Sneeuwsituatie Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Zo te zien zijn de voorspellingen ook voor de komende periode nog prima! Zou iemand misschien zijn mening/voorspelling willen delen over hoe het van 18 tot 21 januari in Winterberg kan zijn? Die dagen staan namelijk op onze radar en van wat extra informatie wordt men nooit schuw :)

@TheAviatorNL Hoe of het weer gaat zijn die dagen is nu nog (bijna) niks van te zeggen. Voorlopig zien de lange termijn verwachtingen er goed uit. Wel licht er nu gewoon een erg mooi pak (kunst)sneeuw en met de lage temperaturen die komende week sowieso aan blijven houden gaat er sowieso genoeg sneeuw liggen om mooie dagen te hebben.

Wanneer het weer niet zo goed is die dagen (warm en/of regen) zal het waarschijnlijk vrij rustig zijn. Mocht het mooi vriesweer zijn met wat verse sneeuw kan je in dat weekend wel grote drukte verwachten. Komend weekend is er qua weersvoorspelling al een veel grotere zekerheid voor dat weekend.

Zelf gaan we van 23-26jan een paar dagen dus laat sowieso even genoeg sneeuw voor ons over ;) en natuurlijk duim ik met je mee voor lage temperaturen en af en toe wat verse sneeuw.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 09 jan 2017 10:54

Born to Ride

@Matthias123

Bedankt voor de snelle reactie! Wij gaan de komende dagen het weer goed in de gaten houden, maar grote kans dat het er van gaat komen. Een paar fijne dagen toegewenst!

Wij zijn zondag 8 januari in Winterberg geweest. Pistes waren erg goed, sneeuw kwaliteit was top!
Drukte viel ons mee na de berichten die we hier gelezen hebben. Kan ermee te maken hebben dat zaterdag nou niet de beste reisdag was vanuit Nederland, maar wij hebben erg genoten!

Sneeuw kwaliteit was stukken beter dan Willingen waar we zaterdagmiddag nog geweest zijn. Waar overigens ook een hele hoop dicht was vanwege sneeuw tekort.

Wat wordt er verwacht qua drukte voor komende zaterdag? Aantal mensen willen per se op zaterdag, maar dit leek mij niet echt een slim plan…

It's all about the turns duuuuuude!

Zal best meevallen nu denk ik, piek ivm vakantie en het mooie weer van afgelopen week is wel voorbij… veel plezier, ik ga naar Italie

Enjoy life and snow...and wine...and mountains

Was gisteren inderdaad erg goed te doen in Winterberg. Goede sneeuw, niet te druk en lekker temperatuurtje.

Let it snow

Ik ben er vandaag geweest van 9:00-15:00u. Moest helaas werken vanavond, anders had ik er nog een dagje aan vast geplakt.

De condities zijn top! Er ligt echt een mooi pak sneeuw. Vandaag was het lekker rustig (al heb ik geen referentie, ben er voor de tweede keer), vanochtend waren de pistes vrijwel uitgestorven en was de Slalomhang favoriet. Als je gas geeft sta je binnen een minuut beneden, maar de hellingshoek is perfect voor wat lekkere korte bochtjes.

Daarna het gebied verder ontdekt en een tijdje bij de Bremberg blijven hangen. De blauwe afdaling langs de Bure Bremberg Xpress is prima om lekker rustig te carven. De piste is relatief lang, en doordat je door de geringe hellingshoek niet veel snelheid maakt ben je wel even onderweg.

Als laatste nog een aantal keer de Quickjet gepakt, die piste lag er aan het eind van de dag nog uitstekend bij. Een hele korte afdaling, maar omdat de lift (zoals de naam al zegt) je snel weer boven brengt kan je 'm eindeloos blijven doen. Ik heb het getimed, en een “rondje Quickjet” (afdaling + lift) doe ik in 2 minuut 45. Dat is wel vrijwel recht naar beneden en met een lege lift. Dus als je er écht zin in hebt zou je meer dan 20 afdalingen per uur kunnen maken :D

Dus wie nog twijfelt en een vrije doordeweekse dag heeft: Lekker gaan!

New Video:

Heb hem gezien echt een super filmpje.

Mooi ook hoe er op het einde nog iemand uit de lift lazert :D

Even een vraagje. Over een paar weken ga ik voor de 3e keer naar Winterberg. Ik ben geen ervaren skiester dus tot nu toe alleen nog van de blauwe piste af geweest. Ik wil deze keer wel een rode proberen. Wat is/zijn de makkelijkste rode pistes om mee te beginnen ?

@jonnie de meeste rode pistes zijn ongeveer gelijkwaardig qua niveau. Een goede skileraar zal perfect aanvoelen welke piste je wel en niet zal kunnen doen daar en langzaam het niveau steeds verder opvoeren.

Born to Ride

wij rijden morgenmiddag naar Winterberg. De sneeuwkettingen gaan mee. Zal het chaos worden op de weg en een reistijd van 6 uur? Of zal het wel meevallen? We gaan het maar gewoon proberen, ik verwacht wel dat we er lang over gaan doen.

Even een vraagje. Over een paar weken ga ik voor de 3e keer naar Winterberg. Ik ben geen ervaren skiester dus tot nu toe alleen nog van de blauwe piste af geweest. Ik wil deze keer wel een rode proberen. Wat is/zijn de makkelijkste rode pistes om mee te beginnen ?

jonnie op 12 jan 2017 15:11

neem een uurtje een leraar mee door het gebied, de moeite waard en een goede investering! Je zult zien dat de rode pistes goed te doen zijn, gewoon lekker rustig je bochten pakken en de hele breedte van de piste pakken. Veel plezier!

