Wat voor boardje heb je?

Ik ben 1.83 meter, 79 kilo en rij een 157cm Rossignol One Magtek MW 2012. Mijn maat 47 past daar prima op. Het is een fantastisch board, de magnatraction zorgt merkbaar voor meer grip wanneer je een scherpe bocht inzet, je kan als je wil bijna met je neus de sneeuw raken en toch niet omvallen.

Wat ik wel jammer vind is dat de sintered onderkant snel krasjes oppakt. Ik zoek nog een goedkope leuke ragplank met een erg harde onderkant die minder snel krast, iemand een goede suggestie??

Nog leuker; een alpine board. Kijk maar eens filmpjes van extreem carving, stoked! Een keer doen en je bent verkocht! Ik rijd F2.

Ik heb een Ride Machete nu 1 jaar heerlijk board gaat als de brandweer :)

This is the way

Heb nog een Burton Factory Prime 1.73 afdalingsboard staan… Iemand wedstrijdje doen… :)

Heb nog een Burton Factory Prime 1.73 afdalingsboard staan… Iemand wedstrijdje doen… :)

Farid op 14 dec. 2013 13:56

Prima hoor. Heb nog een 1.78 renntiger in de schuur staan. (Eigenlijk te klein en te slap voor mij maar om lekker te carven een prima plankje.)

Übung macht den meister!!!

Word het nu een ‘wie heeft de langste’ topic ofzo? ;p

🏂

Dat ga ik niet winnen iig. :P

Übung macht den meister!!!

Ik ben sinds vandaag eigenaar van de Machete GT 157.
Hiervoor de basis geleerd op een K2 Raygun.

Alpine board:
Burton speed, 154, sidecut radius = 8.18m
nose: 245mm, waist: 190mm, tail: 245mm
Raichle/Deeluxe hardboots, burton race bindings
Perfect om mee te carven op de piste :)
Waardeloos in diepe sneeuw, daarvoor dient een stokoude Burton Alp 156.
Lijken kleine plankjes, maar voor mijn vlieggewicht van 60kg OK.

Chuck

Hey leuk nog een hardbooter.
Zijn er nog meer hardbooters hier??

Übung macht den meister!!!

Mijn allereerste wintersport wel (omdat er niets anders te huur was daar) maar daarna nooit meer. Sindsdien altijd eigen "normale" ;-) softboots gehad. Ik vind de carve filmpjes er wel spectaculair uitzien en vind het een hele aparte tak van snowboarden.

🏂

Al jaren heb ik een Burton Custom 163, super snowboard! Ik heb me op advies van een vriend een Bataleon The Jamm 163w gekocht! Ik ben benieuwd hoe deze me zal gaan bevallen, men zegt dat hij zowel op als off-piste super moet zijn! Iemand ervaring met The Jamm??

Grtz

Momenteel een K2 World Wide Weapon en sinds kort een Libtech TRS

Love it

Al jaren heb ik een Burton Custom 163, super snowboard! Ik heb me op advies van een vriend een Bataleon The Jamm 163w gekocht! Ik ben benieuwd hoe deze me zal gaan bevallen, men zegt dat hij zowel op als off-piste super moet zijn! Iemand ervaring met The Jamm??

Grtz

Molito op 28 dec. 2013 13:03

Yep, ik heb een 161w. Ik vind het een heel fijn board, stabiel op hoge snelheid, maar wendbaar genoeg voor een buckelpiste.

Running against the wind

Jones Aviator 155 is binnen :-)… volgende week testen in serre chevalier. Skate banaan nog voor het park en kloten mee.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ik heb afgelopen week een Burton Process flying V gekocht. Erg benieuwd, is mijn eerste eigen board.

Jones Aviator 155 is binnen :-)… volgende week testen in serre chevalier. Skate banaan nog voor het park en kloten mee.

Jeroen6 op 28 dec. 2013 20:53

Klein boardje. Of ben je lichtgewicht? Boardjes met camber rij je over het algemeen groter dan boardjes met rocker (banana).

life is a beach, or a pile of snow

Boardjes met camber rij je over het algemeen groter dan boardjes met rocker (banana).

Pascal3 op 29 dec. 2013 16:42

Ik heb een volledig omgekeerd gevoel: een rocker board voelt kleiner aan dan een camber board van dezelfde grootte. Maar misschien bedoel je dat rocker-boardjes vaak meer gebruikt worden om mee te klooien in het park en voor dat doel heeft een lang board natuurlijk minder zin.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Boardjes met camber rij je over het algemeen groter dan boardjes met rocker (banana).

Pascal3 op 29 dec. 2013 16:42

Ik heb een volledig omgekeerd gevoel: een rocker board voelt kleiner aan dan een camber board van dezelfde grootte. Maar misschien bedoel je dat rocker-boardjes vaak meer gebruikt worden om mee te klooien in het park en voor dat doel heeft een lang board natuurlijk minder zin.

Lieven op 29 dec. 2013 17:44

Interessant:) ik kom eigenlijk nauwelijks in het park. Een rocker heeft meer float in pow en kun je kleiner rijden (en voelt ook kleiner). Althans zo ervaar ik het met mijn Lib Techs. Dat zijn overigens hybride boardjes. En inderdaad rockerboardjes zie je ook veel in het park en die zijn vaak nog kleiner.

