeving) geweest. Met vrienden een paar keer redelijk low-budget naar Frankrijk geweest, mooiste daar was toch Val Thorens.

Sinds vorig jaar stiekeme meelezer, nu dan maar echt lid!

Naam: Petra
Leeftijd: 21
Woonplaats: Amsterdam
Ski/board: Snowboard sinds een jaar of zes, daarvoor geskied. Zo’n tien jaar. Denk ik.

Kom al trouw sinds m’n derde in Champery, Portes du Soleil (kwestie van een oma en opa met een appartementje daar) en heb daar eerst leren skiën en later leren snowboarden. Nu al een jaartje of zes verliefd op dat snowboarden; ik probeer naast tussen kerst en oud en nieuw naar Zwitersland tussen het theatermaken/worden van dramaturg (eerste toeschouwer, geweten van de regisseur, lang verhaal, vaag beroep, maar roep maar als men geïnteresseerd is in de uitgebreide uitleg!) in januari/februari/maart nog ergens een weekje sneeuw aan vast te plakken. Eén en ander is dit jaar ook afhankelijk van beschikbaarheid van sneeuwmaatjes. Ben dus naast sneeuwfan ook trouwe theaterganger, waar ik later als ik groot ben m’n brood van hoop te kunnen verdienen. De andere droom is 's zomers windsurfles geven, 's winters snowboardles en in het voorjaar en de herfst dan maar wat voorstellingen maken… ;)
Daarnaast ben ik trouw wielrenner en heb de afgelopen twee jaar de Alpe d’Huez zonder sneeuw gezien (op de toppen lag overigens wel sneeuw): vorig jaar beklom ik de Alpe 4 keer, dit jaar deed ik er vijf voor de Alpe d’HuZes.

Setting forth in the universe

Even voorstellen dan maar.

Naam: Hein
Leeftijd: 28 jaar
Woonplaats: Rotterdam

Ik ski nu een jaar of 8. Vooral in Ischgl (5x) verder Les Arcs, Sölden, Serre Chevalier. Elk jaar minimaal één keer maar het liefst twee keer natuurlijk.

Ik zal verder gaan met de voorstel-ronde:

Naam: Joris
Leeftijd: 29 jaar
Woonplaats: Beltrum (in de Achterhoek)

Ik ski nu zo’n 9 jaar. De eerste 5 jaar les gehad. De bekende plaatsen in Oostenrijk al een paar keer gehad: Kirchberg, Hinterglemm, Sölden, Flachau, Zell am See, Kaprun, Mayerhofen. Meestal 1 keer perjaar naar Oostenrijk en een paar keer naar Winterberg. In het begin altijd met vrienden geskied, nu gaan de vriendinnen ook mee. We zijn fanatiek op de piste maar ook zeker in de Aprés ski. Ons motto: 's Avonds een kerel…'s morgens een kerel!!

Bij twijfel....Doen!!

Dan is het eens aan mij :)

Naam: Niels
Leeftijd: 24
Woonplaats: Gent, Oost-Vlaanderen
Ski/board: ski
Hobby’s: Skiën en alles er rond. Grote interesse in ski materiaal en techniek
Werk: Student in Gent, Skileraar @ skidôme Terneuzen

Ervaring: gestart op 3,5 jaar op borstels in de Blaarmeersen te Gent en van mijn 4 jaar tot mijn 18 jaar elk jaar een weekje op reis met de ouders. Sindsdien echt gebeten door de skimicrobe. de laatste 6 jaar telkens tussen de 3 a 6 weken skiën, afwisselend privé-reis, les geven of zelf les krijgen. Mijn totaal zal rond de 30 weken zijn. Heb in de herfstvakantie van 2013 mijn initiator gehaald bij het BVSI en ben dit seizoen reeds aan het voorbereiden voor het traject richting trainer A verder te zetten. Ben dit seizoen ook gestart met indoor lesgeven, sta dus minstens 1 maal per week op de ski’s in Skidôme Terneuzen.

