Bouw hier ons eigen skigebied (deel 2)

Ik zou het ook wel eens leuk vinden om een klein skiegebied te doen. Dit is wel een beetje te groot.

#wintersport verslaafd

@Jesper dat is voor de verandering wel leuk…

❄️

Nicolas Sarkozy, de ex-president van Frankrijk, heeft besloten te leren skiën, en wel in een eigen gebied. Hij heeft gezien dat bij het nieuwe gebied bij Briancon een mooi, vlak stuk ligt. Naar de onderkant van dit vlakke stuk loopt nu een gondel. Sarkozy haat namelijk zitten in de koude lucht. Ook lopen er 2 nieuwe pistes.

null

❄️

De Russische investeerder Vladimir Schsranskja heeft ook meegeholpen door een nieuwe funitel naar de top te plaatsen.

null

haha altijd het oude cliché van rijke zakenmannen, vaak russen of oliesjeiks, die een lift laten bouwen xd

Certified ski-boy, glijbewijs

@Jorian Ik had expres wat verzonnen over 2 ondernemers :(

Gang is alles

Sorry @Jesper dat ik je verhaal hebt verpest. Mijn excuses
Ik haal t topic weer ff naarboven, ik reageer hier voor 1 keer even op mijzelf.
Een snelle 6 CLD/B is erbij gekomen, door de 2 investeerders, de russische investeerder hebben ze weggestuurd omdat ze dan zelf niks meer konden ondernemen;)

null

Zal zo even posten, maar misschien is het, ter afwisseling, eens leuk om een klein skigebied te bouwen, of een bestaand skigebied uit te breiden? (Na deze)

❄️

null

Sarkozy en de ondernemers hadden ruzie. De ondernemers wilden een stoeltjeslift, omdat de nieuwe lift maar kort is, maar Sarkozy wilde binnen zitten. Het skigebied dreigde door de ruzie alweer failliet te gaan, dus kozen de drie eieren voor hun geld: een combilift gaat nu door het dal.

❄️

null

Ik schop dit topic maar eens uit z’n zomerslaap door op mezelf te reageren. De gondel Torrent de la Cula, de stoeltjeslift Lac de la Cula en de kinderlift Petit Cula zijn nieuw. Ook is er een hele reeks pistes aangelegd. Het berghotel waar de gondel vandaan loopt, was jaloers op zijn buurman verderop in het dal waar zoveel liften staan. Na een jaar sparen en inzamelen heeft het hotel, gesteund door veel ex-politici die het voorbeeld van Sarkozy willen volgen, liften aan kunnen leggen.

❄️

Gaan we dit topic nog herstarten? Of laten we het een stille dood sterven?

❄️

null

#wintersport verslaafd

Nieuw!

  • Verbindingspistes voor nog meer kilometers en comfort
  • Vanaf heden kunt u in het gloednieuwe ski-oord ‘Cula’ verblijven
  • Voor de gevorderden is er een nieuwe Skiroute
  • Nieuwe lift aangelegd, wij wachten met smart op pistebouwers voor deze lift!
    http://www.mijnalbum.nl/Album=7W4ZMRJF
❄️

Klik in de link op de afbeelding voor volledige grootte.

❄️

null

Nu er steeds meer toeristen de weg naar de Cula-regio weten te vinden kan de hoteleigenaar de toeloop in zijn restaurant/café niet meer aan. Daarom heeft hij besloten om 3 nieuwe berghutten te openen:

  • In het dal is naast het bestaande restaurant een schirmbar geplaatst
  • op het hoogste punt is een groot restaurant geopend met zelfbediening
  • de overige 2 zijn berghutten met een kleine kaart en bediening.

Revival van een heel oud topic, maar ideaal om de zomermaanden door te komen. Laten we maar fris beginnen, met een nieuwe berg. Locatie: net ten westen van Innsbruck, ten zuiden van de weg naar Kühtai… Kijkrichting is zuid-west.

null

null

De 10-persoons gondel ‘Sellrainbahn I en II’ brengt de mensen vanuit het dorp naar het skigebied. Een rode afdaling naar het middelstation is goed mogelijk met modellering, de dalafdaling is zwart en heeft op het eind 2 varianten. Een naar het centrum van het dorp, en een pad weer terug naar het dalstation + parkeerplaats van de gondel.

Euhm, gloednieuw… In het dal achter Gries is er vorige lente al gebouwd. Misschien kunnen we de gebieden nog verbinden?
(https://www.wintersport.nl/forum/topic/30583?page=19… en dit topic)

Top dat dit topic terug keert! Ik zal vanmiddag iets bouwen.

❄️

Naast de feestelijke opening van de Wiesenstübe (genoemd naar de berg, de Wiesenhänge, http://de.wikipedia.org/wiki/Sellrain) aan de top van de Sellrainbahn, is voor de beginners en kinderen de Dorflift gebouwd. Deze door Doppelmayr geproduceerde lift is een tellerlift met maarliefst blauwe pistes, één als verbinding naar het dalstation van de Sellrainbahn, één afdaling langs de lift, en één door naar het dorp, waar hij als blauwe piste samenvoegt met de zwarte piste die van boven komt. Een iets betere view zie je op het tweede plaatje.

Sorry @HenriS , ik kon het niet toestaan om een zwarte piste het dorp in te laten gaan of zo’n steil pad :p

null

null

Certified ski-boy, glijbewijs

Prima hoor ;)

null

Nieuw is de 8-CLD/B Seigesbahn en een funpark. Achtpersoons was nodig omdat veel beginners van de lift gebruik maken en omdat je vanuit Sellrain deze lift sowieso neemt.

❄️

@Jorian

Die Wiesenhänge van je zijn niets anders dan de steile weiden net boven het dorp.

❄️

Achtpersoons was nodig omdat veel beginners van de lift gebruik maken en omdat je vanuit Sellrain deze lift sowieso neemt.

David23 op 3 mei 2015 16:02

De Dorflift is voor de beginners :D

@Jorian

Die Wiesenhänge van je zijn niets anders dan de steile weiden net boven het dorp.

David23 op 3 mei 2015 16:17

mooi verhaal

Certified ski-boy, glijbewijs

Hier even de liften ingetekend in een Google Maps plaatje met wat hellingen erin (geen kleur < 30 graden, geel > 30 graden, oranje > 35 graden, rood > 40 graden).

null

Steile weiden inderdaad ;) de oefenlift zit boven de 30 graden! Geen probleem, gewoon een stukje berg afgraven ;)

❄️

null

#wintersport verslaafd

Misschien een idee om een nieuw skigebied te gaan maken? Weet dat het al jaar geleden is maar vindt het wel grappig! Iemand die een nieuwe foto kan aanleveren?

U wenst, wij draaien. De locatie is Gries, in een zijdal van het Ötztal.

null

De twee oefenliftjes in het dal bestaan al. Nieuw is de 8EUB Winnebachbahn, die meteen van 1600 naar 2490 meter gaat, en een piste vanaf het bergstation naar het laagste punt dat per ski bereikbaar is. Dalafdaling is onmogelijk in dit landschap.

❄️

Dalafdaling is onmogelijk in dit landschap.

David23 op 31 jan 2017 17:57

Dan wordt het dus net zo’n belabberd gebied als Zillertal?

A winter without powder isn't a winter!

Nieuw!

null

Een nieuwe 4-CLD-B om nog verder omhoog te gaan voor de rode piste! Daarnaast ook een sleeplift voor de blauwe piste!

Plaats een reactie