Wegenvignet

Dit onderwerp gaat over de bestemming Leogang

Je kan ze inZuid-Duitsland op bijna elk tankstation kopen. En je moet toch tanken of laden of wat kopen en/of toilet. Oftewel, gewoon er 1 onderweg scoren. Ik snap noet helemaal waarom ik dit 2 weken eerder dan digitaal zou willen doen.

Suuski op 04 feb 2023 09:10

Wij stoppen niet altijd in Zuid Duitsland (vaker niet dan wel) dus ik vind het heerlijk om dat digitaal te kunnen regelen. Kan ook gewoon nog op de dag zelf vanuit de auto. Bovendien hoef je dan niet zo’n lelijk vignet te plakken (en er later weer af te krabben).

Dat gezegd hebbende begrijp ik eigenlijk niet waarom je het vignet nog bij een benzinestation zou willen halen ;-)

Bij raststation Bodensee nog steeds €9.90. Was juist verbaasd dat dit het enige was wat juist niet duurder is geworden.

Alex82 op 31 jan 2023 20:29

Is wel duurder geworden. Was vorig jaar €9,60. Dus ‘gewoon’ 3,15% duurder.

MiKeZZa op 03 feb 2023 14:59

Mijn salaris is met de inflatie mee gestegen, dus per saldo is het vignet goedkoper geworden. ;-)

Voor Flachau daarentegen is het niet handig. Maar b.v. Gerlos, koningsleiten, Zell am ziller kan je doen zonder vignet.

Aural op 01 feb 2023 08:09

Voor het Zillertal zou ik toch altijd een vignet kopen, dat is best nog een behoorlijk stuk snelweg dat je zonder vignet binnendoor zou moeten rijden.

paolie op 01 feb 2023 08:25 Ik rij bijna altijd binnendoor, langs de Tegernsee over de Achenpas ,hier doe je over het algemeen niet veel langer over. Bij slecht weer koop ik altijd vignet .

Bij raststation Bodensee nog steeds €9.90. Was juist verbaasd dat dit het enige was wat juist niet duurder is geworden.

Alex82 op 31 jan 2023 20:29

Is wel duurder geworden. Was vorig jaar €9,60. Dus ‘gewoon’ 3,15% duurder.

MiKeZZa op 03 feb 2023 14:59

Mijn salaris is met de inflatie mee gestegen, dus per saldo is het vignet goedkoper geworden. ;-)

Alex82 op 04 feb 2023 09:42

Per saldo wel… En 3,15% is momenteel een lachertje, ik weet het. Maar mensen doen altijd of een paar dupjes niets is. Maar ook dat tikt uiteindelijk gewoon door.

Bij raststation Bodensee nog steeds €9.90. Was juist verbaasd dat dit het enige was wat juist niet duurder is geworden.

Alex82 op 31 jan 2023 20:29

Is wel duurder geworden. Was vorig jaar €9,60. Dus ‘gewoon’ 3,15% duurder.

MiKeZZa op 03 feb 2023 14:59

Mijn salaris is met de inflatie mee gestegen, dus per saldo is het vignet goedkoper geworden. ;-)

Alex82 op 04 feb 2023 09:42

Per saldo wel… En 3,15% is momenteel een lachertje, ik weet het. Maar mensen doen altijd of een paar dupjes niets is. Maar ook dat tikt uiteindelijk gewoon door.

MiKeZZa op 04 feb 2023 09:54

Touché

Bij raststation Bodensee nog steeds €9.90. Was juist verbaasd dat dit het enige was wat juist niet duurder is geworden.

Alex82 op 31 jan 2023 20:29

Is wel duurder geworden. Was vorig jaar €9,60. Dus ‘gewoon’ 3,15% duurder.

MiKeZZa op 03 feb 2023 14:59

Mijn salaris is met de inflatie mee gestegen, dus per saldo is het vignet goedkoper geworden. ;-)

Alex82 op 04 feb 2023 09:42

Per saldo wel… En 3,15% is momenteel een lachertje, ik weet het. Maar mensen doen altijd of een paar dupjes niets is. Maar ook dat tikt uiteindelijk gewoon door.

MiKeZZa op 04 feb 2023 09:54

Touché, alhoewel ik het altijd kleinbier vind om te discussiëren over het vignet voor Oostenrijk om het op één of andere manier te omzeilen. Ik hoor nooit iemand over de tolwegen in bijv. Frankrijk terwijl dit wel een aanzienlijke aanslag is op de portemonnee, terwijl je deze wel makkelijk kunt vermijden via secundaire wegen.

Alex82 op 04 feb 2023 10:10

Ik mijd Frankrijk en Fransen als de pest dus voor mij speelt dat niet en ik kan het niet vergelijken. Een tientje is absoluut klein bier op een wintersport. Tegelijkertijd probeer ik altijd zo lang in Oostenrijk te zitten dat ik het niet redt met een 10-daags vignet. 20 euro besparen door 5 of 10 minuten om te rijden is voor mij op zo’n lange rit een prima optie. En bij onze bestemming is dat vaak het geval, maar ik zou zeker geen half uur of langer door dorpjes gaan sukkelen om dat tientje te besparen.

Maar goed, ik wilde me helemaal niet mengen in wel of geen vignet kopen. Dat moet iedereen lekker zelf weten. Ik vond alleen het wegzetten van 3,15% als niets nogal apart. Ik denk dat veel mensen niet beseffen wat je mag aftikken over 10 jaar als alles 3,15% duurder wordt elk jaar…

Dat kleine stukje naar Kufstein sud betekent wel dat je zonder vignet naar skiwelt; kitzski; skicircus en enorm veel gebieden in ski amade kunt rijden.
Die is best zinvol dus,

Kdtl op 01 feb 2023 08:00

Je hebt gelijk. Het zag er onbeduidend uit maar idd best veel skigebieden liggen daar, ook dat voor TS.

Wijze les voor mij: eerst kijken en dan pas reageren.

Ik mijd Frankrijk en Fransen als de pest dus voor mij speelt dat niet en ik kan het niet vergelijken. Een tientje is absoluut klein bier op een wintersport. Tegelijkertijd probeer ik altijd zo lang in Oostenrijk te zitten dat ik het niet redt met een 10-daags vignet. 20 euro besparen door 5 of 10 minuten om te rijden is voor mij op zo’n lange rit een prima optie. En bij onze bestemming is dat vaak het geval, maar ik zou zeker geen half uur of langer door dorpjes gaan sukkelen om dat tientje te besparen.

Maar goed, ik wilde me helemaal niet mengen in wel of geen vignet kopen. Dat moet iedereen lekker zelf weten. Ik vond alleen het wegzetten van 3,15% als niets nogal apart. Ik denk dat veel mensen niet beseffen wat je mag aftikken over 10 jaar als alles 3,15% duurder wordt elk jaar…

MiKeZZa op 04 feb 2023 10:51

Ik noemde Frankrijk als voorbeeld omdat dat voor de meesten redelijk relevant is. Maar er zijn ook genoeg andere landen, bruggen, tunnels etc waar tol wordt geheven. Elke situatie is voor iedereen verschillend uiteraard maar wat je zegt, 5 of 10 minuten omrijden is het m.i. wel waard om geen vignet/tol te hoeven betalen.
En de prijsstijging van 3.15% voor het vignet vind ik meevallen als je het vergelijkt met de inflatie en andere prijsstijgingen. Alles is relatief.

Plaats een reactie