Naam: Peter
Leeftijd: 33
Woonplaats: Rijssen
Ski/board: Snowboard

Ervaring: 1 jaar ski-ervaring en deze februari wordt mijn 4e jaar snowboarden.
Tussendoor wel indoordagjes meegepakt en paar keer winterberg.
Helaas dus niet op jonge leeftijd begonnen maar vermaak me elk jaar weer!
Ik hou er van om een beetje te cruisen en af en toe in het park wat te oefenen bij de lage kickers.
Ik houd me aanbevolen als iemand eens dagje indoor wat jumps wil oefenen en tips kan geven. :D

Naam: Maarten
Leeftijd: 27
Woonplaats: Lierde, Oost-Vlaanderen
Ski/board: voornamelijk board
Hobby’s: Snowboarding, moto’s (racer & cross), jiu-jitsu,thaibox (mma instructeur)
Werk: Business consulting regio benelux

Ervaring zie men profiel. Niveau gemiddelde boarder, geen expert maar ook geen beginner. Ski’s lang geleden tussen beginner en gevorderd.
Tracht elk jaar te gaan maar afgelopen 2 jaar niet gelukt. Dit jaar wel weer. Af en toe is een indoorpiste meenemen.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Naam: rosa
Leeftijd: 16
Woonplaats: Nijmegen
Ski/board: voornamenlijk skien en soms boarden… Maar skien vind ik leuker
Hobby’s: skien, hockey, paardrijden.
Ervaringen: ik ga al mijn hele leven mee op wintersport, en toen ik 3 was mocht ik eindelijk op de latten. We gaan elk jaar ongeveer 4 weken, naar het zelfde gebied. Soort van 2e thuis. Hochjoch in gebied montafon in provincie voralberg.

Naam: Daisy
Leeftijd: 41
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Ski/board: monoski

Ik ski vanaf mijn 7e jaar, eerst op skietjes en toen ik dat enigszins onder de knie had ben ik op de monoski overgestapt en erop gebleven. Dat doe ik nu zo’n jaar of 20 denk ik. Normaliter ga ik elk jaar wel op wintersport. Laatste jaren naar het sneeuwzekere en zonzekere Nassfeld in Karinthie.

Naam: Anna Woonplaats: Breda Ski/Board: Snowboard Ervaring: Ongeveer 15 weken Hobby’s: sporten, dispuut, gezelligheid met vrienden, snowboarden Werk: Sales in een hotel Planning: sowieso 1 week naar Brixen, hopelijk nog een mini ski in februari Uitrusting: Atomic Favoriete bestemming: Fiss, Les Deux Alpes

Anna op 25 okt. 2012 15:33

Schoon blond haar…

Naam: David
Leeftijd: 14
Woonplaats: Overveen
Ski/board: Ski
Ervaringen: pas begonnen op mijn 8e, sindsdien:
The Lecht (Schotland)
Glenshee (Schotland)
Geilo (Noorwegen)
Zell am See/Kaprun (Oostenrijk)
SkiWelt Wilder Kaiser-Brixental (Oostenrijk)
Begonnen dichtbij mijn toenmalige huis, zoals je kunt zien! Skiën in Schotland is een ervaring opzich!

❄️

Naam: Joost
Leeftijd: 14
Woonplaats: Wognum (noord holland)
Ski/board: ski ( ik wil wel leren boarden )
Werk: scholier:p
Hobby’s: gamen, atletiek, skien
Ervaringen: ik ski al vanaf jongsafaan, ik weet niet meer hoe oud ik was, ik denk 3 of 4, altijd in Portes du soleil geweest, bijna elk jaar wel weer een weekje. Ook een keer een jaar naar oostenrijk geweest.

@Joostglas je gamet toch wel op pc hé

Gang is alles

@Jesper neen ps3

@joostglas -___-

Gang is alles

[mention=

Joostglas op 3 jun 2014 21:51

HELD!

Certified ski-boy, glijbewijs

ik wilde iets quoten van @joostglas , maar helaas had de site er geen zin in. in zijn dwarse bui wilde de site het bericht ook niet meer editen…

Certified ski-boy, glijbewijs

ik wilde iets quoten van @joostglas , maar helaas had de site er geen zin in. in zijn dwarse bui wilde de site het bericht ook niet meer editen…

Certified ski-boy, glijbewijs

ik wilde iets quoten van @joostglas , maar helaas had de site er geen zin in. in zijn dwarse bui wilde de site het bericht ook niet meer editen…

Certified ski-boy, glijbewijs

naast het feit dat de site geen zin had om deze quote van de post van @joostglas goed uit te voeren, wil hij de reactie ook niet meer editen, ondanks dat het nog geen halfuur geleden is, nieuwe bug…

Certified ski-boy, glijbewijs

@joostglas goed uit te voeren, wil hij de reactie ook niet meer editen, ondanks dat het nog geen halfuur geleden was… daarna kostte het ook nog wat tijd om deze reactie te plaatsen, aangezien er elke keer stond: oeps, er is iets fout gegaan.

