Janssen Vaccin in Frankrijk

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gérardmer

Hallo!
Wij willen over 2 weken een paar dagen naar Gérardmer (Frankrijk) gaan skiën.
Ik ben gevaccineerd met het Janssen vaccin in juni en heb de booster 3 weken geleden gehaald.
Krijg ik nu ook overal toegang, net zoals mensen die 2x gevaccineerd zijn en geboosterd?
Ik kan nergens echt een goed antwoord vinden.

Jawel! Kwestie van je QR code buitenland scannen met de TAC Verif app als je het zeker wilt weten en het Franse groene vinkje ✅ wilt zien

*bericht bewerkt door Whatgoesup op 31 jan 2022 19:55

Ja, nu nog wel. Geldigheid van je tweede prik is wel maar 4 maanden, dus eind maart heb je een booster nodig.

Jawel! Kwestie van je QR code buitenland scannen met de TAC Verif app als je het zeker wilt weten en het Franse groene vinkje ✅ wilt zien

Whatgoesup op 31 jan 2022 19:55

Bedankt voor de Franse app. Ik vind het ook maar lastig met Janssen wat je nu wel en niet mag, met name of je toegang hebt tot de liften. Nu met de app kan je dit checken.

Maar suuski, de vaccinatie van november was geen tweede vaccinatie maar een booster vaccinatie. Dat het toevallig de tweede prik was doet er niet toe, de juiste naam is in dit geval “booster”. En die verloopt toch niet na 4 maanden?

Super bedankt!!
Dat is weer een hele opluchting.

Maar suuski, de vaccinatie van november was geen tweede vaccinatie maar een booster vaccinatie. Dat het toevallig de tweede prik was doet er niet toe, de juiste naam is in dit geval “booster”. En die verloopt toch niet na 4 maanden?

Hannah op 31 jan 2022 20:16

In Frankrijk zien ze de eerste mrna vaccinatie na janssen helaas niet als booster, maar als tweede vaccinatie. (Net als in Duitsland en Oostenrijk). Dus helaas, maar 4 maanden geldig. zie https://www.wintersport.nl/nieuws/21/01/2022/vaccinatiebewij… en de link naar de franse site aldaar.

*bericht bewerkt door Suuski op 31 jan 2022 21:22

Je zult ongetwijfels gelijk hebben suuski, maar ik kan het nog niet vinden. Op Franse sites lees ik dat de geldigheid van de primaire serie per 15 februari gaat vervallen na 4 maanden ipv na 7 maanden zoals het nu nog is. Dus moet je dan max. 4 maanden na de laatste prik van je primaire serie je dose de rappel (booster) hebben gehad.
Voor de meeste merken beslaat de primaire serie uit 2 prikken, voor Jansen bestaat die ‘serie’ uit 1 prik. Heb jij een link voor mij waarin specifiek wordt gezegd dat de Fransen een mRNA die minimaal 3 maanden na Jansen is gegeven als afronding van primaire serie zien?

Je zult ongetwijfels gelijk hebben suuski, maar ik kan het nog niet vinden. Op Franse sites lees ik dat de geldigheid van de primaire serie per 15 februari gaat vervallen na 4 maanden ipv na 7 maanden zoals het nu nog is. Dus moet je dan max. 4 maanden na de laatste prik van je primaire serie je dose de rappel (booster) hebben gehad.
Voor de meeste merken beslaat de primaire serie uit 2 prikken, voor Jansen bestaat die ‘serie’ uit 1 prik. Heb jij een link voor mij waarin specifiek wordt gezegd dat de Fransen een mRNA die minimaal 3 maanden na Jansen is gegeven als afronding van primaire serie zien?

Hannah op 01 feb 2022 18:46

Alsjeblieft: https://www.service-public.fr/particuliers/actualites/A15318…

Je zult ongetwijfels gelijk hebben suuski, maar ik kan het nog niet vinden. Op Franse sites lees ik dat de geldigheid van de primaire serie per 15 februari gaat vervallen na 4 maanden ipv na 7 maanden zoals het nu nog is. Dus moet je dan max. 4 maanden na de laatste prik van je primaire serie je dose de rappel (booster) hebben gehad.
Voor de meeste merken beslaat de primaire serie uit 2 prikken, voor Jansen bestaat die ‘serie’ uit 1 prik. Heb jij een link voor mij waarin specifiek wordt gezegd dat de Fransen een mRNA die minimaal 3 maanden na Jansen is gegeven als afronding van primaire serie zien?

