skiweg naar dorp Mühlbach

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mühlbach am Hochkönig

Ik lees dat er een skiweg naar Mühlbach is maar zie deze niet terug op de pistekaart. Kent iemand deze weg en is die een beetje te doen? En weet iemand of daar iets permanents gaat komen om weer terug in het dorp te komen? Is toch wel een nadeel vind ik dat die gondel zo ver uit het dorp ligt.

Je kunt vanaf de gondel over het wandel/glijpad verder afdalen het dorp in. Staat ook op de pistekaart. Donkerde rode stippellijn, beetje tegen de weg aan gedrukt. Wel makkelijk te missen, geef ik toe.

Wat Bennie zegt, pad is niet heel breed en er moet genoeg sneeuw liggen, er wordt ook veel gewandeld, ideaal is het niet en er staat nog niets op de planning om daar wat aan te veranderen.

Dienten Die Alte schule

Je kunt vanaf de gondel over het wandel/glijpad verder afdalen het dorp in. Staat ook op de pistekaart. Donkerde rode stippellijn, beetje tegen de weg aan gedrukt. Wel makkelijk te missen, geef ik toe.

Bennie op 28 jun 2023 20:42

Kunnen jullie mij vertellen of je vanuit het dorp Muhlbach naar de gondel kunt lopen? Ik zie een voetgangerspad maar loopt niet helemaal tot de gondel lijkt het. Hoor het graag.

Ja dat kan het wandelpad komt daarvoor eerst op een grote parkeerplaats uit. Maar Mühlbach is een lang gerekt dorp dus weet niet waar je accommodatie is, kan dus een aardig eindje wandelen zijn.

Dienten Die Alte schule

Ja dat kan het wandelpad komt daarvoor eerst op een grote parkeerplaats uit. Maar Mühlbach is een lang gerekt dorp dus weet niet waar je accommodatie is, kan dus een aardig eindje wandelen zijn.

Elly3 op 13 jul 2023 16:24

Ik zie op de pistekaart van sneeuwhoogte.nl twee kleine blauwe oefenpistes naast de zwarte 1 in het dorp getekend. Zijn die er ook of is dit een foutje in de tekening?

Nee beneden zijn geen blauwe oefenpistes, wel boven aan bij de Karbachalm zit de kinderskischool. Kijk op het piste plan hier

null

Dienten Die Alte schule

Nee beneden zijn geen blauwe oefenpistes, wel boven aan bij de Karbachalm zit de kinderskischool. Kijk op het piste plan hier

null

Elly3 op 25 jul 2023 22:20

Ah ok. Kennelijk had ik een ander kaartje met wel twee pistes erop, wat gek. Nog even een ander vraagje die jij misschien wel kunt beantwoorden. Weet jij of er een marktplaats website of app bestaat (net als de Nl marktplaats) in Oostenrijk?

Kijk op willhaben.at of in die regio in de besloten Pinzgaubörse groep op facebook

Bennie heeft al geantwoord zie ik ;) Mag ik vragen @Appie1979 wat je gaat zoeken ;)

Dienten Die Alte schule

Mocht het om tweedehands skimateriaal gaan: Dat vind je bij ons lagelanders goedkoper en ook regelmatig beter. Men kent de waarde van (goede) spullen daar, terwijl je dat hier aan de straatstenen nog niet kwijt kan soms.

Bennie heeft al geantwoord zie ik ;) Mag ik vragen @Appie1979 wat je gaat zoeken ;)

Elly3 op 30 jul 2023 22:17

Ik was bezig met de aankoop van een appartement in Muhlbach. Inmiddels is mijn bod geaccepteerd. Er staan nog spullen in het appartement die ik weg wil doen (via die marktplaats/fb pagina) en hoop ook wat spullen op die manier voor mijn appartement te kunnen kopen. Net als een klusjesman die ik ga zoeken om het appartement hier en daar wat op te knappen. Dus die hoop ik ook op die manier te kunnen vinden, vandaar…

@Appie1979 Heb je prive berichtje gestuurd, veel succes in Mulbach.

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie