Welke vreemde spullen neem je altijd mee op wintersport ?

[/quote]Daar neem ik nou net mijn vrouw voor mee…[post] joepert op 20 feb 2015 18:29[/post][/quote]

Regel Nr1: Men neemt nooit water mee naar de zee, daar er meer dan genoeg water in de zee is.

Zie al wat bekende dingen voorbij komen! :)
Waxinilichtjes voor de sfeer. Kaasfonduepan.
En zippers; ik doe daar mijn iphone in bij nat weer, voor het geval de jas toch niet waterdicht blijkt.
Met goed weer doe ik mijn iphone in een washandje

Alu reddingsdekentje voor noodgevallen

Ik neem tegenwoordig een foamroller mee, waarmee je gemakkelijk je eigen spieren kunt losmaken. Vrienden keken me vreemd aan, maar aan het einde van de week gebruikte iedereen 'm om de stijve spieren even mee aan te pakken.

null

Ik ga altijd met het vliegtuig op wintersport maar wij nemen altijd een hele koffer met vlees mee! Vorig jaar waren wij met een grote groep, geloof totaal 21 kilo vlees

Ik maak er tegenwoordig een sport van om zo licht mogelijk te vertrekken. In het verleden heb ik toch een partij onzin over de alpen gebracht! Hele avondgarderobes van mijn vrouw, muziekinstallaties, bordspelletjes, lego-bouwwerken van de kids, tassen eten. We konden toen nog veel kwijt achter de voorstoelen van de auto met kleine kinderbeentjes. Lukt nu ook niet meer.
In de loop van de jaren is dat aardig weggemanaged tot een absoluut minimum. Het blijft lekker overzichtelijk en pakt zo lekker makkelijk :)

Vreemd is het niet, maar we nemen altijd kratten bier mee. Super leuk om een fris pintje te kunnen drinken bij het spelen van één van de vele gezelsschapsspelletjes :-)

Zoals hierboven: keukenhanddoek, afwasblokjes, sponsjes, kruiden, en veel eten. Eten en drinken meenemen in een grote bak is voor ons jongeren toch pakken goedkoper, en als je er de plaats voor hebt, waarom niet?!

Het is o zo hard genieten.

Een extra stekkerdoos om alle elektrische apparaten op te kunnen laden. Met telefoons, IPads, accu fotocamera etc. heb je al snel wat aansluitingen nodig.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Wij hebben standaard ieder een paar gevoerde crocs (soort slof) mee. Omdat we voor het afval te scheiden in ons appartement naar buiten (meestal) in de sneeuw, naar de garage moeten.

Ook handig om vanuit de skiruimte, naar appartement te lopen zonder koude voeten.

Niet zo handig als je op je sokken moet gaan, en sneller dan dat je steeds je schoenen/snowboots aan moet trekken.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Ik neem sinds twee jaar mijn Sonos speaker mee, heb daar waar ik heen ga een draadloosnetwerk in het appartement en de router ligt in de kamer.

Kon daar zo bedraad mijn Sonos op aansluiten en het draadloosnetwerk in de Sonos instellen. Nu heb ik in het appartement Nederlands radio, lekker in de morgen bij het ontbijt.

Kleine multitool van toko, erg makkelijk als een keer iets los gaat. En natuurlijk gummi beertjes, geleerd van mijn skileraar op 3 jarige leeftijd. ;)

Ductape…kan alles repareren en je kan er ook een hoop meemaken. Waslijn van ductape. Kledingreparatie met ductape. Douchegordijn gerepareerd met ductape. Tochtstrip gemaakt. Skibox gerepareerd alles. En natuurlijk ty-wraps.

Midgetboard

1 fles remia fritessaus en 1 fles oliehoorn curry. Ik word niet echt blij van die zure majo en ketchup!

