Saint Jean D'Arves: doen met beginners?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saint Jean d'Arves

De zoektocht gaat verder: is Saint-Jean D’Arves een goede bestemming voor beginners (een paar dagen tot anderhalve week ski-ervaring in de bergen)? Wat ik lees is dat je met de lift (Charvin Express) tot midden in het skigebied geraakt, maar dat lijkt dan een stuk verder te zijn? Is dit een must, of vinden de beginners ook een groot stuk van de week hun gading dichter bij het dorp?
En gaat zo’n lift ook terug naar beneden, stel dat je verder weg moe geskied bent/de dalafdaling moe bent) en toch terug in je accomodatie wil geraken?
Sorry voor de beginnersvragen…

Les Sybelles lijkt me geen goed gebied voor een groep beginners en licht gevorderden. Vooral rode pistes, smallere blauwe wegjes als verbinding tussen de gebieden en behoorlijk wat afstanden af te leggen om iets van het gebied te zien. Aan een wat compacter gebied of een iets groter gebied met overwegend blauwe pistes ga je meer plezier hebben. In La Plagne, Flaine of Vars-Risoul bv kan je als licht gevorderde leuk touren zonder al te veel moeilijke pistes tegen te komen.

*bericht bewerkt door Hupla op 19 sep 2022 23:54

Aanvulling op bovenstaande: Grand domaine (st francois longchamp / valmorel) is ook echt een ideaal gebied voor beginners! Je kunt echt leuke tochten maken over brede en makkelijke pistes.

Mijn ervaring in Les Sybelles was juist dat er heel veel geschikte pistes zijn voor niet zo ervaren skiërs. Je kunt met blauwe pistes bijna alle kanten op. Het hoge deel rond de Ouillion is vanuit St Jean makkelijk bereikbaar en vlak en breed. Daar vandaan kun je alle kanten op. Alleen de lage verbinding tussen Corbier en Toussuire is niet makkelijk. De dalafdaling naar St Jean is wel prima geschikt: blauw, breed en niet stijl.

Dank jullie wel allemaal!
Hmm, uiteenlopende meningen (zoals dat met meningen gaat…). Zou het kunnen dat het ook wat verschillend is waar in Les Sybelles je zit? Wij zouden evt naar Saint-Jean d’Arves gaan, en dit lijkt - vanop afstand gezien - beter voor beginners dan bv Le Crbier en La Toussiere? Vraag is dus specifiek voor Saint-Jean d’Arves, wat als ik @Arjen2 lees misschien wel kan?
Combi bus/datum/prijs en ligging tov de pistes komt ons hier goed uit, maar als we geen plezier hebben heel de week owv te moeilijk, zoeken we natuurlijk best verder…
Nog meer input?

Aanvulling op bovenstaande: Grand domaine (st francois longchamp / valmorel) is ook echt een ideaal gebied voor beginners! Je kunt echt leuke tochten maken over brede en makkelijke pistes.

sterHEster op 20 sep 2022 06:43

Beide gebieden bezocht, maar zou SFL aanraden. Veel mooiere pistes voor beginners of licht gevorderde.

May the ski force be with you !!

Dank jullie wel allemaal!
Hmm, uiteenlopende meningen (zoals dat met meningen gaat…). Zou het kunnen dat het ook wat verschillend is waar in Les Sybelles je zit? Wij zouden evt naar Saint-Jean d’Arves gaan, en dit lijkt - vanop afstand gezien - beter voor beginners dan bv Le Crbier en La Toussiere? Vraag is dus specifiek voor Saint-Jean d’Arves, wat als ik @Arjen2 lees misschien wel kan?
Combi bus/datum/prijs en ligging tov de pistes komt ons hier goed uit, maar als we geen plezier hebben heel de week owv te moeilijk, zoeken we natuurlijk best verder…
Nog meer input?

gwenk op 20 sep 2022 07:51

Als je niet in de allerdrukste vakantieweken gaat, dan is het zeker wel te doen. Klopt wat je zegt ivm La Toussuire. Daar heb je 1 à 2 blauwe pistes waar alle klasjes op zitten en verder een kleine oefenweide. De andere blauwe pistes zijn vooral schuine doorsteek pistes / paadjes en vlakke retour pistes naar de accomodaties. Niet zo’n leuke pistes dus. Le Corbier is een beetje van hetzelfde denk ik. De hoek van St Jean d’Arves lijkt me ook de betere optie voor jullie groep.

Zeker de hoek van Saint Jean d’Arves is heel goed te doen met beginners. En ook over de kam kun je al best leuke tochten maken. Op een paar knelpunten misschien even opletten welke pistes je pakt. Maar ik denk dat je in Les Sybelles echt wel heel goed kunt zitten, en vaak voor een prijs die je elders nooit vindt!

Click. Click. Peace

Dank jullie wel allemaal!
We zijn toch overstag gegaan voor Saint-Jean d’Arves, met de combi geschikte datum, busreis, jullie input en uiteraard ook de prijs. Deze combinaties vonden we helaas niet in de andere geadviseerde skigebieden. Bedankt allemaal voor de inbreng!

Goede keus vind ik @gwenk ,je kan vind ik je geld beter besteden aan skilessen dan een ideaal (maar duurder) skigebied uit te zoeken. Er zijn weliswaar betere beginnersgebieden, maar hier ga jij je ook wel redden.

Afgelopen seizoen in Valmeinier geweest. Na 30+ seizoenen was dit voor mij een openbaring.
Ideaal gebied voor groepen met gemengde niveaus. Zelfs in de voorjaarsvakantie vrijwel geen wachttijden en ruimte op de pistes. Vriendelijke echte mensen, geen Disney. Gunstige prijs-kwaliteit verhouding.
Alleen eten op de piste vrij weinig keus en duur. Maar minder duur dan de grote stations.

The older I get, the better I was

Dank jullie wel allemaal!
We zijn toch overstag gegaan voor Saint-Jean d’Arves, met de combi geschikte datum, busreis, jullie input en uiteraard ook de prijs. Deze combinaties vonden we helaas niet in de andere geadviseerde skigebieden. Bedankt allemaal voor de inbreng!

gwenk op 20 sep 2022 18:41

Dat komt wel goed hoor. Ons zoontje van toen 6 jaar heeft het heerlijk gehad daar vorig jaar (en de rest van het gezin ook). Er waren heel veel pistes die hij prima kon doen. Eén keer was er een probleempje toen een stoeltjeslift sloot en alleen een hele lange steile sleeplift ons naar huis kon brengen. Maar toen heeft de liftmeneer hem met de pistebully omhoog gebracht! Wel wat vaker liften die sloten of haperden, maar dan mocht de pret niet drukken.

Veel plezier, vorig jaar ook van St Jean geweest, en hoewel we leuk geskied hebben, vond ik het nou weer niet zo spannend. Ga je plezier aan beleven! De afdaling terug naar St. Jean is ook best makkelijk.

Plaats een reactie