Valloire-Valmeinier gebied, wie is er (geweest) dit jaar of gaat nog?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valloire

Wij gaan in maart naar Valloire, inmiddels voor de 3e keer. Ik ben helemaal fan van het skigebied, de rode pistes zijn stuk voor stuk allemaal knalpistes, zeker de 4 rode pistes vanaf de Montissot lift. De Olympique en Melezes zijn beide ook hele fijne zwarte pistes en de rode Silene is echt puur genieten! De zwarte Coterieux is afzien, ongepreprareerde steile buggel, daar ben ik niet zo goed in. :P

Ik ben benieuwd of er nog meer liefhebbers van het gebied zijn.

*bericht bewerkt door Jools op 11 jan 2023 14:53

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Fijn gebied inderdaad, een van mijn favorieten in Frankrijk!
Was er vorig jaar helaas maar een halve week, maar hoop er de komende jaren nog een keer terug te komen.

Ja een fijn gebied, vorig jaar er voor de 2e keer geweest. Ook een prima gebied voor later in het seizoen aangezien eigenlijk alles boven de 1500m ligt.

Born to Ride

Fijn gebied inderdaad, een van mijn favorieten in Frankrijk!
Was er vorig jaar helaas maar een halve week, maar hoop er de komende jaren nog een keer terug te komen.

paolie op 11 jan 2023 15:08

Hoezo een halve week dan?
Wij hebben toen ook erg mooi weer gehad, beide weken eigenlijk! De laatste keer zaten we overigens in een prachtig appartement met 10 personen, echt dikke aanrader! https://goo.gl/maps/EeSK5aJhQbUoXecr9

null

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Grote liefhebber hier. Aan de kant van Valmeinier is het een leuke uitdaging op de rode Genépi en Églantiers in één keer af te dalen. Lekker brandende beentjes, heerlijk speelse afdaling.

De piste Carline aan de nieuwe Sandonnièrelift in Valmeinier is ook een aanrader, sneeuw ligt hier nog nét iets beter dankzij de hoogte.

*bericht bewerkt door WouterVdB op 11 jan 2023 15:41

Grote liefhebber hier. Aan de kant van Valmeinier is het een leuke uitdaging op de rode Genépi en Églantiers in één keer af te dalen. Lekker brandende beentjes, heerlijk speelse afdaling.

WouterVdB op 11 jan 2023 15:40

Die hebben wij als een van de weinige afdalingen niet gedaan. Het was zure-benen-dinsdag en ik ging met zo’n 90 kmpu onderuit op de Carline, bovenin het gebied. Ik verloor controle en na ht eerste stukje ga je een heel klein stukje omhoog en toen kon ik de druk niet meer aan. Gelukkig niets geblesseerd, behalve mijn ego dus de rest van de dag kalm aan gedaan en langzaam terug naar het appartement gegaan.
Enfin, die staat voor komende keer wel op het lijstje :P

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Onderuit met 90 km/h? Juist ja…

Mr. Slow

Waarom zou je naar dit gebied gaan en niet naar 1 van de grote 3 (Les 3 Vallées / Tignes-Val d’Isère / Paradiski)? Oprecht benieuwd.

Onderuit met 90 km/h? Juist ja…

Quick op 11 jan 2023 15:57

Sommige lukt nu eenmaal alles, zelfs met zure benen op dinsdag😂🤣

LA NORMA😍☃️

Waarom zou je naar dit gebied gaan en niet naar 1 van de grote 3 (Les 3 Vallées / Tignes-Val d’Isère / Paradiski)? Oprecht benieuwd.

Geraertshoven op 11 jan 2023 15:59

Omdat dit gebied naar mijn mening authentieker, veel rustiger en goedkoper is, maar toch groot genoeg voor een week.

*bericht bewerkt door paolie op 11 jan 2023 16:29

Fijn gebied inderdaad, een van mijn favorieten in Frankrijk!
Was er vorig jaar helaas maar een halve week, maar hoop er de komende jaren nog een keer terug te komen.

paolie op 11 jan 2023 15:08

Hoezo een halve week dan?

Jools op 11 jan 2023 15:39

Coronabesmetting :(

*bericht bewerkt door paolie op 11 jan 2023 16:31

Waarom zou je naar dit gebied gaan en niet naar 1 van de grote 3 (Les 3 Vallées / Tignes-Val d’Isère / Paradiski)? Oprecht benieuwd.

Geraertshoven op 11 jan 2023 15:59

Tartiflette à volonté op dinsdagavond in Les Lauzes
https://www.tripadvisor.be/Restaurant_Review-g562748-d101315…

Onderuit met 90 km/h? Juist ja…

Quick op 11 jan 2023 15:57

Eh ja, ik had een gps bij me en ik ging 87 kmpu :P . Ik gleed onderuit en een heel stuk door. Ik gleed eerst op mn billen en daarna pas verder. Ik zag mezelf al in een banaantje naar beneden gaan, maar gelukkig enkel een blauwe bil en een zere nek.