Kruiden en een goed keukenmes! Dat 1e vind ik nogal zonde van mn geld om allemaal nieuwe losse potjes in de lokale super te halen (en dan vaak de vraag of ze alles hebben wat je wil). Dat 2e omdat het over het algemeen bedroevend gesteld is met de keukenmessen in appartementen. Vaak niet scherper dan een brievenopener.
@Helmert die zure mayo neem ik juist mee terug ;)

@Tiny-M Hahaha zo zie je maar smaken verschillen! ;)

Ik neem altijd mijn eigen kussen en bifiworstjes mee ;-)

Als we ergens nog nooit geweest zijn: Wij nemen onze eigen hoofdkussens mee. Slaapzakken als topper om het matras wat zachter te maken. Een luchtbed voor als de matrassen helemaal niet te harden zijn. Nespresso apparaat gaat mee. Wat gereedschap om dingen te kunnen repareren in het appartement. Een wasrek,vloeibaar wasmiddel en was verzachter om een klein handwasje te doen. Vaatdoekjes, schuursponsje voor als de pannen niet om aan te zien zijn. Verlengsnoeren,stekkerdozen, sfeerverlichting. Een kachel. Met kerst nog een klein kerstboompje en wat kerstversiering. In de zomer ook nog een mini barbecue.
Komen we ergens waar we al eerder geweest zijn, blijven bepaalde dingen achterwege.

Een koekenpan en spatel, Ipad en pleisters. En een paar blikken Unox erwtensoep en afbakbroodjes voor als we te laat aankomen voor de eerste inkopen.

Amstelblokjes en daarbij veel pennen. Je zal maar iets op moeten schrijven.
Vaak ook lekkere Hollandse dingen; stroopwafels, Oud-Hollands snoepgoed, drop.
Dan altijd nog meerdere stekkerdozen, voor de telefoons, laptop, GoPro-toestanden, muziekboxje en draadloze oplader.
En het allerbelangrijkst de pantoffels! Die worden altijd veelvuldig ingezet.

Liefhebber van de heerlijke alpengerechten, strakke pistes en prachtige panorama's

Wie is de ezel.

Heel tof kaart spel.
(Niet te verwarren met ezelen. Kaartspel met gewone kaarten)

Waxinilichtjes voor de sfeer.

Eef23 op 29 dec 2015 13:39

Ja waxinelichtjes, maar dan voor op de piste bij temperaturen boven nul!
Verder nog een wifi-richtantenne. Niet elk appartement heeft standaard internet.

@martin7181 , wil niet heel offtopic gaan, maar hoe werkt een wifi richtantenne ?
Vind op google geen goede uitleg namelijk, betekent het dat je overal onbeperkt internet heb ?
Mvg

Heerlijke Nederlandse melk en een brok oude kaas natuurlijk !

autostoeltje voor in bus voor de kleine man, niet eens zo raar, maar sommige buschauffeurs vonden dat toch wel raar. gelukkig de meeste niet ;)

Offtopic: @MitchelvA, net als een verrekijker (tijdens ontvangen) en een zaklamp (tijdens zenden). Je hebt nog steeds een wifi hotspot nodig maar je bereik wordt veel groter.

Ontopic: een verrekijker sinds een stel natuurspotters in Flaine mij eens door hun kijker naar wilde dieren buiten de piste lieten kijken. En een zaklamp omdat je maar nooit weet in de bergen. Vorig jaar stopte de liftbediende mijn laatste sleep omhoog omdat zijn dag erop zat. Zoiets wil je niet in een stoeltjeslift overkomen ;-)

Owja de hierboven genoemde duct-tape, tie-wraps en multitool gaan ook altijd mee. Verder zit er ook altijd een klein busje slotontdooier in m’n jaszak. Ideaal om vastgevroren onderdelen snel los te krijgen.

Born to Ride

Ik neem van het jaar slingers en ballonnen mee en een traktatie voor de groep
Ben jarig in de vakantie

Om een paar keer voor 7 personen te koken neem ik de grote elektrische partypan mee. Tijdens de reis goed te vullen met handschoenen en mutsen. En een lampjes kerstboom

uh niet eens zo raar maar ik denk dat de meeste het niet mee hebben! maar reddingsdeken.

niet eens zo raar, maar denk dat de meeste het niet meenemen op de piste , een redingsdeken

Plaats een reactie