volkl rtm 75

Goedenavond, heeft iemand hier toevallig ervaring met de Volkl rtm 75, en zo ja wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ervaringen van anderen bieden geen…

Als je aangeeft wat je lengte, gewicht en niveau is dan kunnen mensen richtlijnen aangeven. Wat voor soort skiër je bent geeft mensen ook een idee.

Stelregel is echter zelf uitproberen.

When life gets too complicated.... SKI

Mijn lengte is 1.90 cm en mijn gewicht is ronde de 95 kg.
Mijn niveau is (ver) gevorderd, ik kom elke piste soepel af, alleen qua offpiste ben ik een beginner. ik heb zo`n 90 weken ski-ervaring.
Ik wilde het graag weten aangezien ik hier op de site maar weinig informatie kan vinden over Volkl.

kijk eens op http://www.skinet.com Een Amerikaans site (en dus wat Amerikaans jargon over skiregio’s), daar hebben ze een grote database met veel ski’s erin. Zit deze ski ook tussen geloof ik. En anders ski-reviews op Youtube?

skinet.com is sowieso een interessante verzameling van ski’s vind ik. Met veel filters die je over het enorme aanbod kan gooien, kan je vrij nauwkeurig een selectie maken.

Ik heb ze sinds dit jaar en ben er erg blij mee. Ik heb wel wat korte skietjes (1,66 m, ik ben zelf 1,83) maar zolang je geen mega-snelheid hebt blijven ze goed stabiel. Ben zelf ook gevorderd (zo’n 30 weken ervaring) en ook niet zo’n held offpiste maar dat ging dit jaar opvallend beter dan met mijn oude Head’s. Ik mag volgende week weer :). Ik had overigens wel behoorlijk meer last van brandende bovenbenen dan vorige jaren, maar dat kan ook aan mijn mindere conditie hebben gelegen.

Ik heb ze geleend deze winter en heb er fantastisch op geskiet. Voor elke piste ok. Ik ben goede skiër.

In een speciaalzaak werd mij de RTM 77 aangeboden, prima ski, mooi verhaal, maar heb er toch nog wat ski-tests op na geslagen en kreeg sterk het gevoel dat het een van de weinige ski’s waren die ze nog in mijn maat hadden op dat moment. Wat ik er van gelezen heb, is er veel meer uit te halen.

Uiteindelijk heb ik in een duitse webshop de Fischer Motive 80 besteld voor 1/3 goedkoper.

Plaats een reactie