Hannah op 01 feb 2022 18:46

Sterker nog: in Frankrijk moet je tussen de 4 en 8 weken (dus niet 3 maanden) na je vaccinatie met Janssen een tweede vaccinatie (dose additionelle) met een mRNA-vaccin halen. Daarmee is je primaire serie afgerond. Vervolgens kun je 3 maanden na die tweede prik een booster (dose de rappel) halen. Zonder die booster (dus 3e prik) is je Janssen-vaccinatie 4 maanden geldig. Zonder tweede prik zelfs maar 8 weken.
Dat geldt althans voor de pass vaccinal, die je nodig hebt voor activiteiten (horeca, skiliften etc). Zonder dose addtionelle (en afhankelijk van je vaccinatiedatum daarnaast een booster) krijg je nog wel een DCC om het land in te mogen reizen, maar geen coronatoegangsbewijs voor activiteiten.

Wat wij hier een booster noemen na Janssen, is in Frankrijk dus de afronding van de primaire serie. Linkje staat hierboven al.

*bericht bewerkt door Jorien83 op 01 feb 2022 19:03

https://www.gouvernement.fr/la-dose-de-rappel-pour-les-perso…

Je eerste dosis na Jansen is vaccine additionele, en de vaccinatie daarna is pas rappel, dat is je booster.

Ik blijf van mening verschillen. Als dit nl. zo zou zijn, dan zijn wij allen verkeerd voorgelicht door onze eigen Rogier (die het ook consequent heeft gehad over een benodigde booster na Janssen) en door iedereen hier op het forum die een booster ging halen in Frankrijk/Duitsland na Janssen. Want dat zou dan nooit een booster zijn geweest, maar de afronding van de primaire serie. Wat echt iets anders is. Zie de link van Jorien:

À savoir : Le rappel vaccinal se fait uniquement avec un vaccin à ARNm (Pfizer-BioNTech ou Moderna), quel que soit le vaccin utilisé lors de la primo-vaccination. Il s’agit de l’administration d’une dose supplémentaire de vaccin (ou une demi-dose pour le vaccin Moderna), destiné à maintenir un bon niveau de protection en stimulant le système immunitaire.
Le vaccin Pfizer-BioNTech est recommandé pour les personnes de moins de 30 ans.
Il s’agit donc :
d’une 2e dose pour les personnes ayant déjà contracté le Covid-19 et ayant donc reçu une injection unique (Pfizer-BioNTech, Moderna, AstraZeneca) dans le cadre de leur schéma vaccinal initial, ainsi que pour les personnes ayant été vaccinées avec le vaccin Janssen ;
d’une 3e dose pour les personnes ayant reçu deux doses de vaccins (Pfizer-BioNTech, Moderna, AstraZeneca) dans le cadre de leur schéma vaccinal initial.

Nogmaals: d’une 2e dose pour les personnes ayant déjà contracté le Covid-19 et ayant donc reçu une injection unique (Pfizer-BioNTech, Moderna, AstraZeneca) dans le cadre de leur schéma vaccinal initial, ainsi que pour les personnes ayant été vaccinées avec le vaccin Janssen.

Verwar dat niet met dit: À noter : Les personnes ayant été vaccinées avec Janssen sont éligibles à la dose de rappel (3e dose) 3 mois après la dose additionnelle (2e dose). Elles devront effectuer cette dose de rappel vaccinal dans les 7 mois après leur dernière injection (dose additionnelle) pour conserver un passe vaccinal valide à partir du 15 janvier 2022.

Dat gaat over de mensen (Fransen) die, zoals daar gebruikelijk, 2x een Janssen vaccin hebben gehad. Dan telt die tweede niet als booster, daarvoor moeten ze nog een mRNA halen.
Nederlanders (e.a.) die een primaire serie hebben gehad met 1 Janssen en minstens 3 maanden daarna een mRNA vaccin een hebben gehad, zijn geboosterd.

Misschien dat @rogier daar opheldering over kan geven?
Volgens mij is het niet gebruikelijk dat mensen 2x jansen hebben gehad.

En volgens mij hebben degenen die hun “ booster’ na Jansen hebben gehaald al gemerkt dat deze ps na 7 dagen weer geldig was en niet direct. Dat komt omdat ze in Franse ogen de prik te laat hebben gekregen, want dat had na maximaal 8 weken gemoeten.

@Hannah en anderen.

Een tweede vaccin na Janssen wordt niet als booster gezien maar als tweede vaccin, (daarom geldt hij ook pas na 7 dagen en niet direct) dat betekent dat deze 7 maanden (en zometeen 4 maanden geldig is), en daarna moet men een booster krijgen. Maar veel mensen kunnen wel op wintersport na hun tweede vaccin na Janssen omdat deze vaak pas rond december / januari gegeven is.

In Frankrijk heeft bijna niemand Janssen gehad en al helemaal bijna niemand twee keer janssen (is dat uberhaupt gedaan?).

Click. Click. Peace

Hallo!
Wij willen over 2 weken een paar dagen naar Gérardmer (Frankrijk) gaan skiën.
Ik ben gevaccineerd met het Janssen vaccin in juni en heb de booster 3 weken geleden gehaald.
Krijg ik nu ook overal toegang, net zoals mensen die 2x gevaccineerd zijn en geboosterd?
Ik kan nergens echt een goed antwoord vinden.

ReneeK op 31 jan 2022 19:44

Om hier antwoord op te geven.

Je bent niet ‘geboosterd’ je hebt je tweede prik gehad. Je hebt na die prik 4 maanden om je booster te halen. Maar je bent dus goed genoeg gevaccineerd voor Franse begrippen voor je trip naar geradmer.

Click. Click. Peace

Rogier, als dat zo is waarom heeft dan het hele forum (inclusief jou posts) bol gestaan van het woord ‘booster’ na Janssen?
Jouw Frans is vast beter dan het mijne, maar hoe zie jij dan:
À savoir : Le rappel vaccinal se fait uniquement avec un vaccin à ARNm (Pfizer-BioNTech ou Moderna), quel que soit le vaccin utilisé lors de la primo-vaccination. Il s’agit de l’administration d’une dose supplémentaire de vaccin (ou une demi-dose pour le vaccin Moderna), destiné à maintenir un bon niveau de protection en stimulant le système immunitaire.
Le vaccin Pfizer-BioNTech est recommandé pour les personnes de moins de 30 ans.
Il s’agit donc :
d’une 2e dose pour les personnes ayant déjà contracté le Covid-19 et ayant donc reçu une injection unique (Pfizer-BioNTech, Moderna, AstraZeneca) dans le cadre de leur schéma vaccinal initial, ainsi que pour les personnes ayant été vaccinées avec le vaccin Janssen ;
d’une 3e dose pour les personnes ayant reçu deux doses de vaccins (Pfizer-BioNTech, Moderna, AstraZeneca) dans le cadre de leur schéma vaccinal initial.
Ik lees hier toch echt dat le rappel vaccinal (booster) een mRNA prik moet zijn, en dat kan dan een tweede prik zijn voor mensen die covid hebben gehad en daarna 1 vaccinatie in de primaire ‘serie’, of een tweede (!!!) prik voor mensen die zijn gevaccineerd met Janssen (!!!). En een derde prik voor mensen die als primaire serie twee doses vaccins (Pfizer-BioNTech, Moderna, AstraZeneca) hebben gekregen.

Wat betreft de 2x Janssen was ik inderdaad abuis, in Frankrijk is het i.t.t in Nederland de bedoeling dat je snel na je Janssenprik een tweede haalt van een mRNAvaccin, om je pass sanitaire geldig te houden. Doe je dat niet, dan is je pass niet meer geldig maar kun je dat wel herstellen. Dat herstel doe je door met een mRNA. Maar omdat het een herstel betreft en de bescherming was doorbroken, krijg je 7 dagen wachttijd daarna. Of die mRNA dan tweede van de primaire serie heet, of booster, hangt af van de tijd die er tussen de mRNA en de Janssen zat. Heb je je herstel gepleegd binnen 3 maanden dan mag het geen booster heten en heb je die alsnog nodig 3 maanden daarna. Heb je herstel gepleegd meer dan 3 maanden na je Janssen, dan heet het wel booster.

Rogier, als dat zo is waarom heeft dan het hele forum (inclusief jou posts) bol gestaan van het woord ‘booster’ na Janssen?

Als ik dat per ongeluk heb gedaan in foute situaties, mijn excuus.

Jouw Frans is vast beter dan het mijne, maar hoe zie jij dan:
À savoir : Le rappel vaccinal se fait uniquement avec un vaccin à ARNm (Pfizer-BioNTech ou Moderna), quel que soit le vaccin utilisé lors de la primo-vaccination. Il s’agit de l’administration d’une dose supplémentaire de vaccin (ou une demi-dose pour le vaccin Moderna), destiné à maintenir un bon niveau de protection en stimulant le système immunitaire.
Le vaccin Pfizer-BioNTech est recommandé pour les personnes de moins de 30 ans.
Il s’agit donc :
d’une 2e dose pour les personnes ayant déjà contracté le Covid-19 et ayant donc reçu une injection unique (Pfizer-BioNTech, Moderna, AstraZeneca) dans le cadre de leur schéma vaccinal initial, ainsi que pour les personnes ayant été vaccinées avec le vaccin Janssen ;
d’une 3e dose pour les personnes ayant reçu deux doses de vaccins (Pfizer-BioNTech, Moderna, AstraZeneca) dans le cadre de leur schéma vaccinal initial.
Ik lees hier toch echt dat le rappel vaccinal (booster) een mRNA prik moet zijn, en dat kan dan een tweede prik zijn voor mensen die covid hebben gehad en daarna 1 vaccinatie in de primaire ‘serie’, of een tweede (!!!) prik voor mensen die zijn gevaccineerd met Janssen (!!!). En een derde prik voor mensen die als primaire serie twee doses vaccins (Pfizer-BioNTech, Moderna, AstraZeneca) hebben gekregen.

Wat betreft de 2x Janssen was ik inderdaad abuis, in Frankrijk is het i.t.t in Nederland de bedoeling dat je snel na je Janssenprik een tweede haalt van een mRNAvaccin, om je pass sanitaire geldig te houden. Doe je dat niet, dan is je pass niet meer geldig maar kun je dat wel herstellen. Dat herstel doe je door met een mRNA. Maar omdat het een herstel betreft en de bescherming was doorbroken, krijg je 7 dagen wachttijd daarna. Of die mRNA dan tweede van de primaire serie heet, of booster, hangt af van de tijd die er tussen de mRNA en de Janssen zat. Heb je je herstel gepleegd binnen 3 maanden dan mag het geen booster heten en heb je die alsnog nodig 3 maanden daarna. Heb je herstel gepleegd meer dan 3 maanden na je Janssen, dan heet het wel booster.

Hannah op 02 feb 2022 17:19

Iets boven het stukje wat jij gekopieerd hebt staat: (https://www.service-public.fr/particuliers/actualites/A15318)

Les personnes vaccinées avec Janssen doivent recevoir une injection additionnelle de vaccin à ARN messager dès 4 semaines après leur vaccination, puis une dose de rappel dès 3 mois après cette dernière.

vrij vertaald:

Mensen die met Janssen zijn gevaccineerd, moeten 4 weken na hun vaccinatie een extra injectie met boodschapper-RNA-vaccin krijgen, en 3 maanden daarna een boosterdosis.

En volgens mij geeft het stukje aan wat jij kopieert aan dat je tweede prik absoluut een ARNm moet zijn.

*bericht bewerkt door Rogier op 02 feb 2022 18:04

Click. Click. Peace

Hallo!
Wij willen over 2 weken een paar dagen naar Gérardmer (Frankrijk) gaan skiën.
Ik ben gevaccineerd met het Janssen vaccin in juni en heb de booster 3 weken geleden gehaald.
Krijg ik nu ook overal toegang, net zoals mensen die 2x gevaccineerd zijn en geboosterd?
Ik kan nergens echt een goed antwoord vinden.

ReneeK op 31 jan 2022 19:44

Verder nog een tip, voer je vaccinatiebewijzen in in de Franse Tousanticovid app, en deze geeft precies aan tot wanneer je pass-sanitaire geldig is.