Certified ski-boy, glijbewijs

@joostglas goed uit te voeren, wil hij de reactie ook niet meer editen, ondanks dat het nog geen halfuur geleden was… daarna kostte het ook nog wat tijd om deze reactie te plaatsen, aangezien er elke keer stond: oeps, er is iets fout gegaan.

Certified ski-boy, glijbewijs

Ik zit ook al weer 100 weken op het forum (waarbij ik periodes heb dat ik continue de site op heb staan en dan weer een tijdje niet) maar had me ook nog niet voorgesteld:

Naam: Rob
Leeftijd: 27
Woonplaats: Meijel (grens Brabant/Limburg)
Ski/board: Boarden
Hobby’s: Hardlopen, Wielrennen, Skeeleren, Schaatsen, Carnavalsvereniging, periodiseren en geven van kracht/stabiliteits training bij eredivisie en topdivisie volleybalteam.
Werk: Fysiotherapeut (metname orthopedische revalidatie trajecten na OK)
Uitrusting: Board:Salomon Official 158 / Bindingen:Burton Cartel / Schoenen:Burton Moto / Jas: 686 / Broek: Tenson
Bezochte skigebieden: Hintertux / Trois Vallees / Paradiski / Espace Killy / la foret blanche / Winterberg / Landgraaf
Planning deze winter:
December: ???
Februari: waarschijnlijk les menuires (trois vallees)

Kick van wintersport: Om het gevoel te pakken te krijgen dat alles van zelf gaat en dat je volledige controle hebt, wat je ook doet met je board.

Holy****! sorry voor de offtopic spam! ik lijk wel zo’n gast… ik wilde het één keer doen, maar elke keer stond er: oeps, er is iets fout gegaan. moderators, jullie mogen van mij mijn berichten verwijderen :p

Certified ski-boy, glijbewijs

Holy****! sorry voor de offtopic spam! ik lijk wel zo’n gast… ik wilde het één keer doen, maar elke keer stond er: oeps, er is iets fout gegaan. moderators, jullie mogen van mij mijn berichten verwijderen :p

Jorian op 15 aug 2014 16:44

Zijn die sterretjes ook een nieuwe feature op de website?

Gang is alles

Holy****! sorry voor de offtopic spam! ik lijk wel zo’n gast… ik wilde het één keer doen, maar elke keer stond er: oeps, er is iets fout gegaan. moderators, jullie mogen van mij mijn berichten verwijderen :p

Jorian op 15 aug 2014 16:44

Zijn die sterretjes ook een nieuwe feature op de website?

Jesper op 15 aug 2014 16:52

:p

Certified ski-boy, glijbewijs

Naam: Raymond
Leeftijd: 38
Woonplaats: Zwolle
Ski/snowboard: Ski
Ervaring: vanaf mijn 17e meerdere malen per jaar naar een skigebied
Hobby’s: skiën, zeilen, mooie dingen maken met mijn handen, alles lezen en op internet zoeken wat met wintersport te maken heeft.
Werk: planner/werkvoorbereider bij een groot installatie bedrijf
Wens: nog heeeeeel lang mooie km. maken op pistes samen met mijn gezin!

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Naam: Wim
Leeftijd: 35
Woonplaats: Sint-Niklaas, België
Ski/snowboard: ski
Ervaring: vanaf 4 jaar, instructeur-diploma gehaald via Bloso
Hobby’s: pampers verversen ;-) en als ik tijd heb fietsen, lopen en ski (jammer genoeg te weinig tegenwoordig)
Werk: Hoofd projectafdeling liftenbedrijf (neen, geen skiliften)
Wens: zo snel mogelijk mijn zoons (1 & 3 jaar) mee op de latten te krijgen

Bezochte gebieden: Leysin, Disentis, Feldberg, St-Luc, Klausberg (It), La Plagne, La Bresse, Gerardmer, Tignes, Espace Killy, Portes du Soleil, 3 Vallées, Chamonix, Wanaka (NZ), The Remarkables (NZ), Kaprun, Kitzbuhel, Livigno, Verbier, Skiwelt Wilder Kaiser, Les 7 Laux, Les 2 Alpes, Alpe d’Huez, Saint Sorlin d’Arves, les Marécottes, La Forêt Blanche

better to be off piste, then to be pisted off

Plaats een reactie