Apres-ski tot laat in Hinterglemm?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hinterglemm

Hoihoi!

Vraagje, wij overwegen in Januari naar Hinterglemm te gaan.
Natuurlijk is de apres-ski daar bruisend, maar de kroegen waar je voorheen tot in de late uurtjes heen kon zijn zover ik weet dicht? Het apresski paleis en de london pub.

Zijn daar nog meer kroegen waar je tot een uurtje of 1 in de nacht kunt feesten of stopt het daar wel een beetje rond 8-9 uur als de goasstall sluit?

Heeft iemand ervaringen van afgelopen jaar?

Vast bedankt!

Hoihoi!

Vraagje, wij overwegen in Januari naar Hinterglemm te gaan.
Natuurlijk is de apres-ski daar bruisend, maar de kroegen waar je voorheen tot in de late uurtjes heen kon zijn zover ik weet dicht? Het apresski paleis en de london pub.

Zijn daar nog meer kroegen waar je tot een uurtje of 1 in de nacht kunt feesten of stopt het daar wel een beetje rond 8-9 uur als de goasstall sluit?

Heeft iemand ervaringen van afgelopen jaar?

Vast bedankt!

Timmievdh op 21 sep 2023 15:37

Die zijn er zeker alhoewel ik deze me niet meer herinner :-)

In Hinterglemm zijn verschillende bars tot middernacht open. Echte après ski zoals vroeger in de Tanzhimmel is er niet meer. Die vind je wel in Saalbach (o.a. Postbar tot uurtje of 4, Castello tot 3) en speciaal daarvoor rijden er voor een paar euro p.p. 's nachts busjes (the Night Rider) heen en weer tussen H’glemm en Saalbach.

De Hexenhäusl gaat 's nachts wel even door.

Na 20u wordt het in tegenwoordig in Hinterglemm helaas een saaie bedoening. Tuurlijk kun je nog wel een biertje drinken ergens; maar echt feesten en apres-skien is er niet meer bij. Als je perse naar dit gebied wil gaan, kun je mijns inziens beter iets in Saalbach boeken; daar heb je nog wel diverse tenten.

Ik ben vorig jaar in Saalbach geweest. De Goasstal is volgens mij meestal wel tot een uur of 1 of 2 nachts open. Verder is alles wel een beetje dicht rustig saconds laat. Saalbach heeft sws wel meer te bieden dan Hinterglemm qua apres ski tot laat. Hoewel ik mij herinner dat het savonds laat ook in Saalbach wel leger begon te lopen. Ik dacht dat de London Pub gesloten was? In Saalbach is Castello wel iig open tot de late uurtjes.

Misschien een stomme vraag maar waarom zou je tot 01.00 uur of later nog willen après-skiën? Gewoon uit interesse.

Mr. Slow

Misschien een stomme vraag maar waarom zou je tot 01.00 uur of later nog willen après-skiën? Gewoon uit interesse.

Quick op 21 sep 2023 20:28

Après ski misschien belangrijker dan gewoon ski? (Even invullen voor een ander)😉

Aftellen maar!

Misschien een stomme vraag maar waarom zou je tot 01.00 uur of later nog willen après-skiën? Gewoon uit interesse.

Quick op 21 sep 2023 20:28

Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat er mensen zijn die Apres-ski een belangrijk onderdeel vinden van de wintersport. Ik snap de vraag van Tim wel. Voor mij geldt ook, zonder goede apres-ski geen goede vakantie.

e Goasstal is volgens mij meestal wel tot een uur of 1 of 2 nachts open. Verder is alles wel een beetje dicht rustig saconds laat. S § DaphneK op 21 sep 2023 19:04

De goasstall gaat tussen 19.30-20u dicht qua apres-ski. Vanaf 19.30u kun je binnen eten in het restaurant en dan vanaf een uurtje of 22 is het nog geopend als “discotheek” en doorgaans is het niet druk. De “echte” apres-ski is om 20u wel voorbij.

Bedankt voor al jullie reacties!
Apres-ski is inderdaad voor ons zeer belangrijk en stoppen graag niet al te vroeg als het net leuk is :P
De dag erna toch gewoon weer flink kilometers maken hoor :)

Jammer dat Hinterglemm zo te horen niet meer helemaal is wat het ooit was.

We hebben nagenoeg zeker besloten om naar Mayrhofen te gaan. Ben er ooit eens 2 dagen geweest een heel aantal jaren geleden, was toen wel leuk. Iemand daar nog recente ervaringen t.o.v. Hinterglemm?

We hebben nagenoeg zeker besloten om naar Mayrhofen te gaan. Ben er ooit eens 2 dagen geweest een heel aantal jaren geleden, was toen wel leuk. Iemand daar nog recente ervaringen t.o.v. Hinterglemm?

Timmievdh op 22 sep 2023 10:17

Afgelopen winter een dag in Mayrhofen geweest, en 5 jaar geleden een hele week. Direct beneden aan de lift (Penkenbahn) is de Icebar waar het in de middag gelijk al weg gezellig is, maar daarna is de gezelligheid toch al gauw te vinden in Brück’n Stadl, waar het tot middernacht wel doorgaat. Daarnaast is er nog de Yeti bar (onderaan Horbergbahn) en de Harakiri bar (centrum Mayrhofen) die ik nog ken van 5 jaar geleden, al heb ik geen idee hoe die nu zijn.

We hebben nagenoeg zeker besloten om naar Mayrhofen te gaan. Ben er ooit eens 2 dagen geweest een heel aantal jaren geleden, was toen wel leuk. Iemand daar nog recente ervaringen t.o.v. Hinterglemm?

Timmievdh op 22 sep 2023 10:17

Afgelopen winter een dag in Mayrhofen geweest, en 5 jaar geleden een hele week. Direct beneden aan de lift (Penkenbahn) is de Icebar waar het in de middag gelijk al weg gezellig is, maar daarna is de gezelligheid toch al gauw te vinden in Brück’n Stadl, waar het tot middernacht wel doorgaat. Daarnaast is er nog de Yeti bar (onderaan Horbergbahn) en de Harakiri bar (centrum Mayrhofen) die ik nog ken van 5 jaar geleden, al heb ik geen idee hoe die nu zijn.

frysk op 22 sep 2023 13:15

als aanvulling op @frysk boven op de berg bij de Penkenbahn is ook nog apreski t/m een uur of 5/6 ong. Weet niet in hoeverre je hier reclame mag maken op het forum maar El Toro in mayrhofen is een echte aanrader wanneer je opzoek bent naar een goed restaurant.

In de avond is het redelijk rustig.
Zeker sinds de Tanzhimmel in 2022 is afgebrand is er tot in de late uurtjes weinig open.

In Mayrhofen is in de middag bij de Kasermandl boven op de Penken al een levendige après-ski met live muziek. Deze hut is er nog niet heel lang. In Mayrhofen zelf heb ik het zelf het idee dat de Bruck’n Stadl steeds meer aan populariteit wint en daar gaat het ook door tot in de late uurtjes. Icebar is ook nog altijd druk, maar vind ik persoonlijk een niet echt een sfeervolle plek. Niet dat het niet gezellig is, maar het is gedateerd.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Bedankt voor al jullie reacties!
Apres-ski is inderdaad voor ons zeer belangrijk en stoppen graag niet al te vroeg als het net leuk is :P
De dag erna toch gewoon weer flink kilometers maken hoor :)

Jammer dat Hinterglemm zo te horen niet meer helemaal is wat het ooit was.

We hebben nagenoeg zeker besloten om naar Mayrhofen te gaan. Ben er ooit eens 2 dagen geweest een heel aantal jaren geleden, was toen wel leuk. Iemand daar nog recente ervaringen t.o.v. Hinterglemm?

Timmievdh op 22 sep 2023 10:17

Sölden al gecheckt? Beter skigebied en diverse aprés-ski bars dan Mayrhofen.

MichielVries

Mayrhofen is een prima Apres-ski/party locatie.
Na het skiën:
Vanaf 15u (of eerder wat je wilt) beginnen bij de Pilzbar bovenaan de Penkenlift tot sluit, ong 16.30-17.00
In het Dorp: meerdere mogelijkheden;
direct naast de Penken Lift Icebar. Zeer gezellig klein en druk
Bruck 'n Stadl, mijn persoonlijke favoriet. Goeie hitjes, gezellig publiek. Tot 20u apres ski daarna meer club/dance muziek.
Harakiri Bar, gaat door tot in de late uurtjes
Arena Club, gaat door tot in de late uurtjes
Scotland Yard pub, gezellige kroeg Irish pub vibe.
Ik heb er leuke jaren gehad, maar skigebied is te klein geworden voor ons dus we komen er voorlopig niet meer.

Hah, 4 keer achter elkaar in Hinterglemm gezeten en vorig jaar voor het eerst naar Mayrhofen geweest. Juist het feit dat het bij de Goassstall stopt om 20h is voor mij een reden om weer naar Hinterglemm te gaan. Als je eenmaal in de Bruck’n’Stadl stond was het ineens 23h of nog later en was ik de volgende dag vrij weinig meer waard. Elke avond zo’n ranzige snackbar pizza vreten omdat je gewoon het diner skipt was niet echt aan te raden.
Misschien word ik oud :D

*bericht bewerkt door Tim20 op 22 dec 2023 12:40

meer helemaal is wat het ooit was.

e hebben nagenoeg zeker besloten om naar Mayrhofen te gaan. Ben er ooit eens 2 dagen § Timmievdh op 22 sep 2023 10:17

Sölden al gecheckt? Beter skigebied en diverse aprés-ski bars dan Mayrhofen.

MichielVries op 14 dec 2023 10:01

Dat is een mening die ik niet deel.

Hinterglemm is qua apresski wel echt vergaande glorie geworden. Sinds de Tanzhimmel afgebrand is, is er niets voor weergekomen. Je kunt je beter een avond vermaken in Saalbach.

Hinterglemm is qua apresski wel echt vergaande glorie geworden. Sinds de Tanzhimmel afgebrand is, is er niets voor weergekomen. Je kunt je beter een avond vermaken in Saalbach.

Tim. op 19 jan 2024 17:36

Wel goed op je snowboard letten dan.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie