Cash of pin op de pistes?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Ik ga begin maart naar St. Jean d’Arves. Voorheen ging ik naar Oostenrijk en daar moet je bijna overal met cash op de piste betalen. Is dat hier ook zo, of kun je vaker met pin terecht?

Zo nee, zijn er pinautomaten in de buurt? Op Google Maps zag ik alleen vlak voor St. Sorlin d’Arves een distributeur de billets, maar dat is wel een eindje lopen vanuit St. Jean. Ik ga er namelijk met de bus naartoe, dus ik heb geen eigen vervoer. Ik vind het minder prettig om de hele week met zoveel cash op zak te moeten lopen.

Alvast dank voor de reacties!

Ik heb het idee dat betaalkaart in Frankrijk wat gangbaarder is dan in Duitsland/Oostenrijk.

En dan nog… Ik betaal eigenlijk alles cash ter plekke. We zijn hier gewend aan goede infrastructuur, maar dat kan in Frankrijk nog wel eens tegenvallen (lees: vaker storing). Sommige winkeliers/cafés hanteren een minimum bedrag om te pinnen (bijv. 5 of 10 euro). En ik vind het ook handig om mijn budget te bewaken, maar dat hoeft voor jou niet zo te zijn.

Volgens mij rijdt er tussen st jean en st sorlin een gratis pendelbus (voor houders van een skipas). Ik ben er zelf niet geweest, lees dit op de website: https://www.saintsorlindarves.com/pratique/venir-se-deplacer…

Net terug na een fantastische week in Les Sybelles. In alle restaurantje waar ik die week ben geweest wordt gevraagd of je cash of per pin wilt betalen. Ook in de supermarktjes. Pinnen geen probleem dus.

Bedankt voor jullie reacties mensen! 🤗

De pendelbus is inderdaad ook een idee. Maar… ik heb zojuist een geldautomaat ontdekt onderaan de skilift in St. Jean. Dus dan hoef ik niet veel cash tegelijk op zak te hebben. Maar goed om te horen Jos dat pinnen dus geen probleem lijkt te zijn.

Ik heb er al zin in!

Plaats een reactie