@Gaertshoven, omdat dit een gezellig klein dorp is, het gebied overzichtelijk en gewoon erg budgetvriendelijk. Wij zaten toen in een luxe appartement met 10 man, voor €370.- incl skipas en skihuur. Was rond 11 januari. En het is er in die laagseizoen periodes gewoon onwijs rustig, als er geen poortjes stonden zou je zo de lift in skiën. Nu zijn we ongeveer hetzelfde kwijt met 4 personen.

*bericht bewerkt door Jools op 11 jan 2023 16:45

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Fijn gebied inderdaad, een van mijn favorieten in Frankrijk!
Was er vorig jaar helaas maar een halve week, maar hoop er de komende jaren nog een keer terug te komen.

paolie op 11 jan 2023 15:08

Hoezo een halve week dan?

Jools op 11 jan 2023 15:39

Coronabesmetting :(

paolie op 11 jan 2023 16:12

Oef, das balen zeg!

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Waarom zou je naar dit gebied gaan en niet naar 1 van de grote 3 (Les 3 Vallées / Tignes-Val d’Isère / Paradiski)? Oprecht benieuwd.

Geraertshoven op 11 jan 2023 15:59

Omdat de wereld veel te mooi is om alleen maar deze 3 gebieden te bezoeken. Verruim je blik en kom tot de ontdekking dat je je leven zoveel mooier kan maken. Het is groot genoeg voor een week en bied voldoende variatie. Als je ieder jaar een ander gebied bezoekt ski je veel gevarieerder dan dat je alleen maar in de 3 door jouw genoemde gebieden skiet.

Born to Ride

Voor Apres-ski hoef je Valloire trouwens niet perse te bezoeken, dan mmoet je naar die grote gebieden toe.
We hebben heerlijk gegeten bij Chez Fred.

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Ik geef toe dat ik in de grote 3 vaker dan 1x geweest ben, in L3V 6x en Tignes 5x. Met name vanwege skimogelijkheden i.c.m. budget (destijds veel goedkoper dan nu), in studententijd en op pad met vrienden.
De laatste jaren met o.a. mijn vrouw kom ik niet meer in Frankrijk met name vanwege het ontbreken van sfeer, vind ik.
Frans eten is MIJ nog nooit goed bevallen dus dat is voor MIJ geen reden om tartiflette te gaan eten hier.

Toch ben ik wel benieuwd naar dit gebied. Hoor er toch vaak goede geluiden over. Ben nog steeds fan van de skimogelijkheden in de Franse stations.

En Matthias, de hypocrisie en aannames druipen van je verhaal af als ik je berichten en profiel bekijk. Minstens 3x Grand Massif, 2x dit gebied. Maar ik mag niet te persoonlijk reageren van Rogier. We zullen nooit vrienden worden, ik heb het geaccepteerd 😘.

Kort samengevat: Ik zet dit gebied op mijn lijstje. Niet al te hoog, maar wie weet.

Ik ben ook niet zo van die tartelettes enzo, maar wij koken ook meestal zelf in het appartement :P
Ik ben al op veel plekken geweest, maar Valloire blijft qua skiën echt een hoogtepunt. Brede, niet al te steile maar net uitdagend genoeg rode pistes zijn gewoon mijn liefdes. Moet zeggen dat de blauwe Soldanelle ook erg leuk is om een paar keer af te knallen, hij gaat rechtdoor, is glooiend en heel breed en hier kun je echt ff gasgeven. Alleen de sleeplift ernaast was toendertijd een irritant ding, maar die is gelukkig verbeterd.

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Ik ben hier 2x geweest in de 25 jaar dat ik wintersport. En die 3x in het Grand massif was in de tijd dat ik nog met mijn ouders op wintersport ging. Wat daar hypocriet aan is weet ik niet? Ik ontdek nu ieder jaar minimaal 1 nieuw gebied en probeer zo veel mogelijk te variëren, dat neemt niet weg dag ik na lange tijd soms wel weer eens terug ga na een gebied, maar dan voelt het weer bijna als nieuw omdat het zo lang geleden is.

Born to Ride

Ik ben ook wel benieuwd naar dit gebied. Dit jaar gaan we voor de 2e keer naar Grand Massif, maar waarschijnlijk volgend jaar weer eens naar een ander gebied.
Eerst maar eens op zoek naar een betaalbare accommodatie voor 10 personen.
We zitten nu voor 1750 in een vrijstaand chalet in Morillon. (Net buiten t dorp, bij een skibushalte)
Geen idee of zoiets te vinden is in dit gebied.

Ik ben ook wel benieuwd naar dit gebied. Dit jaar gaan we voor de 2e keer naar Grand Massif, maar waarschijnlijk volgend jaar weer eens naar een ander gebied.
Eerst maar eens op zoek naar een betaalbare accommodatie voor 10 personen.
We zitten nu voor 1750 in een vrijstaand chalet in Morillon. (Net buiten t dorp, bij een skibushalte)
Geen idee of zoiets te vinden is in dit gebied.

Eliza op 11 jan 2023 18:12

Kijk hier even, en dan vooral het appartement Chamois D’or. https://agencemermontagne.com/
Echt heel luxe, komt in de rustige periodes op €227.- pp, dat lijkt me prima te doen toch? Stopt een skibus voor de deur en je kunt 2 kanten op om de lift te pakken.

