Route

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Beste
In 2024 naar Sybelles wintersport maar ik overweeg via Duitsland te gaan. Woon vlakbij Arnhem.
Graag verneem ik ervaringen van 2023 of 2022
Alvast bedankt.
Mvg
Ton

Ik kom uit Nijmegen en ga normaliter altijd over Duitsland en Zwitserland. Afgelopen winter eens over Luxemburg en Frankrijk gereden. Wat een verademing zeg; zodra je bij Nancy de peage op gaat wordt het rustig op de snelweg en reis je zonder moeite door naar omgeving Lyon-Chambery. Tijdens vakantieweken kan het daar wel eens wat druk zijn, met enkele files, maar het valt in het niet bij de files in Duitsland en de tegenwoordig standaard files tussen Solothurn en Bern.
Het stuk door België gaat ook goed. Luxemburg en de aansluiting A73/A2 in Nederland kunnen wel knelpunten zijn.

Conclusie: Ondanks 80km meer waren we ruim een uur eerder over en minder vermoeid.

Ik zou ook altijd via Frankrijk rijden. Enige vervelende stuk is bij Thionville en Nancy. Verder lekker 130 op de cruise control en rustig doorkachelen.

Mr. Slow

Het is ook afhankelijk van het vertrekuur. Kom je in de avondspits terecht, dan toch liever de A2 tot Eindhoven dan de A3 in Duitsland / NRW.
Het traject Luxemburg - Nancy is ook erg druk tussen 16u en 19u owv de vele Fransen die in Luxemburg werken. Als het enigszins lukt, probeer ik die spitsuren daar ook te vermijden.

Ik zou toch de route over Duitsland en Zwitserland adviseren. Vanuit Arnhem is het me niet meteen duidelijk waar zwaarwichtige files zouden kunnen ontstaan in het Duitse gedeelte, als je tenminste de route over de A61 zou volgen. Alleen bij winterse neerslag valt een andere route te overwegen.

In Zwitserland kan ik me wel aansluiten bij de geregelde files in het gedeelte tussen Basel en Bern, maar bijvoorbeeld in Luik en Luxemburg zou je ook met opstoppingen geconfronteerd kunnen worden.

Persoonlijk heb ik nog nooit echte vertragingen gehad op de A61, uitzonderlijk tussen Hockenheim en Karlsruhe en nooit problemen ervaren tussen Karlsruhe en Basel. Vanuit Arnhem zou ik dus de route over de A61, A5 en vervolgens de route naar Genève (naar voorkeur) aanraden.

Dank voor de reacties. We gaan via Frankrijk en reizen een dag eerder tot net na Chamonix aan de A43.

Als advies zou ik meegeven om de route de Solei te vermijden en na Dijon via Dohle de A39-A40 te pakken.
Is een stuk rustiger en fijner rijden en een verademing t.o.v. de A6.

Staat het rond Lyon helemaal vast zou je ook nog via de D1075 kunnen doorsteken via Morestel!

Dank voor de reacties. We gaan via Frankrijk en reizen een dag eerder tot net na Chamonix aan de A43.

Ton_Haz op 28 aug 2023 11:49

Chamonix? dan zit je een beetje uit de richting :-)

Click. Click. Peace

Plaats een reactie