Vertrek België vrijdagnamiddag start krokusvakantie - aankomst zaterdag Folgarida: waar overnachten?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Folgarida

Dag forumleden,

Op vrijdagnamiddag 17/02 vertrekken we met onze dochter van 8 jaar naar Folgarida met de auto. Vorig jaar zijn we voor de eerste keer sinds heel lang gaan skiën en zijn we met een organisatie met de bus mee geweest, maar nu hebben we beslist om zelf te rijden. De bedoeling is om vrijdag een 600-tal km af te leggen, te overnachten en dan zaterdag verder te rijden tot Folgarida (we zouden pas vanaf zondag gaan skiën).
Ik heb gezien dat er waarschijnlijk twee mogelijke routes zijn: via Stuttgart of via München.

Als we in de zomer op autovakantie gaan, volgen we meestal gewoon Google Maps. Nu vraag ik mij echter af hoe we de overnachting best regelen, aangezien die zal afhangen van de route die op die moment het vlotste zal rijden (wat in tegenstelling tot in de zomer ook zal afhangen van mogelijke sneeuwval onderweg op die moment). Of is er toch één route die standaard de voorkeur heeft waardoor we de overnachting toch al op voorhand kunnen boeken? Het zal ongetwijfeld enorm druk zijn die vrijdag, zowel qua files als qua hotelreservaties…

Alvast bedankt voor het advies! :-)

Fernpas of geen Fernpas?

Anders gewoon tot in Ulm op vrijdag en op zaterdag kan je dan nog altijd kiezen voor de Fernpas of Munchen.

Ik zou maar eerst eens kijken wat je nog kan boeken, en daar dan je route op aanpassen. Je bent namelijk redelijk laat, er zijn tijdens de krokusvakantie ontzettend veel mensen die vrijdagmiddag gaan rijden met een tussenovernachting in Duitsland.

Dank voor de snelle reacties! Dan ga ik inderdaad proberen om in Ulm nog iets te boeken zodat we daarna nog kunnen kiezen (ik had begrepen dat al dan niet Fernpas vooral afhangt van de hoeveelheid sneeuw op die moment, en dat is iets dat nu nog niet kan voorspeld worden)

Plaats een reactie