Alpe d'Huez 12-15 dec

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alpe d'Huez - Grand Domaine

Beste forummers,

Mijn geplande trip naar Oostenrijk kwam zoals bij velen vroegtijdig te vervallen, alsmede de gevolgde boeking naar Zwitserland. Nu voor 12-15 dec. gepland om richting Frankrijk te gaan. Ik kijk er erg naar uit, mede omdat ik volledig nieuw ben met wintersport in Frankrijk. In een ver (studenten) verleden ooit naar Valtho geweest maar daar kan ik me niets van herinneren (dat zegt genoeg over hoe die week verlopen was).

Vraag: op de website hier, en op de officiële website staat een geplande opening op 4 dec a.s. Kan een ervaringsdeskundige inschatten hoe groot de kans is dat er veel liften en pistes open zijn? Heb weinig ervaring met de Franse “cultuur” hierin.

Alvast “merci”!!

Sportieve groet, Luuk

Alpe d’Huez zal, zeker gezien de weersverwachtingen een groot deel van het gebied open hebben. Er zal nog zeker een meter sneeuw bij vallen komende week.

Born to Ride

Goedenavond,

weet iemand hoe het dit jaar zit in Alpe D’huez ? Ik probeer een site te vinden waar op staat welke liften en pistes er al open zijn. Wij willen graag aanstaande donderdag die kanten op maar op de sites van de bekende gebieden vind ik weinig terug

Gevonden binnen de minuut. Skigebieden hebben websites. Zelfs de meeste kleine skigebieden passen dit elke dag aan. Is tenslotte maar wat klikken.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 14 dec 2022 10:01

ja dat begrijp ik, bedankt voor je bijdrage!

Kan je dan ook die site erbij zetten aub? op de site van alpe d’huez kon ik niks vinden

@sandernogwat Zie je dat icoontje van een lift? Daar op klikken. En anders de interactieve pistekaart aanklikken. Hoef je niet eens Frans voor te kunnen.

Allee nog iemand die dus de 2 pistes heeft gevonden. Een groene en een blauwe.

bijv portes du soleil schrijft op zijn website dat er aanstaande zaterdag veel pistes opengaan. Dat zie ik op de site van alpe d’huez niet terug. Vandaar mijn vraag.

neem nog een slok van je fles azijn monoskito.

wat een niveau…

De liften/pistes aangegeven met “in preparation” verwachten ze binnenkort te openen. Wanneer precies is niet bekend.

Je kunt ook even bellen of een brief sturen.
Office de Tourisme de l’Alpe d’Huez - Place Joseph Paganon - 38750 Alpe d’Huez
Office de Tourisme +33 4 76 11 44 44

@monoskito met het verkeerde been uit bed gestapt?

Sander heeft een punt, de website van Alpe d’Huez is echt niet zo heel handig. Afgelopen weekend heeft het mij ook meer tijd dan nodig gekost om uit te vogelen wat open ging. En op dit moment schotelt hun website me een ‘critical error’ voor als ik de open liften wil bekijken. De website vermeldt ook dat ze openen op 3 december, maar ze vermelden dan nergens wat precies gepland open gaat.

In ieder geval, verwacht nog niet alles open. En dit jaar lijkt er veel minder open dan vorig jaar. Vorig jaar was alles al 5 december open, maar dit jaar is dat nog lang niet het geval hier in de West-Alpen. Ik denk dat het te maken heeft met de sneeuw, want rond 1500m is het nog een beetje behelpen. En het is ook nog niet zo heel lang koud genoeg voor de sneeuwkanonnen. Misschien dat de inflatie en energieprijzen ook een rol spelen. De meeste skigebieden zullen 17 dec wel het hele gebied openen met het begin van de Franse kerstvakantie.

Dus, als je donderdag gaat, dan is 17 december alles open natuurlijk prima.

Overigens, ik zeg behelpen met de sneeuw, maar het heeft net tot diep in het dal gesneeuwd. Na afgelopen week zit het meer dan goed.

*bericht bewerkt door Bierdopje op 13 dec 2022 08:49

Je kunt ook even bellen of een brief sturen.
Office de Tourisme de l’Alpe d’Huez - Place Joseph Paganon - 38750 Alpe d’Huez
Office de Tourisme +33 4 76 11 44 44

Geraertshoven op 13 dec 2022 08:20

Of even een dm via IG. Ik zie dat ze eind november aangegeven hebben wanneer ze bepaalde pistes/liften openen. Niet erg actief maar misschien wel wat het is voor nu/dan.

@bierdopje komt qua sneeuw wel goed in adh geloof ik

null

Edwin van Riel

@evr66 Goeiemorgen, niet gerealiseerd dat er zoveel sneeuw aankomt.

Ik weet ook niet precies hoe het nu zit in Alpe d’Huez, met 1800m zit je daar sowieso wel goed. Maar heb wel gemerkt dat er een stuk minder open is dan vorig jaar.

Eerst zien, dan geloven. T is dit seizoen al een paar keer met een sisser afgelopen. Maar dit is korte termijn, sl valt er maar de helft, is het al prima (en mss zelfs beter qua opbouw)

Edwin van Riel

Gebeld met het office du tourisme en ze zei dat zaterdag 17 december heel het gebied open gaat!

Plaats een reactie