Click. Click. Peace

Ja, klopt Rogier. Na de Janssen vaccinatie is na 4 weken een mRNA vaccinatie nodig Om Je Pass Sanitaire Geldig Te Houden. En dan 3 maanden daarna nog een booster. Interessant voor mensen die in Frankrijk wonen, maar voor mensen die in de winter 1 weekje daar willen zijn niet zo nodig. Die kunnen zich richten op het herstel van hun ongeldig geworden pass sanitaire. En dat kun je doen op bovenbeschreven manieren, waarbij een mRNA minimaal 3 maanden na een Janssen als booster geldt. (le rappel vaccinale… d’une 2e dose…ainsi que pour les personnes ayant ete vaccinees avec le vaccin Janssen.)

Rogier, als dat zo is waarom heeft dan het hele forum (inclusief jou posts) bol gestaan van het woord ‘booster’ na Janssen?
Jouw Frans is vast beter dan het mijne, maar hoe zie jij dan:
À savoir : Le rappel vaccinal se fait uniquement avec un vaccin à ARNm (Pfizer-BioNTech ou Moderna), quel que soit le vaccin utilisé lors de la primo-vaccination. Il s’agit de l’administration d’une dose supplémentaire de vaccin (ou une demi-dose pour le vaccin Moderna), destiné à maintenir un bon niveau de protection en stimulant le système immunitaire.
Le vaccin Pfizer-BioNTech est recommandé pour les personnes de moins de 30 ans.
Il s’agit donc :
d’une 2e dose pour les personnes ayant déjà contracté le Covid-19 et ayant donc reçu une injection unique (Pfizer-BioNTech, Moderna, AstraZeneca) dans le cadre de leur schéma vaccinal initial, ainsi que pour les personnes ayant été vaccinées avec le vaccin Janssen ;
d’une 3e dose pour les personnes ayant reçu deux doses de vaccins (Pfizer-BioNTech, Moderna, AstraZeneca) dans le cadre de leur schéma vaccinal initial.
Ik lees hier toch echt dat le rappel vaccinal (booster) een mRNA prik moet zijn, en dat kan dan een tweede prik zijn voor mensen die covid hebben gehad en daarna 1 vaccinatie in de primaire ‘serie’, of een tweede (!!!) prik voor mensen die zijn gevaccineerd met Janssen (!!!). En een derde prik voor mensen die als primaire serie twee doses vaccins (Pfizer-BioNTech, Moderna, AstraZeneca) hebben gekregen.

Wat betreft de 2x Janssen was ik inderdaad abuis, in Frankrijk is het i.t.t in Nederland de bedoeling dat je snel na je Janssenprik een tweede haalt van een mRNAvaccin, om je pass sanitaire geldig te houden. Doe je dat niet, dan is je pass niet meer geldig maar kun je dat wel herstellen. Dat herstel doe je door met een mRNA. Maar omdat het een herstel betreft en de bescherming was doorbroken, krijg je 7 dagen wachttijd daarna. Of die mRNA dan tweede van de primaire serie heet, of booster, hangt af van de tijd die er tussen de mRNA en de Janssen zat. Heb je je herstel gepleegd binnen 3 maanden dan mag het geen booster heten en heb je die alsnog nodig 3 maanden daarna. Heb je herstel gepleegd meer dan 3 maanden na je Janssen, dan heet het wel booster.

Hannah op 02 feb 2022 17:19

Nog even een toelichting op het woordgebruik: 1) op de Franse overheidssites zijn ze ook pas later expliciet het onderscheid tussen ‘dose additionelle’ en ‘dose de rappel’ gaan maken. Eind november/begin december gebeurde dat nog niet en werden de termen ook op de Franse sites door elkaar gebruikt, waardoor dat ook hier op het forum het geval was.
2) in Nederland ging het ook continu over ‘booster’, die term is ook in dit verband overgenomen - heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat het om een mRNA-vaccin gaat, waarmee ook geboosterd wordt
3) eind november/begin december was er vooral sprake van problemen met de in Frankrijk vereiste tweede prik na Janssen, en was er van beperkte geldigheid (3-4 maanden) daarvan nog geen sprake.

