Dit of dat #3

Als het effe kan met zonnebril. Goggles alleen bij minder zicht, dus minder mooi weer.

De hele week kaiserwetter, maar een helse rit heen en terug, en drukte in het gebied, of…
Een voorspoedig reis, weinig volk op de piste, maar slecht weer (mist, sneeuw, wind, koud)

Als jij sneeuwval slecht weer vind doe mij dan maar lekker slecht weer haha ;)

Kleine pareltjes of grote gebieden?

Born to Ride

Hoewel ik zelf vaak (nu nog) naar de grote gebieden ga (en dan niet écht groot, maar toch wel minimaal rond de 150km), vind ik kleine pareltjes toch een stuk leuker!

Een skisafari met elke dag een nieuw gebiedje in de buurt lijkt me top en plannen daarvoor liggen al.

Mr. Slow

@Quick

Heb je zelf ook nog een dit of datje?

Als jij sneeuwval slecht weer vind doe mij dan maar lekker slecht weer haha ;)

Matthias123 op 29 aug 2017 08:19

In afwachting van een nieuwe van @Quick@Matthias123, fantastisch sneeuwval, maar ook als deze horizontaal “valt”, met een snijdende wind en 0 zicht? :)

*bericht bewerkt door Jay op 29 aug 2017 17:03

Mi scusi, was iets te snel haha. Alpe d’Huez of Tignes-Val d’Isere voor gevorderde wintersporters?

Mr. Slow

Als er genoeg sneeuw ligt Alpe d’Huez, de meeste uitdagende pistes hebben belachelijk veel sneeuw nodig daar.

Tiroolse schone in lokaal kleed of een pittige Spaanse furie van de Sierra Nevada?

Als de Tiroolse een schone is en dat voor de spaanse vooralsnog een vraagteken blijft dan maar een tiroolse. (het is om naar te kijiken, een toefje spaanse furie heeft mijn vrouw ook al :) )

Morgen naar Chamonix: via Duitsland of via Frankrijk (vanuit regio Eindhoven)

*bericht bewerkt door Zjanke op 30 aug 2017 09:02

Normaal gesproken zou ik zeggen via Duitsland: kortere route, goedkoper (alleen een Zwitserlandvignet i.p.v. Franse tol) en persoonlijk vind ik de route door Belgische Ardennen en Noord-Frankrijk oersaai.
Echter, vanwege de vele baustellen op de A61 en A5 zou ik toch via Frankrijk serieus overwegen.

Short-ski: lekker vroeg in het seizoen (begin december), maar kouder, korte dagen en minder sneeuwzeker. Of juist laat (april) = lange dagen en zon, maar langer wachten en ook dan is goede (verse) sneeuw niet gegarandeerd.

Een short-ski sowieso in April, in de hoge gebieden zoals Tignes is een dik pak sneeuw dan gegarandeerd. De pistes zijn lekker leeg en het weer is vaak fantastisch <3

Onderhoud (waxen, slijpen e.d.): zelf doen of door een vakman laten doen?

*bericht bewerkt door Matthias123 op 30 aug 2017 12:36

Born to Ride

Zelf doen. Kost een investering, maar die heb je er zo uit

Hoog seizoen met gezellige apresski maar drukke pistes of voor/na seizoen met lege pistes, maar niks te beleven?

Disturbing the peace since 1975

Zelf doen. Kost een investering, maar die heb je er zo uit

Hoog seizoen met gezellige apresski maar drukke pistes of voor/na seizoen met lege pistes, maar niks te beleven?

Hubert op 30 aug 2017 17:12

Buiten seizoen, ik heb het niet zo voor apres ski, skiën komt eerst.

St Anton of Lech?

*bericht bewerkt door moderator op 30 aug 2017 19:19

St. Anton: Mooserwirt

Apple of Samsung?

Geef mij maar beide!

Lekker decadent : courchevel of verbier?

Geen van beide …

Typisch hollands je vertrouwde hollandse bier meezeulen of lokaal bier kopen

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 31 aug 2017 13:08

Rob

Da’s geen antwoord op de vraag…
Hoewel je wel van VerBIER naar eigen bier gaat. 🤔
Bier meenemen doe ik niet. Ben op vakantie, dan maken die paar tientjes verschil ook niet meer uit.

Ik ben meerdere malen in Verbier geweest, super gebied.
Courchevel ben ik nooit geweest.

Heiligenblutt of Kals/Matrei?

Disturbing the peace since 1975

Kals-Matrei

Zullen we afspreken dat je antwoord op de vraag MOET geven of anders niet mag reageren?

Dames kijken als het gaat om worldcup alpineskiën, of heren?

Als beide niet mag, heren, net iets meer snelheid/aktie.

Wintersport op TV, schaatsen of biatlon?

Biatlon

De bekende schnitzel met frites of lokale gerechten (bv rösti)

Rob

De lokale gerechten! 1 van mijn favorieten is toch wel het pannetje met spätzzle.

Liever kijken naar het nederlands elftal of kijken naar de sneeuwverwachtingen in oostenrijk

*bericht bewerkt door hansiehans op 31 aug 2017 23:13

Momenteel die sneeuwverwachtingen - en dat is geen goed teken aangezien het nog net augustus is ;-)

Goed boek of Netflix?

Netflix
En dan het liefst een verfilming van een boek 😉 ( Ben niet echt een boeken lezer)

Wat zie je eerder gebeuren?
Oranje naar het wk
Of dat de gletsjers weer aangroeien

Helaas oranje naar het WK, die gletsjers zie ik nóg somberder in.

Je wintersport gear: kopen in het naseizoen de collectie van vorig jaar, of toch liever de nieuwste collectie aan begin nieuw wintersport seizoen.

Bergen + Sneeuw = ❤

Collectie van vorig jaar!

Wel of geen I-Pad (of andere tablet) mee op vakantie?

Geen iPad mee, nog nooit meegenomen en nog nooit gemist.

Engelse drop of muntdrop?

Munt.

One ski quiver of een aparte ski voor elke omstandigheid?

Een aparte ski voor elke omstandigheid lijkt me leuk als je daartoe de (logistieke en finiaciele) mogelijkheden hebt maar ik kies toch voor de one ski quiver. Dan kun je als het moment zicht onverwacht aandoet altijd aanpassen.

Een week lang drukte bij de liften en op de pistes maar erg groot/divers gebied of een uitgestorven gebied met slechts 3 pistes?

Simpel: uitgestorven gebied met drie pistes

La Plagne of Les Arcs

Click. Click. Peace

La plagne.

Steenbergen of Heineken van de tap met een tuinfeestje?

Aequilater Nubila

Heineken zou ik normaal zeggen, maar heb nog nooit steenbergen gehad dus wellicht het proberen waard!

Wanneer je net afgestudeerd bent in september kiezen voor een fulltime baan of eerst een halfjaar richting oostenrijk (als skileraar oid)

Plaats een reactie