Leuke berghutten/restaurants SkiWelt

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Wij gaan binnenkort een lang weekend naar Skiwelt Wilder Kaiser Brixenthal en verblijven vlakbij het mittelstation in Hochsöll. Het is een uitgestrekt gebied met heel veel restaurantjes. Hebben jullie hier misschien tips voor leuke koffie/lunch stops? Ik ben niet zo van de grote zelfbedieningsrestaurants. Liever de wat kleinere gezellige berghutten.

Dank alvast!

Op de blauwe dalafdaling naar Ellmau zit de Rübezahl-Alm.
Leuk tentje en goed eten.

Bedankt! Die ziet er inderdaad top uit!

We noemden het altijd de kabouterhut. Leuk restaurantje met allemaal kamertjes waar je kan zitten. Deuren zijn laag en klein, het gaf je het gevoel van een kabouterhuusje😁

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

De Frankalm is ook een topper.
Weet niet meer precies maar ergens in de buurt van Hochbrixen meen ik. Toch al zo’n 10 jaar niet meer geweest…

Ik ben fan van de Kummerer Alm tussen Elmau en Brixen.
Lekker eten, grote porties, betaalbaar en snel. De uiensoep is denk ik bijna 1 liter en het staat al op tafel voordat je besteld hebt.

Skiwiege aan de rode 112. Kan je lekker lunchen en op heldere dagen een mooi uitzicht op het skigebied van Kitzbühel. Wel goed opletten dat je op tijd stopt, want je skiet er zo voorbij.

Carnas on Tour

Is dat dat tentje waar de eigenaar autistisch streng helmen aan een aparte kapstok hangt?

Mooi ding inderdaad. En lekkere curry’s

Onderaan de KI-west staat ook nog een leuke tent waar ze vers gebraden haantjes verkopen.
Aanrader. En ook leuke lui daar.

Totales Vollidiot

Je kunt best kritiek hebben op skiwelt,……

Maar er zijn sowieso veel en ook veel leuke hutten.

Totales Vollidiot

Stoagrübn hütte mag ook niet ontbreken!

Brantlalm in Hochbrixen

Bedankt voor jullie reacties en de inspiratie :)

Voor de lekkerste kaiserschmarren ga je naar de Brantlalm! Ook heerlijke taartjes en koffie.

Plaats een reactie