Sneeuwsituatie Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Vandaag meeste liften 3-10 minuten in de middag, tot 11 uur rustig. 10 en 12 vooral tijdens skilessen wat langer.
Sürenberg blijft nagenoeg doorlopen de hele dag en dat met lekkere pistes.

Door sneeuwval verwacht ik dat meer pistes in de omgeving open gaan, waardoor meer spreiding.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Vandaag meeste liften 3-10 minuten in de middag, tot 11 uur rustig. 10 en 12 vooral tijdens skilessen wat langer.
Sürenberg blijft nagenoeg doorlopen de hele dag en dat met lekkere pistes.

Door sneeuwval verwacht ik dat meer pistes in de omgeving open gaan, waardoor meer spreiding.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Vandaag meeste liften 3-10 minuten in de middag, tot 11 uur rustig. 10 en 12 vooral tijdens skilessen wat langer.
Sürenberg blijft nagenoeg doorlopen de hele dag en dat met lekkere pistes.

Door sneeuwval verwacht ik dat meer pistes in de omgeving open gaan, waardoor meer spreiding.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Vandaag meeste liften 3-10 minuten in de middag, tot 11 uur rustig. 10 en 12 vooral tijdens skilessen wat langer.
Sürenberg blijft nagenoeg doorlopen de hele dag en dat met lekkere pistes.

Door sneeuwval verwacht ik dat meer pistes in de omgeving open gaan, waardoor meer spreiding.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Vandaag meeste liften 3-10 minuten in de middag, tot 11 uur rustig. 10 en 12 vooral tijdens skilessen wat langer.
Sürenberg blijft nagenoeg doorlopen de hele dag en dat met lekkere pistes.

Door sneeuwval verwacht ik dat meer pistes in de omgeving open gaan, waardoor meer spreiding.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Vandaag meeste liften 3-10 minuten in de middag, tot 11 uur rustig. 10 en 12 vooral tijdens skilessen wat langer.
Sürenberg blijft nagenoeg doorlopen de hele dag en dat met lekkere pistes.

Door sneeuwval verwacht ik dat meer pistes in de omgeving open gaan, waardoor meer spreiding.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Vandaag meeste liften 3-10 minuten in de middag, tot 11 uur rustig. 10 en 12 vooral tijdens skilessen wat langer.
Sürenberg blijft nagenoeg doorlopen de hele dag en dat met lekkere pistes.

Door sneeuwval verwacht ik dat meer pistes in de omgeving open gaan, waardoor meer spreiding.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Vandaag meeste liften 3-10 minuten in de middag, tot 11 uur rustig. 10 en 12 vooral tijdens skilessen wat langer.
Sürenberg blijft nagenoeg doorlopen de hele dag en dat met lekkere pistes.

Door sneeuwval verwacht ik dat meer pistes in de omgeving open gaan, waardoor meer spreiding.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Vandaag meeste liften 3-10 minuten in de middag, tot 11 uur rustig. 10 en 12 vooral tijdens skilessen wat langer.
Sürenberg blijft nagenoeg doorlopen de hele dag en dat met lekkere pistes.

Door sneeuwval verwacht ik dat meer pistes in de omgeving open gaan, waardoor meer spreiding.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Excuses moi, iets ging er mis ;-)
Moderator?

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Vandaag naar Winterberg vertrokken, waar we normaal 2 1/2 over doen hebben we er nu vier uur over gedaan. Het weer was half bewolkt maar als de zon er was dan was hij er ook goed. Om ongeveer 14:00 zijn we bij de eerste rotonde richting de lift gereden en vooraan kunnen parkeren omdat er toevallig iemand wegging. We moesten nog wat ski’s huren maar de verhuurlokaties waren totaal leeg! Uiteindelijk wat bij elkaar kunnen sprokkelen en toen achter in de lange rij (zeker 15 min) gaan staan.

Het was ontzettend druk en zo ontzettend veel beginners. Kennen jullie die filmpjes op dumpert? Zoiets gebeurde ook continue, veel mensen die elkaar omver skiede. Morgen vroeg bij de piste zijn dus! Voor iedereen die morgen overweegt een dagje deze kant op te komen…succes!!!

Enjoy life and snow...and wine...and mountains

Vandaag prima condities bij -6 en af en toe een zon. De sneeuw was goed alleen de blauwe piste op de Kappe is gesloten maar de zwarte is goed te doen. Wel grote drukte waardoor de wachttijd ongeveer 10 minuten en meer is. Wat wel op valt is dat ondanks de drukte er nog steeds stoeltjes omhoog leeg gaan omdat mensen graag bij elkaar in de lift willen zitten en dan wachten. En de vele groepjes die allemaal op een rij boven aan de piste gaan overleggen en dat het liefst zo dicht mogelijk bij de uitgang van de lift. Morgen nog wat kouder maar wel meer zon.

*bericht bewerkt door Easyrider op 05 jan 2017 18:21

Het is momenteel zeer druk, de topdagen van het seizoen. Doe jezelf ee plezier en zorg dat je om 8.15 uur in Winterberg bent.
Wachttijden bij de liften meest ca. 10 minuten, 8-zitter Sürenberg 1-2 minuten, liften 10 en 12 tot 20 minuten.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Zat even te kijken voor het weekend van de 21e. Helaas via booking.com al veel weg en waarschijnlijk topdrukte dat weekend.
Een accommodatie vinden lukt nog wel denk ik maar wat verwachten jullie voor wachttijden bij de lift ?