Enjoy life and snow...and wine...and mountains

@koen, geen idee wat de toestand op de wegen zijn, zolang de wegen goed schoon zijn is het best te doen…

Enjoy life and snow...and wine...and mountains

Ik ga binnenkort ook een dagje, maar kan al prima skien en kom alle pistes in Winterberg prima af. Ben echter echt geen pro of wat dan ook, zou een uurtje priveles zin hebben bij bijvoorbeeld de Brabander of is dat echt alleen op beginners gericht?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@roy, een lesje kan nooit kwaad, zeker als je nog wilt verbeteren. Er zijn goede leraren in Winterberg…neem @harry ;)

Enjoy life and snow...and wine...and mountains

Vanmiddag al lekker bezig geweest. Niet al te druk, vrijwel geen wachttijden aan de liften. Weer viel mee en pistes liggen er super bij. Alleen op de Kappe werd het later in de middag wat minder met de sneeuw. Benieuwd wat morgen brengt ?

Ben nog nooit in Winterberg geweest, daarom enkele vragen:
*Iemand ervaring met overnachtingen?
*Is er voldoende parking kortbij de liften?
*Extra tips?

Welke dag ga je? Doordeweeks of weekend? Doordeweeks, buiten de vakantie, kan je overal parkeren, is allemaal bij de lift. P3 is gratis en stap je als je vroeg bent zo de piste op.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Welke dag ga je? Doordeweeks of weekend? Doordeweeks, buiten de vakantie, kan je overal parkeren, is allemaal bij de lift. P3 is gratis en stap je als je vroeg bent zo de piste op.

Roy83 op 12 jan 2017 19:30

Wegens schoolgaande dochter zal het eerder in een weekend zijn… :-)

@matthias @nicole. Bedankt voor jullie reacties. Ik wilde eerst nog een les nemen in Nederland maar ik denk dat ik jullie tip maar ga opvolgen en samen met mijn neefje een les neem in Winterberg zelf. Zullen vast wel meerdere skischolen zijn in de buurt van de rode pistes.

wij rijden morgenmiddag naar Winterberg. De sneeuwkettingen gaan mee. Zal het chaos worden op de weg en een reistijd van 6 uur? Of zal het wel meevallen? We gaan het maar gewoon proberen, ik verwacht wel dat we er lang over gaan doen.

koen_s op 12 jan 2017 15:18

Ik gok dat het allemaal wel meevalt. De snelwegen zullen, gezien de temperaturen boven nul, gewoon leeg zijn, enkel nat. De weg omhoog richting Winterberg is geheid prima geschoven en gestrooid. Hooguit zal het tempo wat lager liggen dan normaal, maar sneeuwkettingen? Die heb ik echt nog nooit meegenomen naar Winterberg.

Net terug van dagje Winterberg. De wegen tot aan Winterberg zijn allemaal schoon. Wel sprak ik andere Nederlanders die het wel een stuk drukker vonden dan gisteren…
Vond het zelf ook drukker dan ik gewend ben voor een gewone doordeweekse dag maar geen wachttijden bij de liften en lekker door kunnen skien. Of dit een teken is voor een druk weekend weet ik niet.

Sneeuw ligt er voldoende en van goede kwaliteit. Veel plezier aankomend weekend!
Zou mooi zijn als het zonnetje zich ook nog laat zien want die was vandaag ver te zoeken.

null

Weg schoon, laatste 30 km vanaf de snelweg

null

*bericht bewerkt door Tom-B op 12 jan 2017 21:40

@matthias @nicole. Bedankt voor jullie reacties. Ik wilde eerst nog een les nemen in Nederland maar ik denk dat ik jullie tip maar ga opvolgen en samen met mijn neefje een les neem in Winterberg zelf. Zullen vast wel meerdere skischolen zijn in de buurt van de rode pistes.

jonnie op 12 jan 2017 20:13

Parkeer lekker bij hotel der brabander P1, daar kun je ook skies huren, lunchen én ze hebben een skischool met Nederlands sprekende skileraren (zie website)…

Enjoy life and snow...and wine...and mountains

Ben nog nooit in Winterberg geweest, daarom enkele vragen:
*Iemand ervaring met overnachtingen?
*Is er voldoende parking kortbij de liften?
*Extra tips?

Supersix3 op 12 jan 2017 18:44

Zelf kom ik al 20 jaar bij Der Brabander, je parkeert je auto en hebt hotel, piste, apres ski alles bij de hand maar er zijn vele leuke hotelletjes! Er zijn 8 parkeerplaatsen direct aan de pistes (zie pistekaart)
Extra tips? Gewoon lekker genieten!

Enjoy life and snow...and wine...and mountains

De huidige situatie: liften zijn dicht :(

Waait te hard. Verwachting is dat vanaf 13 uur de wind afneemt en de liften kunnen draaien.

Om 11.00 wordt opnieuw overwogen of de liften gaan draaien.

Momenteel sterke wind en te veel sneeuwval. Er wordt nog 20 a 30cm verwacht.

*bericht bewerkt door Unit106 op 13 jan 2017 10:27

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Jeetje! Even afwachten dan maar

Enjoy life and snow...and wine...and mountains

Plaats een reactie