Skiles

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hinterglemm

Dag allen,
Ik heb een vraag over de ski scholen in Hinterglemm. Ik heb geen idee welke keuze ik moet maken, de skischolen die ik zag zijn Heli’s skischool en Snow & Fun. Ik heb nog niet zo heel veel ski ervaring wel kom ik heel goed van blauw en rood af en zwart gaat ook goed maar wat langzamer natuurlijk. Ik zal mijn skiervaring wel even onder elkaar zetten. Ik ben zelf nu 22 jaar.

SFL toen ik 5 jaar volle week op les
5 jaar 1x per jaar Alpin center duitsland
2021-2022 Skiwelt 2 dagen les
2022-2023 Skiwelt geen les
2023-2024 Skicircus

Maakt het uit welke skischool ik kies of zit er met mijn niveau geen verschil in? Kwa verblijf zitten wij naast de goasstall maar een stukje lopen is niet erg. En hoeveel dagen zal ik les nemen? Ik zit zelf te denken aan 1 dag om mijn techniek iets aan te scherpen.

Groetjes

Ik heb geen ervaring met de skischolen in Hinterglemm, maar…
Ik zou op zijn minst bijvoorbeeld 3 dagen les nemen. Idealiter 2 uurtjes á een halve dag en dan in de middag zelf verder oefenen.

Thank God summer is over!

School maakt geen verschil
Leraren hebben allemaal de zelfde diploma’s.

Wat me wel meteen opvalt is dat je veel te weinig les neemt om met goede technische vaardigheden te leren skiën.
Één dag is natuurlijk niets.
4 uur gaat nog 1.5 uur lift af blijft 2.5 uur over voor een heel jaar skiën.
Ik zou 5 dagen lessen in een groepje.
Vanaf Woensdag zijn vaak nog maar 4 mensen over.
Is dan praktisch privé.
Succes

@Lisa was me net voor
Of wat Lisa zegt.
Maar we zijn het erover eens dat je veel te weinig les neemt.

Mijn advies is ook meer dagen les te nemen. Beide skischolen starten in de nabijheid van de Unterschwarzachbahn. Je zult dus bij beide skischolen een stukje moeten lopen.

Skiing is not a lifestyle, it's life.