Jaren geleden met mijn Burton Custom X had ik een 164. Met mijn Lib Tech Skunk Ape van 161 heb ik gevoel veel beter door te pow te kunnen knallen als dat ik met de Burton kon. En mijn backleg had het toen veel zwaarder.

Je kan natuurlijk ook zeggen juist doordat boardjes met rocker soepel te rijden en te sturen zijn kan je ze groter rijden (voor nog meer float).

life is a beach, or a pile of snow

skate banane 149 en de jones 155…ben zelf 1.70 en weeg 65 kilo dus da moet lukken…wil de jones niet alleen voor poeder maar misschien wel als alles kunner. vandaar niet al te lang.

ps ik vind een rocker ook korter aanvoelen dan een camber. zou ook juist eerder met rocker voor langer gang omdat het veel makkelijker is.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Elan Leeloo R 2011

Rockerboardje van Elan, ben er erg tevreden mee. Heb hem op mijn 14e aangeschaft (uitgegroeid natuurlijk) en heb er nu al 2 wintersporten heel veel plezier van gehad. Ik gebruik mijn board in combinatie met k2 sepora snowboardboots, deze zijn redelijk stijf waardoor je board goed reageert op de normale pistes, maar de vorm van het bord en de flexibiliteit zorgen ervoor dat ik ook kan lollen in het funpark en natuurlijk ook off-piste van de poeder kan genieten! Het beste van twee werelden! :)

Ik heb de Lib Tech Skate Banana 159 W, het is echt een super fijn board en ook voor off piste. Wel jammer dat de Skate Banana wel een beetje tegen houd op hoge snelheid want ik kwam in de kerst vakantie niet hoger dan 85 km/h.
Maar voor lichte snowboarders is dit board echt een aanrader!

Sinds vorige week trotse eigenaar van een Arbor element mini 140 true rocker
Oke is eigenlijk een kinderboard maar ben uitgebreid ingelicht door de verkoper.
Ik ben een dame van 21 jaar van 1,54 en week 55 KG boardje mag tot 65KG
Ik heb al wel 7 jaar ervaring met snowboarden (weekje per jaar) Maar wil gaan freestylen/freeriden. Hij vertelde dat dit board een all mountain board is en waarmee je makkelijke en korte draaien kan maken. Hij is bijna het zelfde als de Arbor element alleen is deze iets minder stijf.

Ik ben erg benieuwd volgende week uit proberen in Oostenrijk!

Ik heb de Bataleon Jam gereden. Echt een top boardje.

ik wilde nooit meer ander boardje totdat…

Ik een Never Summer ging rijden. De Evo.( en dit is de meest slappe plank van NS)

Zelfs met deze knal je van de pistes af en super speels met de rocker/camber.
Dit jr wil ik nog wat harder knallen en dus de proto HD staat op mijn lijstje. Zie ik vorige week de Ripsaw versie ervan. Hmmm word een moeilijke keuze ben ik bang

Momenteel nog een Atomic Vantage (2009) en ga volgend seizoen vernieuwen. Mijn oog ligt momenteel op de Alles-kunner van Burton. De Custom Flying V

In oktober 2013 de Ride Wildlife board met Burton bindingen gekocht. Vorige week voor het eerst meegenomen naar Montafon. Heerlijk board zowel op de piste als off-piste. Bovendien dusdanig flexibel dat kleine sprongen moeiteloos gaan.

Heb al verschiilende jaren een Burton Baron ES wide, 164cm.
Ikzelf ben 1m87 en weeg 76kg.
Dit board is geweldig op de pistes maar waardeloos in het park wegens iets te zwaar
Bij de diepsneeuw-condities is het een bom en ongelooflijk betrouwbaar.
Bij papsneeuw een ramp want het board heeft een grotere draaicirkel door combinatie gewicht/lengte.

Heb al verschiilende jaren een Burton Baron ES wide, 164cm.
Ikzelf ben 1m87 en weeg 76kg.
Dit board is geweldig op alle pistes maar waardeloos in het park wegens iets te zwaar
Ook off-piste één van de betere in zijn soort want bij de diepsneeuw-condities is het een bom en ongelooflijk betrouwbaar in de bochten door minimale "heel of toe drag"
Bij papsneeuw ook een ramp want het board heeft een grotere draaicirkel door combinatie gewicht/lengte.

Ken005 op 25 jan. 2014 21:11

2012 Burton Baracuda 1.57 ICS met 2014 Burton Cartels EST Bindingen. Super board, zowel on piste als off! Die 1.57 lijkt heel kort aangezien ik zelf 1.90 ben maar met dit board kan je centimeters korter rijden. Had eerst een 1.64 custom x.

2013 Forum The Sauce 1.47 met K2 Cinch Tryst bindingen. Geweldig boardje, doet het ook super in de poeder. Heb hem wel relatief groot gekocht (ben 157), maar door de rocker niks van te merken.

Plaats een reactie