*bericht bewerkt door Jools op 11 jan 2023 18:21

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Ben ook zeker Fan van dit gebied! Zeker Valloire is en redelijk gezellig en autentiek dorp, gevarieerde pistes, redelijk moderne liften, niet te duur en rustig! Vorig jaar laat in het seizoen een lang weekend geweest, lekker weer en zogoed als alle pistes open.

Fijn gebied, net de week vanaf oudjaar gespendeerd in Valmeinier! We hebben jonge kinderen bij en na vorig jaar saai te wezen in Les Orres was Valmeinier een pak leuker. Meer afwisseling, 3 bergen zorgen voor steeds andere uitzichten. Fijne pistes en ook vorige week zeer wit en besneeuwd!

La cabane en haut in Valmeinier is de beste zaak op de berg of eet geest gerust in Valmeinier 1800 in ‘skifood’ naast de Spar. De naam is verschikkelijk maar het is een Italiaans pizza en pasta uithaal ding gerund door een authentiek Italiaans koppel en ze maken alles zelf. Geen fastfood dus maar authentiek Italiaans en spotgoedkoop.

1 dag heel rondje naar Valloire gemaakt en het is echt hooggebergte en niet wat pistes tegen een bergwand geplakt.

*bericht bewerkt door Sanaki op 11 jan 2023 18:39

Ik vind het een zalig gebied. Prachtige pistes door de natuur bv. Armera en Combe Orsiere. Ik denk dat ik de 10x wel aantik. Heb de laatste jaren een seizoenskaart. Kan al uit bij 2 weken skiën( in de voorverkoop). Hele vriendelijke medewerkers, gebied groot genoeg en betaalbaar. Ik ga in maart weer!!!

*bericht bewerkt door jwgroeneveld op 11 jan 2023 19:24

Snap ik wel @jwgroeneveld. Wel interessant zo’n pas. Heb je oko al een eigen accommodatie? :P

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Ik ben benieuwd @Jools . Wij gaan in de Krokusvakantie voor het eerst naar dit gebied, met een bevriend gezin met kinderen. We verblijven aan de andere kant, in Valmeinier 1800 (Chalets Panorama) en de meesten gaan iedere ochtend op les.

Heeft iemand ervaring met de drukte in de vakantieweken hier? De afgelopen winters gingen we naar Hochzeiger (Pitztal) in de Krokusvakantie en daar waren vrijwel geen wachttijden.

De week na de Krokus (vanaf 4 maart) zitten we een week in Valmorel.

Zin in!

*bericht bewerkt door KrisWeer op 11 jan 2023 20:06

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Wij zijn nooit in de vakanties geweest dus dat durf ik niet te zeggen. Toen we er in de 2e week januari 2020 waren was het echt heel rustig.
Hoe rustig? Nou, zo rustig:

*bericht bewerkt door Jools op 11 jan 2023 20:15

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Eén keertje geweest en ondanks dat het half maart was, prima kunnen skiën, fijne pistes. Genoeg variatie. Fantastische raclette in L’Asile des Fondues (hou er wel rekening dat heel de tent blauw staat van de kaasfondue en raclette, maar super aardige mensen en heel goed eten).
Skibus enzo ook goed geregeld. Zeker ook in combinatie met de supermarkt in Valloire. Na het skiën gelijk de supermark in en de skibus terug naar appartement was top.

Zou zo nog een keertje teruggaan! Zeker gezien de betaalbaarheid.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Net terug uit Valloire, voor de 2e keer. Echt super gebied; genoeg km voor een week, je kunt tochtje maken, niet te druk (sterker nog afgelopen zaterdag bijna niemand op de piste. En de pistes waren echt prima en nog zonnetje ook!), passen betaalbaar, accommodatie Valloire centrum zit je altijd zo in de gondel, makkelijk aan te rijden, lekker eten bij Zély op de piste. Ook Valmeinier erg lekker skiën.

https://toerisme.valloire.net
Voor accomodaties!

Ik ben ook wel benieuwd naar dit gebied. Dit jaar gaan we voor de 2e keer naar Grand Massif, maar waarschijnlijk volgend jaar weer eens naar een ander gebied.
Eerst maar eens op zoek naar een betaalbare accommodatie voor 10 personen.
We zitten nu voor 1750 in een vrijstaand chalet in Morillon. (Net buiten t dorp, bij een skibushalte)
Geen idee of zoiets te vinden is in dit gebied.

Eliza op 11 jan 2023 18:12

*bericht bewerkt door suuz! op 11 jan 2023 20:59

Snap ik wel @jwgroeneveld. Wel interessant zo’n pas. Heb je oko al een eigen accommodatie? :P

Jools op 11 jan 2023 19:44

Ik ben meerdere malen in hetzelfde onderkomen geweest. Vorig jaar ben ik langer gebleven en was de accomodatie niet langer vrij. Toen heb ik in mijn ieniemienie busje gebivakkeerd.

Plaats een reactie