Hoop dat het zo wat helderder is. Punt blijft dat je, om een Franse pass vaccinal te krijgen, met Janssen een dose additionelle binnen 4-8 weken en vervolgens binnen 4 maanden daarna een booster nodig hebt.

null

Jorien, je poneert van alles zonder onderbouwing. Je zegt, Punt blijft dat je, om een Franse pass vaccinal te krijgen, met Janssen een dose additionelle binnen 4-8 weken en vervolgens binnen 4 maanden daarna een booster nodig hebt.
Zoals ik al heb uitgelegd, dat is nodig Om Je Pass Geldig Te Houden. Van belang voor de Fransen zelf. Als dat een harde eis was om een pass überhaupt te krijgen, dan kon er geen Nederlander naar Frankrijk. Want in ons land heeft niemand 4-8 weken na Janssen nog een keer een vaccinatie gekregen.
Lees je eigen link, daar staat het duidelijk. Le rappel vaccinal (booster) kan een tweede prik zijn voor mensen die covid hebben gehad en daarna nog 1 vaccinatie, of een tweede (!!!) prik voor mensen die zijn gevaccineerd met Janssen (!!!).

Oke, nog eentje dan, van het Consulat General de France a Amsterdam. https://amsterdam.consulfrance.org/Covid-19-Reizen-naar-Fran…

"De situatie in Frankrijk op 1 februari 2022.a) Reizigers van 12 jaar en ouder die naar Frankrijk komen dienen het volgende over te leggen:

  1. Een geldig vaccinatiebewijs: …het vaccinatieschema is volledig doorlopen dat wil zeggen: ten minste 28 dagen zijn verstreken na toediening van de enige dosis van het vaccin Janssen/Johnson & Johnson;… "(dus Frankrijk erkent een primaire serie van 1 (EEN) Janssen vaccin)
    “Sinds 15 januari 2022 geldt die regel voor alle mensen van 18 jaar en 1 maand en ouder… …dat hun gezondheidspas alias passe sanitaire in Frankrijk zijn geldigheid verliest als toegangsbewijs voor activiteiten in gezondheidspasplichtige locaties (restaurants, cafés…) in Frankrijk tenzij ze een boostervaccin hebben gekregen binnen een termijn van 7 maanden na toediening van de laatste prik die binnen de eerste vaccinatiecyclus viel. …
    Vanaf 15 februari 2022 moet de boosterprik worden toegediend binnen een termijn van 4 maanden na toediening van de laatste prik die binnen de eerste vaccinatiecyclus viel.”
    "PERSONEN DIE HET JANSSENVACCIN HEBBEN GEHAD
    Sinds 15 december 2021 verliest de gezondheidspas van mensen die het Janssenvaccin zijn geldigheid, ongeacht de leeftijd van de houder, als toegangsbewijs voor activiteiten op gezondheidspasplichtige locaties (restaurants, cafés…) in Frankrijk, tenzij er binnen 2 maanden na die dosis een boostervaccin van het RNA-type is toegediend. De pas verliest zijn geldigheid als toegangsbewijs voor activiteiten maar blijft geldig voor internationale reizen. De houder kan dus nog steeds naar Frankrijk reizen, maar heeft geen toegang meer tot gezondheidspasplichtige locaties. Hij kan de geldigheid herstellen door het nemen van een RNA-boostervaccin dat na een wachttijd van 7 dagen weer leidt tot een geldige pas.

7 dagen na een Nederlandse "Booster"heb je inderdaad weer een geldige pas. Het belangrijkste verschil is dat deze pas (vanaf 15 februari) maar 4 maanden geldig is, terwijl je pas na een 3e prik 7 maanden geldig is. Zou je bijvoorbeeld naar de "Dutch week"in Val tho willen, dan heb je als Janssen geprikte een probleem, want dan is je pas dus verlopen (uitgaande van een tweede vaccinatie in december of begin januari).

