Saalbach-Hinterglemm of Zell am See?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn en Zell am See

Wintersporters,

We gaan over een kleine 3 weken 5 dagen naar Viehhofen. Vanuit Viehhofen kunnen we zowel het skigebied SHLF in als naar het skigebied van Zell am See (ook zelfde skipas). Wat zouden jullie aanraden voor 2 gemiddelde skiërs (± 13 ski-weken ervaring - komen vlot alle pistes af) en onze zoon van 6 jaar (skiet vlot blauw & rood mee - skiede afgelopen kerstvakantie ± 32 km per dag mee in Montafon)?
Ook tips voor leuke (kinder)pistes altijd welkom:)

Dank voor jullie tips!

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 22 jan 2024 16:38

Dagje Zell en de rest in Saalbach. Beide zijn prima te doen.

Mr. Slow

Wat Quick zegt. Maar dan 2 dagen, Zell, 2 dagen naar Leogang/Schönleiten en 1 dag rijden en starten in Hinterglemm.

*bericht bewerkt door Bennie op 21 jan 2024 11:46

Wij zaten in viehhofen (zomer) vorig jaar. Voor skieen kom je vrij gemakkelijk bij de lift naar zell am see.

Voor saalbach/hinterglemm zal je vermoedelijk iets verder moeten rijden. Zorg dat je op tijd vertrekt zodat je nog een parkeerplaats hebt, of ga met de bus.

Wij hebben geen ervaring met de zell am see lift om naar het skigebied te gaan dus kan daar niets over zeggen.

In jouw situatie zou ik, net als de rest al zegt, 1 á 2 dagen naar zell am see gaan en de andere dagen lekker naar saalbach gaan. Maak een uitstapje naar leogang en de zwolferkogel. Als je van wat uitdaging houdt kan je fieberbrunn bekijken wat relatief veel toegankelijke rode pistes heeft. Ook schattberg is erg leuk

Have fun!

Was vorige week in Viehhofen, en wij hebben allebei gedaan. Vanaf Viehhofen is Zell am See heel erg makkelijk met de lift. Saalbach is echter ook makkelijk - vanaf diezelfde lift vetrekt om de 10 minuten een skibus. Uitstappen bij de Schonleitenbahn en je hopt zo de lift in. Ook terug is het heel makkelijk, vanaf de Schonleitenbahn rijdt ook iedere 10 minuten een bus terug naar Viehhofen. Vanaf de Schonleitenbahn kun je ook een volgende skibus pakken die je verder het gebied in rijdt om vanaf daar een andere lift omhoog te pakken, het sluit allemaal goed op elkaar aan en rijdt frequent.

Ik zou je aanraden om het gewoon lekker allebei te gaan doen! Beide gebieden hebben vrij weinig zwart en ik vond alles heel goed toegankelijk. Met blauw en rood kom je overal. Zell am See vond ik zelf na 2 dagen wel saai, dat had ik toen wel gezien, ook omdat alles op dezelfde berg en ook aan dezelfde kant van die berg ligt, maar is zeker leuk voor de afwisseling.

Mocht je in Zell am See staan en geen zin hebben om terug te skien, kun je altijd vanaf daar lijnbus 680 nemen. Die vertrekt vanaf de Postplatz, rijdt 1 keer per uur om 15 over.

En wat betreft leuke pistes, ik vond de 212 naar Leogang erg leuk. Lekker lang (hij start geloof ik als 215, gaat dan over in 211 en dan 212, maar is gewoon de dalafdaling naar Leogang). Verder in Zell de zwarte 14 mocht je daar zin in hebben, en de rode 4 hebben wij een keer of 10 genomen gewoon omdat hij zo leuk was! Verder in Saalbach de blauwe 146. Kan je vanaf helemaal bovenaan de Bernkogel nemen maar het leukste stuk vond ik het stuk waarvoor je alleen de gondel hoeft te nemen en niet ook nog de stoeltjeslift.

*bericht bewerkt door Inge_arwen op 21 jan 2024 18:48

Top, dan gaan we beide doen. Dan hebben we ook voldoende afwisseling. Dank ook voor de pistetips, ik ga ze eens bekijken op de kaart en dan zeker proberen!

Beide dalafdalingen in Leogang zijn erg leuk. Beide gondels en afdalingen hebben een heel eigen karakter. En lekker eten bij de AsitzBrau.
Bernkogel is altijd goed, maar wel druk. De pistes bij de Kohlmaisbahn en Magic 6er zijn ook best wel oké.
Bij Zell am See vind ik het stuk bij de Sonnkogelbahn toch heel anders voelen dan bij de Areitbahn. Ga je naar de kant van de Areit, sla dan af richting de Hirschkogelexpress. Heerlijke blauwe piste.

Beide zijn leuke gebieden. Ik spreek uit ervaring want ik woon hier 😁
Dat is natuurlijk anders dan wanneer je er als wintersporter komt, ik ski 2 a 3x per week en dan ongeveer 3 uurtjes per keer, jullie waarschijnlijk een week hele dagen. Mij vervelen beide gebieden nooit in elk geval.
In Saalbach kun je een mooie tour skiën, gewoon met de auto of bus naar Schönleitenbahn en van daaruit kun je de hele tour skiën. Voor kinderen heb je ook her en der wat leuks, bij de Polten8 zit een paadje met heuveltjes, een snelheidsmeter zit bij de Asitzgipfelbahn, een leuke funslope als je oversteekt van Polten naar de Muldenbahn.
De Steinbergbahn is een mooie lange afdaling, Asitz ook maar is wat steiler en onderaan vaak wat glad.
In Zell heb je ook leuke kinderpiste ( Glocknerbahn) en een van de langste funslopes zit redelijk aan de kant van waar jullie aankomen met de Zell am See Express.
Een uitstapje naar Fieberbrunn is ook altijd leuk.
Veel plezier!

Beide zijn leuke gebieden. Ik spreek uit ervaring want ik woon hier 😁
Dat is natuurlijk anders dan wanneer je er als wintersporter komt, ik ski 2 a 3x per week en dan ongeveer 3 uurtjes per keer, jullie waarschijnlijk een week hele dagen. Mij vervelen beide gebieden nooit in elk geval.
In Saalbach kun je een mooie tour skiën, gewoon met de auto of bus naar Schönleitenbahn en van daaruit kun je de hele tour skiën. Voor kinderen heb je ook her en der wat leuks, bij de Polten8 zit een paadje met heuveltjes, een snelheidsmeter zit bij de Asitzgipfelbahn, een leuke funslope als je oversteekt van Polten naar de Muldenbahn.
De Steinbergbahn is een mooie lange afdaling, Asitz ook maar is wat steiler en onderaan vaak wat glad.
In Zell heb je ook leuke kinderpiste ( Glocknerbahn) en een van de langste funslopes zit redelijk aan de kant van waar jullie aankomen met de Zell am See Express.
Een uitstapje naar Fieberbrunn is ook altijd leuk.
Veel plezier!

famjansen op 22 jan 2024 08:35

Merci voor de leuke tips, ook voor kinderen. Vorig jaar waren we SFL en daar bevielen de kinderbaden heel goed bij onze zoon van toen 5. We gaan deze zeker proberen.

En met ee nbeetje mazzel is de dalafdaling 168 naar Viehhofen ook open vanaf Saalbach/Leogang. Deze is afhankelijk van natuursneeuw.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Die is zeker mooi, lang en niet moeilijk. Moet er wel echt voldoende sneeuw bij vallen, afgelopen jaar was hij maar kort geopend.

Plaats een reactie