Skileraar(es) student gezocht!!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saint Sorlin d'Arves

Ik zoek iemand (student met ski skills)die mijn dochter 14 jaar (7 jr ervaring), 2 ochtenden skiles wil geven? We arriveren 31 december. ESF geeft alleen 6 ochtenden, en dat vind ik teveel. Eventueel les ik ook mee, als het mag v dochter ;-) Wie oh wie? dagmar.middelkoop@upcmail.nl

https://www.saintsorlindarves.com/nl/il4-winkels,diensten,wi…

Scroll iets naar beneden en zie daar onder kopje “Tarieven” prive lessen…

Dank je wel. Maar vind ik te prijzig. Wellicht een student die het voor de helft doet? Ik ski al tig jaar en vind het gewoon vreemd dat je perse een volle week les moet afnemen? Nog nooit meegemaakt. Ik neem zelf ook ieder jaar twee ochtenden les, gewoon in een groepsles om er weer even in te komen en de pistes te leren kennen. En wellicht willen er nog meer mee met deze twee ochtenden, gezelliger ook

De diplomavereisten in Frankrijk om skiles te geven zijn niet min, en gezien ze doorgaans maar één of twee skischolen per gebied hebben, valt het meteen op wie de vreemde eend in de bijt is. Elk jaar zijn er wel een aantal “ondernemende” lesgevers die van de piste geplukt worden en het mogen uitleggen bij de gendarmes. Tenzij je over de juiste papieren beschikt en bent aangemeld bij het lokale bestuur. Maar die mensen geven niet voor de helft van de prijs privé-les 😛.

Door die hoge vereisten aan lesgevers is er in veel gebieden quasi effectief een monopolie (of duopolie) op skilessen, en veel gevallen betekent dat groeplessen in de voor- en namiddag voor een hele week, of privélessen tussendoor. De achterliggende gedachte is dat als je groep er elke dag anders uitziet, het niet mogelijk is om tijdens de lesweek effectief op te bouwen.

Wat je lijkt te vragen is iemand die tijdens dezelfde periode (op eigen kosten) in hetzelfde gebied is, om een aantal privé-lessen te geven tegen een vergoeding die de helft is van wat je de lokale professionals moet betalen, in de hoop dat die laatsten een oogje dichtknijpen als er een amateur onder hun duiven komt schieten (en hen dus inkomsten kost), in de eerste maanden nadat iedereen een jaar zonder inkomsten heeft gezeten (de meesten zijn zelfstandigen, die dus niets krijgen als ze geen lesgeven) vanwege de pandemie…

Misschien dat je die privéles toch maar moet overwegen. Ze zijn doorgaans meer dan hun geld waard.

50 euro/uur voor privé les is overigens niet eens overdreven duur. Eerder een normaal tarief.

Bla, bla, bla.

Dat is toch een prima prijs? Te meer skischolen daar ook weer inkomsten nodig hebben na vorig seizoen!
Je kunt m ook omdraaien! Wie is er in dit gebied en wil samen een paar ochtenden privé les delen!?!

Sorry voor de commotie. Was niet de bedoeling. Is idd meer een principekwestie. Ik wil gewoon een halve week skiles afnemen en krijg dan van de skischool (met monopoliepositie) te horen. Nee dat kan niet, je kan alleen een volle week les afnemen! Zoiets van ‘ mag ik één rode wijn? Uh nee, wij verkopen alleen per fles…
Maar @Skitiim, thanks voor de suggestie, wellicht heeft iemand in deze periode met tienerdochter die aardig kan skien ook interesse in les en kunnen we samen gaan?

Je kunt m ook omdraaien! Wie is er in dit gebied en wil samen een paar ochtenden privé les delen!?!

Skitiim op 27 nov 2021 17:48

Been there, done that, got the t-shirt 😀

Prima suggestie, die ik eigenlijk ook al had kunnen geven.

Is het wellicht een goed idee de lessen vooraf op een baan of in een hal in Nederland of België te nemen? Dan kan je dochter daarginds volop genieten van de omgeving (en maximaal van jou ;-) ).

Mn dochter was 3 toen ze voor het eerdt op les ging in Nieuwegein. Maar het blijft fijn en gezellig om ieder jaar even twee of drie ochtenden in een groepje de skills wat op te frissen :-)

Voor jouw dochter denk ik dat die privélessen best wel meevallen qua prijs en al helemaal als je zelf ook een gelijkaardig niveau hebt (prijs is hetzelfde bij ESF voor 1 of 2 personen).
@Morzel had je iemand specifiek in gedachten?

Glide on!

@Vivace: zou het? 😛

Behoudens corona-gedoe zit ik halfweg januari overigens een paar dagen in Villaroger (en dus het skigebied van Les Arcs). Als je in de buurt bent, en je geroepen voelt 😉.

Plaats een reactie