Valloire-Valmeinier gebied, wie is er (geweest) dit jaar of gaat nog?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valloire

Ik wil jullie niet ontgoochelen maar de Armera is in erg slechte conditie. Hyper ijzig met blauw/grijs ijs. Ze hebben er nu gelukkig een aanduiding « niet voor beginners » bijgezet.

De condities op de andere pistes zijn heel erg goed. Door de vrieskou vriezen de pistes ´’s nachts mooi op. Vandaag was het op de lagere pistes wel wat papperig door de hoge temperaturen.

Enkele sfeerbeelden :

null
null
null
null
null

Oh dat ziet er super uit @VDG_1979 !
Nog 2 nachtjes slapen:)

Nog ff een vraag aangezien jij daar bent: weet jij waar je handig openbaar kunt parkeren niet te ver van de lift af? Wij komen zaterdagochtend aan. Beheerder van ons appartement gemaild met de vraag of we daar alvast mogen parkeren, en toen was de boodschap ‘wacht maar bij de slagboom, er gaan tot 10u mensen weg’. Vond ik niet de allerhandigste optie. Op de site van Valloire vind ik weinig info over parkeren, vandaar de vraag.

@Jorien83 : er is een openbare ondergrondse parking op wandelafstand ( 200m ) van de Crête de la Brive lift. Eerste uurtje is gratis. Maar voor het moment - ik snap niet waarom want alles zit hier vol - vind ik overal in het dorp het en der wat parkeerplaatsen.

Goedemorgen. , Ze spreken van wat warmer weer dezer dagen. Hoe is de toestand nu ivm sneeuwkwaliteit en ook drukte door krokusvakantie ?

@Jorien83 : er is een openbare ondergrondse parking op wandelafstand ( 200m ) van de Crête de la Brive lift. Eerste uurtje is gratis. Maar voor het moment - ik snap niet waarom want alles zit hier vol - vind ik overal in het dorp het en der wat parkeerplaatsen.

VDG_1979 op 15 feb 2024 08:29

Thanks, goed om te weten! Dat van die garage had ik idd gezien, maar volgens mij vrij beperkte capaciteit, dus ik was ook alvast op zoek naar andere opties

*bericht bewerkt door Jorien83 op 15 feb 2024 09:31

Mooi weer, in de middag zware pistes maar meer dan prima condities. Genieten hier! Vandaag Selles gedaan. Beetje ijzig beneden maar wel mooi inderdaad!

Helemaal eens! De hogere pistes zijn echt in prima conditie. Vandaag naar Valmeinier geskied over de Combe Orsière. Onderin een knollenveld, net als de Pierre du Midi. Maar de hogere pistes waren echt super.
Dalafdaling (Lutins) terug naar Valloire aan het eind van de dag ook ijzig en/of slushy, maar je kunt ook met de gondel terug🙃
Wat verse sneeuw is welkom, maar de pistecondities vallen me echt alles mee gezien de warmte van vorige week. Nu gelukkig ook wat frisser hier.

25 Maart gaan wij dit gebied eens verkennen voor 3 dagen, zo’n goede deal konden we niet laten liggen. Wordt onze eerste keer in Maart (en 2e keer in Frankrijk) ben heel benieuwd! We overnachten naast de Moulin Benjamin lift.

Jarred.

De Armera is officieel gesloten. Maar officieus niet 😋

The older I get, the better I was

Wat een topdag vandaag! Vakantie afgelopen maar Valmeinier heeft weer geleverd! :)

Is er iemand in dit gebied momenteel en hoe liggen de pistes erbij?

We zijn gistermiddag in Valloire aangekomen. Het heeft vannacht gesneeuwd. 5 cm in het dorp en 15 cm op de pistes. Alles is weer mooi opgefrist.

null

sneeuw witje en de 7 bergen

De (ook door ons) geliefde Arméra piste was open en verkeerde vandaag in goede conditie. We hebben genoten.

null

sneeuw witje en de 7 bergen

Het weer werd steeds wat beter gedurende de dag. Zon en wolken wisselden elkaar af. De verse sneeuw gaf hier en daar wat verspoorde pistes, maar de omstandigheden waren goed.

null
null

sneeuw witje en de 7 bergen

Aan het einde van de dag was de sneeuw in het dorp weer weg, maar dat maakte het uitzicht vanuit ons balkon niet minder mooi.

null

sneeuw witje en de 7 bergen

We zijn gistermiddag in Valloire aangekomen. Het heeft vannacht gesneeuwd. 5 cm in het dorp en 15 cm op de pistes. Alles is weer mooi opgefrist.

null

SandraSki op 10 mrt 2024 17:20

Ah, je zit aan de Charbonnieres… Mooie ligging. Geniet ervan!

Nog een tip voor een heerlijke lunch
Bakkertje onderaan de Brive cabine in Valloire. Echt héérlijke quiche pizza etc, warm voor €4. Minstens zo lekker als de kaasfondue van Edelweiss langs de dalafdaling, en die is 24 😳
https://maps.app.goo.gl/ifSDgFgNGvnLQ2oHA

null
null

Mooie taartjes hebben ze ook, maar die hebben we niet geprobeerd, volgende keer dus.

The older I get, the better I was

Bedankt voor de tip!

sneeuw witje en de 7 bergen

Oh haha, wij hebben in de voorjaarsvakantie ook een paar keer wat bij die bakker gehaald. Ze hebben ook onwijs lekkere galettes en meringues. En op de picknickplek bovenaan de Cornafond smaken die nòg lekkerder:)

Vandaag aangekomen in valloire, skipas alvast gehaald. Ben benieuwd wat ons morgen te wachten staat! Zag dat de dal afdaling Lutins al behoorlijk bruin is dus die slaan we maar over. We overnachten onderaan Moulin Benjamin, daar is de afdaling nog wel wit maar niet heel mooi meer. Verder is alles hier gewoon groen en is er weinig sneeuw te zien in het dorp, daar had ik me ook wel een beetje op ingesteld.

Jarred.

Plaats een reactie