Pfff dit doe ik nooit meer! Ondanks het prachtige weer een drama op de pistes, lange wachttijden voor de liften (4 afdalingen per uur) en alles en overal druk! Parkeerplek zoeken was ook kansloos ookal zaten we vroeg in de auto (sliepen iets buiten winterberg)… Winterberg inrijden drama…

Drie uur weggereden en hoorde net op de radio dat er vanaf Winterberg een dikke file staan… winterberg als gebied prima maar nooit meer in de vakantieperiode …:)

null

Enjoy life and snow...and wine...and mountains

@nicoleplas. Hoe laat was dat vanmorgen?

Om 11 uur reden we uit Winterberg weg en toen stond er nog een behoorlijke file.

@nicoleplas. Hoe laat was dat vanmorgen?

Bernard op 6 jan 2017 20:07

wij reden om kwart over acht weg uit Olsberg en stonden om half elf op de parkeerplaats bij Landal;)

Enjoy life and snow...and wine...and mountains

@nicoleplas. Hoe laat was dat vanmorgen?

Bernard op 6 jan 2017 20:07

wij reden om kwart over acht weg uit Olsberg en stonden om half elf op de parkeerplaats bij Landal;)

NicolePlas op 6 jan 2017 21:11

Jeetje… wij streven morgen rond 8u in Winterberg aan te komen. Misschien toch maar uitwijken naar iets anders…
Bedankt voor je antwoord!

Wij reden vandaag om 10 over 8 weg uit olsberg en stonden om kwart voor 9 op P1.

4 afdalingen per uur

NicolePlas op 6 jan 2017 17:33

Dus max. zo’n 4 minuten skiën per uur. Ik denk dat ik nog even thuis blijf…

Godzijdank is de vakantie voorbij aanstaande dinsdag en woensdag. Verwacht dan rustige pistes

Wij reden vandaag om 10 over 8 weg uit olsberg en stonden om kwart voor 9 op P1.

wesley88 op 6 jan 2017 22:53

per heli? P1 is bij der Brabander… knap gedaan dan

Enjoy life and snow...and wine...and mountains

Idd! Heb zojuist een hotel geboekt voor volgende week vrijdag tot zaterdag.
Hopelijk is het gros vakantievierders dan weg.

Ik wil parkeren op P3. Zou 08:30 voldoende op tijd zijn als ik daar volgende week vrijdag heen ga?

Ik woon nu bijna 5 jaar vlak bij Winterberg en elk jaar is de tweede week kerstvakantie gewoon knetterdruk. Meestal files vanaf Niedersfeld tot aan Winterberg en terug in Winterberg zelf vanaf Olsberg tot aan de snelweg bij Bestwig. Verder lange wachttijden bij de liften en drukte op de pistes. Dit is ook wel eens het geval in weekenden met goede sneeuw en mooi weer en in de voorjaarsvakantie. Ik probeer Winterberg te mijden in deze periodes en neem alternatieve (binnendoor-)routes als ik er toch moet zijn.

Hier is dus niets nieuws aan! Het is gewoon een gegeven! Hou daar rekening mee of accepteer het… Beter nog: ga door de week buiten de vakanties. Is veel goedkoper, je bent er sneller en het is rustig op de pistes en bij de liften. In maart ligt er bijna overal nog sneeuw hier en je kunt overal nog boeken. Zelfs in de weekenden!

Ik heb de dinsdag voor de kerstvakantie geskied hier. Heerlijk rustig, lekker weer, parkeren naast de piste… Ik ga pas weer als de rust weer wat is terug gekeerd…

*bericht bewerkt door Mikannika op 07 jan 2017 12:29

Grußen aus dem Sauerland

Lekker bezig trouwens Harry! Ontzettend handig, al die updates.

Godzijdank is de vakantie voorbij aanstaande dinsdag en woensdag. Verwacht dan rustige pistes

Stephan916 op 7 jan 2017 00:32

Is er maandag nog een feestdag? Ik wil eventueel maandag een dagje op en neer rijden, maar als het dan nog steeds druk is stel ik het wel even uit.

Klopt Mika en ik weet het ook wel, kom er al 20 jaar…maar lange tijd niet op dit soort dagen geweest. Heb nu ook tegen de kids gezegd dat we dit nooit meer doen;)… volgende week naar Italie! Mooi vooruitzicht!
@Sander volgens mij rust in de tent dan(en dus ook op de pistes) veel plezier!

Enjoy life and snow...and wine...and mountains

Godzijdank is de vakantie voorbij aanstaande dinsdag en woensdag. Verwacht dan rustige pistes

Stephan916 op 7 jan 2017 00:32

Is er maandag nog een feestdag? Ik wil eventueel maandag een dagje op en neer rijden, maar als het dan nog steeds druk is stel ik het wel even uit.

SanderB op 7 jan 2017 15:56

Maandag weer rustig. Ik ben er dinsdag en woensdag

Ik heb inderdaad ook al eens m’n neus gestoten omdat mijn gezelschap per se op zaterdag wilde. Nooit meer. Vakanties mijden en liefst doordeweeks gaan, dan kun je in Winterberg een prima dag hebben.

Maar goed, eigenlijk moet ik dat niet te veel roepen want als iedereen daar naar luistert wordt het doordeweeks dadelijk ook veel te druk :P

Plaats een reactie