Ellmau of Hopfgarten?

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Hallo!

Onlangs hebben we een weekje wintersport naar Ellmau geboekt, we gaan begin maart met onze peuter van 2,5 jaar. Nu zagen we echter een appartement in Hopfgarten voorbij komen voor dezelfde week die ons qua faciliteiten meer aanspreekt en beter past bij onze wensen. We kunnen nog switchen maar vragen ons af waar we beter zitten. Het idee voor de week is een beetje als volgt:

  • Zelf een dag of twee samen skiën waarbij onze zoon dan naar de lokale opvang gaat
  • Lekker in de sneeuw spelen en sleeën met onze zoon (wellicht in een kinderland in het dorp?)
  • Een keer (of vaker) met de gondel naar boven met onze zoon en lunchen bij een restaurant op de piste
  • Mogelijkheden in het dorp voor lunch/avondeten
  • Ander vertier zoals een zwembad (we zagen een zwembad in Ellmau maar vinden het prima om hiervoor een stukje te rijden)
  • Een gezellig/sfeervol dorp is leuk meegenomen

Met deze wensen, waar zouden we dan het beste zitten of maakt het elkaar niet veel? Ik hoor het graag, alvast dank!

Ik zou zeggen dat Ellmau hiervoor meer geschikt is. Een veel ruimer dal en ook meer oefenweides. In mijn ogen een sfeervoller dorp dan Hopfgarten. Ook meer eetgelegenheden die makkelijker te bereiken zijn bij de gondel.
Hopfgarten is in een smaller dal en daarom dus in het dal niet echt een kinderland. Zitten wel een paar restaurantjes rondom de gondel, maar niet noemenswaardig veel.

Qua kinderopvang heb ik helaas geen kennis.

Carnas on Tour

Ik zou zeggen dat Ellmau hiervoor meer geschikt is. Een veel ruimer dal en ook meer oefenweides. In mijn ogen een sfeervoller dorp dan Hopfgarten. Ook meer eetgelegenheden die makkelijker te bereiken zijn bij de gondel.
Hopfgarten is in een smaller dal en daarom dus in het dal niet echt een kinderland. Zitten wel een paar restaurantjes rondom de gondel, maar niet noemenswaardig veel.

Qua kinderopvang heb ik helaas geen kennis.

Svennoo op 07 jan 2024 18:33

Bedankt voor je reactie! Onze eerste keus/voorkeur ging inderdaad ook naar Ellmau uit, dat spreekt ons zeker aan maar door de accomodatie in Hopfgarten toch gaan twijfelen… Maar jouw reactie is goed om te horen, dan zitten we in Ellmau waarschijnlijk meer op onze plek!

Wat je omschrijft is Ellmau. Hopfgarten in maart is lekker zonnig, maar bepaald niet meer winters. Ook het dorp is veel minder leuk. Krult zich langs de doorgaande weg naar Westendorf en Brixen. Achter het water is het wel aardig wandelen, maar spelen rondom de sneeuw kan veel beter in Ellmau, Söll en Scheffau.

Ik denk dat Ellmau mischien wel het leukste dorpje van skiwelt is……
En hopfgarten het minste……

Totales Vollidiot

Jullie zijn aardig unaniem haha, dan denk ik dat we toch lekker Ellmau aanhouden!

Goh, maak er in elk geval iets positief van. Goeie vibes doen smaken naar meer in de komende jaren. Geniet met volle teugen. Ik denk dat er tussen beide keuzes qua gebied niet veel verschil ligt. Laat jullie harten spreken. Have Fun!

One ski, more fun.

100% ellmau!

In Ellmau is bovenop de berg via de Hartkaiser bahn (Bergkaiser Panorama restaurant) ook veel meer te zien/beleven dan in Hopfgarten.

Bedankt voor alle reacties. We hebben mede hierdoor besloten om in Ellmau te blijven. Nog een paar weken voorpret en dan mogen we die kant op!

In Hopfgarten kun je veel sneller niet meer beneden komen op skis dan in Ellmau wegens de lage ligging. En Ellmau ligt minder op de zon.

Hoi allen,

Over twee weken gaan we richting Ellmau dus daar hebben we veel zin in. Helaas zijn de weersomstandigheden matig en is er natuurlijk op veel plekken in Oostenrijk weinig sneeuw.

We twijfelen een beetje of we nog zullen omboeken naar een andere plaats met meer sneeuw. Iemand daar nog tips voor? Dus meer sneeuw maar ook goede kinderopvang?

Als we wel in Ellmau blijven, zijn er dan plekken waar we nog met ons zoontje in de sneeuw kunnen spelen/sleetje rijden? Volgens mij ligt daar alleen wat sneeuw op de pistes toch? Zijn er nog andere plekken waar we dan terecht kunnen? Ik hoor het graag, alvast dank!

Denk eens aan Scandinavië, als het spelen in de sneeuw echt van belang is. Hoewel je bovenaan de Hartkaiser ook wat natuursneeuw treft hoor. En een prima speelplek.

Heb je de vooruitzichten gezien?
Er lijkt veel sneeuw aan te komen

Heb je de vooruitzichten gezien?
Er lijkt veel sneeuw aan te komen

Daffie op 18 feb 2024 12:02

Het is Ellmau in Oostenrijk, niet Ellmau in Fantasialand hè 😉

null

Plaats een reactie