*bericht bewerkt door Suuski op 03 feb 2022 14:20

Jorien, je poneert van alles zonder onderbouwing. Je zegt, Punt blijft dat je, om een Franse pass vaccinal te krijgen, met Janssen een dose additionelle binnen 4-8 weken en vervolgens binnen 4 maanden daarna een booster nodig hebt.
Zoals ik al heb uitgelegd, dat is nodig Om Je Pass Geldig Te Houden. Van belang voor de Fransen zelf. Als dat een harde eis was om een pass überhaupt te krijgen, dan kon er geen Nederlander naar Frankrijk. Want in ons land heeft niemand 4-8 weken na Janssen nog een keer een vaccinatie gekregen.
Lees je eigen link, daar staat het duidelijk. Le rappel vaccinal (booster) kan een tweede prik zijn voor mensen die covid hebben gehad en daarna nog 1 vaccinatie, of een tweede (!!!) prik voor mensen die zijn gevaccineerd met Janssen (!!!).

Oke, nog eentje dan, van het Consulat General de France a Amsterdam. https://amsterdam.consulfrance.org/Covid-19-Reizen-naar-Fran…

"De situatie in Frankrijk op 1 februari 2022.a) Reizigers van 12 jaar en ouder die naar Frankrijk komen dienen het volgende over te leggen:

  1. Een geldig vaccinatiebewijs: …het vaccinatieschema is volledig doorlopen dat wil zeggen: ten minste 28 dagen zijn verstreken na toediening van de enige dosis van het vaccin Janssen/Johnson & Johnson;… "(dus Frankrijk erkent een primaire serie van 1 (EEN) Janssen vaccin)
    “Sinds 15 januari 2022 geldt die regel voor alle mensen van 18 jaar en 1 maand en ouder… …dat hun gezondheidspas alias passe sanitaire in Frankrijk zijn geldigheid verliest als toegangsbewijs voor activiteiten in gezondheidspasplichtige locaties (restaurants, cafés…) in Frankrijk tenzij ze een boostervaccin hebben gekregen binnen een termijn van 7 maanden na toediening van de laatste prik die binnen de eerste vaccinatiecyclus viel. …
    Vanaf 15 februari 2022 moet de boosterprik worden toegediend binnen een termijn van 4 maanden na toediening van de laatste prik die binnen de eerste vaccinatiecyclus viel.”
    "PERSONEN DIE HET JANSSENVACCIN HEBBEN GEHAD
    Sinds 15 december 2021 verliest de gezondheidspas van mensen die het Janssenvaccin zijn geldigheid, ongeacht de leeftijd van de houder, als toegangsbewijs voor activiteiten op gezondheidspasplichtige locaties (restaurants, cafés…) in Frankrijk, tenzij er binnen 2 maanden na die dosis een boostervaccin van het RNA-type is toegediend. De pas verliest zijn geldigheid als toegangsbewijs voor activiteiten maar blijft geldig voor internationale reizen. De houder kan dus nog steeds naar Frankrijk reizen, maar heeft geen toegang meer tot gezondheidspasplichtige locaties. Hij kan de geldigheid herstellen door het nemen van een RNA-boostervaccin dat na een wachttijd van 7 dagen weer leidt tot een geldige pas.
Hannah op 03 feb 2022 13:48

Ik ‘poneer’ niks zonder onderbouwing, maar plaats steeds printscreens van de informatie waar ik naar verwijs en heb mijn eigen links zeker gelezen. De passage in de link waar jij naar verwijst is niet helder en matcht ook niet met de informatie lager op diezelfde pagina en andere overheidssites, waar heel duidelijk staat dat je na Janssen een tweede dosis en booster moet hebben.
Overigens gaat een deel van de info van het consulaat-generaal over het DCC om het land in te mogen reizen; daarvoor gelden dus minder strenge eisen dan voor de pass vaccinal voor activiteiten.

Die prik na 4-8 weken is zeer zeker een harde eis, in de zin dat je 8 weken na je Janssen een tweede dosis met een mRNA-vaccin moet hebben voor je pass vaccinal. Zit je binnen de 8 weken, dan blijft je pass geldig, daarna duurt het 7 dagen voordat hij weer geldig is. En inderdaad kan geen enkele NL’er aan die 4-8 weken voldoen en duurt het ‘dus’ 7 dagen voordat je pass weer geldig is. Voor een termijn van 7 (na 15 feb 4) maanden van je tweede vaccinatie, want daarna heb je dus die booster nodig.

Je kunt blijven vasthouden aan een onduidelijke passage die je in jouw voordeel uitlegt, maar met een rood kruis in je app schiet je straks ook weinig op…

Plaats een reactie