Skiles

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hinterglemm

Dag allen,
Ik heb een vraag over de ski scholen in Hinterglemm. Ik heb geen idee welke keuze ik moet maken, de skischolen die ik zag zijn Heli’s skischool en Snow & Fun. Ik heb nog niet zo heel veel ski ervaring wel kom ik heel goed van blauw en rood af en zwart gaat ook goed maar wat langzamer natuurlijk. Ik zal mijn skiervaring wel even onder elkaar zetten. Ik ben zelf nu 22 jaar.

SFL toen ik 5 jaar volle week op les
5 jaar 1x per jaar Alpin center duitsland
2021-2022 Skiwelt 2 dagen les
2022-2023 Skiwelt geen les
2023-2024 Skicircus

Maakt het uit welke skischool ik kies of zit er met mijn niveau geen verschil in? Kwa verblijf zitten wij naast de goasstall maar een stukje lopen is niet erg. En hoeveel dagen zal ik les nemen? Ik zit zelf te denken aan 1 dag om mijn techniek iets aan te scherpen.

Groetjes

Ik heb geen ervaring met de skischolen in Hinterglemm, maar…
Ik zou op zijn minst bijvoorbeeld 3 dagen les nemen. Idealiter 2 uurtjes á een halve dag en dan in de middag zelf verder oefenen.

Thank God summer is over!

School maakt geen verschil
Leraren hebben allemaal de zelfde diploma’s.

Wat me wel meteen opvalt is dat je veel te weinig les neemt om met goede technische vaardigheden te leren skiën.
Één dag is natuurlijk niets.
4 uur gaat nog 1.5 uur lift af blijft 2.5 uur over voor een heel jaar skiën.
Ik zou 5 dagen lessen in een groepje.
Vanaf Woensdag zijn vaak nog maar 4 mensen over.
Is dan praktisch privé.
Succes

@Lisa was me net voor
Of wat Lisa zegt.
Maar we zijn het erover eens dat je veel te weinig les neemt.

Mijn advies is ook meer dagen les te nemen. Beide skischolen starten in de nabijheid van de Unterschwarzachbahn. Je zult dus bij beide skischolen een stukje moeten lopen.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Of voor vertrek in Nederland les nemen op een rollerbaan of elders, dan kom je beter voorbereid op de piste. En dan niet 1x les nemen, maar 10x ofzo. Je zou dan nog bijvoorbeeld een dagdeel, 2 of 4 uurtjes, prive les kunnen nemen, heb je meer aan dan 2 volle dagen les, en de rest van de week lekker genieten! Skiën is erg technisch, dus daar heb je gewoon meer les voor nodig!

Uit ervaring, SKiLL en anders Heli’s.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Rollerbaan ben ik ook vergeten te melden daar had ik vorig jaar ook 8 lessen genomen. Dan word het voor mij 3 dagen groepsles. Priveles kan ik sowieso wel vergeten want dat is niet te betalen. Bedankt allen!!

Vorig jaar met heli privé les gehad. Prima gegaan. Verzamelen was bij de 12-er express (nog verder dan de Unterschwarz). Ligt een ruime parkeerplaats naast. Vanuit daar kun je veel richtingen op. Ook verschillende moeilijkheden naar keuze. Dus lekker naar boven en meters maken. Je zult wel even een stukje blauw van 50 meter moeten doen dat misschien toch als rood voelt.

Wat je misschien kunt doen, afhankelijk van je begintijdstip, is vanuit de Goastall naar de Bergfriedlift lopen en dan skiënd naar je beginlocatie. Dacht dat je vanuit daar een redelijk brede piste hebt waar je kunt oversteken naar de 12-er express of Untschwarz.

Meer dagen is meer leren. De effectiviteit van een groepsles is echter altijd maar afwachten. Zeker als de groep groot is. Tweede persoon is in de regel zonder meerprijs. Wellicht nog een overweging?

Op jullie adviezen heb ik 2 dagen les geboekt bij Heli’s. Ook ben ik nu weer aan het lessen op de rollerbaan. Bedankt voor het advies allen!

Dan heb ik nog een vraagje, weten jullie restaurants waar je kan eten zonder te reserveren in Hinterglemm? rond een uurtje of 7-8?

Hallo,

Kan je even je ervaring laten weten met Heli’s?
Heb hier namelijk ook interesse in.

Dag Klec,

Ik vind het een top skischool! Gezellige leraren met veel kennis dat ze goed kunnen overdragen, als ik terug kwam in dit gebied zou ik daar zeker weer les nemen. Dit gaat alleen niet gebeuren omdat de sneeuw helemaal bagger was. Volgend jaar naar een hoger gelegen gebied.

Dag Klec,

Ik vind het een top skischool! Gezellige leraren met veel kennis dat ze goed kunnen overdragen, als ik terug kwam in dit gebied zou ik daar zeker weer les nemen. Dit gaat alleen niet gebeuren omdat de sneeuw helemaal bagger was. Volgend jaar naar een hoger gelegen gebied.

gijs888 op 21 feb 2024 20:40

Thanks!

Plaats een reactie