Condities in de Portes du Soleil

Vandaag wordt een fantastische dag! Er is gisteren en eergisteren een dikke 50 tot 70cm veder lichte poeder gevallen en nu komt de zon erdoor. Kan niet beter worden als dit…

En zo zag het er gisteren in de sneeuw uit:

Life is fun, so enjoy it

Haha, die hond houdt echt van de winter. En de man van zijn hond :)
De vertraagde beelden zijn erg mooi en geven veel wintersfeer!!

Hopelijk blijven de condities nog optimaal voor enkele weken!
Over 3 weken ben ik er weer een weekendje te vinden… Met kerst zeer goede condities gehad!

Ga er 16 maart naar toe, hopelijk dan top condities en heerlijk zon op ons bolletje ;)

Ik ga volgende week vrijdag voor een week :)

Nog 2 daagjes en wij gaan naar chatel. Onze hond is alleen een maatje kleiner. Is bekend of de hond mee mag in de gondel en in restaurants in dorp en/of piste? In Oostenrijk meestal geen probleem namelijk.

raar was net ingelogd, maar zie me toch als gast922

Hoi Maria, honden mogen mee in de gondel, pistes heb ik tot nu toe geen commentaar gehad, maar zorg ervoor dat ie bij je blijft, aan de zijkant blijven en dat ie niet achter iedereen aangaat. Sommige restaurants mogen honden ook naar binnen en andere weer niet. gewoon even vragen. Veel plezier van de week; de condities zijn fabelachtig :-)

Life is fun, so enjoy it

Dat ziet er goed uit zeg! Al weer een aantal jaartjes geleden dat ik in PDS was (9 jaar geleden en toen 12 wkn zwanger van mijn dochter). Ik wil graag 1e week maart nog een paar dagen op de latten, iemand tips voor accommodatie wat vanuit Genève met bus te doen is? Alvast dank! Prachtige filmpjes trouwens Alke!

Vandaag was een heerlijke eerste dag van de carnavalsvakantie. Verse sneeuw van afgelopen week, super strak geprepareerde pistes, koud en een lekker zonnetje, kortom een perfect begin van de vakantie voor velen. Nu sneeuwt het weer een beetje en ook maandag zal dat het geval zijn, daarna komt langsaam de zon er weer door om deze week te eindigen met een strakblauwe lucht.

Zelf ook weer eens er uit geweest, op sneeuwschoenen vanaf het hotel door de maagdelijke meters sneeuw ons eigen spoor getrokken tot aan restaurant Le Mousseron en daar genoten van een wel verdiende chocolade melk met slagroom en een overheerlijke ‘tarte aux myrtilles’. Daarna relaxed met de gondel terug.

Foto’s vindt je op: https://www.facebook.com/#!/media/set/?set=a.481953381865465…

En de knie doet het ook goed, dus van de week nog een paar tochtjes maken hopelijk!!

Life is fun, so enjoy it

Wij vertrekken overmorgen voor een weekje naar Châtel. Na een vers laagje sneeuw op vrijdag wordt veel zon voorspeld minstens t/m dinsdag! Maar tegelijk zou het na het weekend geleidelijk aan ook zachter worden. Iemand een idee hoe zacht het juist gaat worden? (niveau nulgradengrens?) Moeten we vrezen dat de poeder die er nu ligt volgende week wel 's ijzig 's ochtends en papperig 's namiddags zou kunnen worden? Alvast bedankt!

Het komt volgende week op 1000m bijna niet boven de 0 graden uit, dus over de kwaliteit van de sneeuw hoef je je geen zorgen te maken, die zal nog steeds uitstekend zijn. Veel pleizer in de PDS.

Life is fun, so enjoy it

Veel sneeuw, ontzettend mooi skigebied en goed hotel onder la linga in Chatel. Helaas minder gebied voor wandelingen met de hond. Mag niet in gondels mee naar boven in chatel en la linga.

Hoi Maria, in La Chapelle, de Panthiaz gondel, mag ie wel mee omhoog.

Life is fun, so enjoy it

Tnx dat is handig om te weten voor een volgende keer. In morzine en les gets was t ook toegestaan. Wij dus net pech.

@Alke: dank jewel voor je reply! Wat een prachtige vooruitzichten: veel verse sneeuw de afgelopen 2 weken en nu al zeker een dag of 4-5 volop zon in het vooruitzicht, helemaal ideaal! Hopelijk blijft die voldoende koude tendens aanhouden. Ik breng zeker verslag uit na m’n vakantie. Groetjes.

Niet te geloven! Wat hebben we een geluk deze week. Het weer is prachtig: al vier dagen bijna strak blauwe hemel en niet te warm/niet te koud. De sneeuw is echt zo lekker stevig en zelfs aan het einde van de dag. Dus niet zompig zoals eerder een week in januari of zoals vaak in maart het geval is.
Voor het eerst in jaren maak ik nu ook mee dat de kleine "grand paradis" piste open is.
Enfin, het is genieten hier!!

Net een weekje in Portes du Soleil geweest. Ondanks mooi weer de eerste 4 dagen en slechts zeer lichte sneeuw de laatste 3, bleven de condities doorheen de week goed. Vooral rond Châtel, Avoriaz en Les Gets goede tot uitstekende sneeuw met op vele plekken nog heerlijk off-piste poeder. Een werkelijk prachtig en onmetelijk uitgestrekt skigebied, en zelfs tijdens de afgelopen (zowat drukste) week van het jaar viel het wachten aan de liften - met uitzondering van de eitjes beneden in Morzine en enkele liften in Avoriaz - heel goed mee. Volgens mij kan je hier een hele winter skiën en nog steeds nieuwe pistes ontdekken. Een absolute aanrader!

Ik sluit mij helemaal aan bij Gast374. Het is al met al een heerlijke week geweest met prima sneeuw condities. Het was de laatste paar dagen wel wat zoeken naar het gat in de wolken, maar het gebied is zo groot, dat die altijd wel gevonden werd.
De wachtrijen voor de eitjes in Morzine was een diskwalificatie voor het skigebied daar. Zeker toen de enige andere (stoeltjes)lift om onduidelijke redenen niet openging en de wachtrijen buitenproportioneel groot werden. We zijn dan ook direct teruggegaan en de bus naar Prodains genomen. De infrastructuur bij Morzine is voor verbetering vatbaar!
Verder geen slecht woord over het enorme uitgestrekte gebied.

Ik vertrek over 3 dagen naar Avoriaz (vr, za & zo snowboarden). Kan er iemand mij vertellen hoe de pistes er op dit moment bij liggen of al een voorspelling doen naar het weekend?

Ik vraag me af als er veel harde stukken bij gaan zijn omwille van de hoeveelheid zon + dat het al een tijdje niet meer gesneeuwd heeft. Ben nog maar een beginner (met kerst ook een weekje Avoriaz geweest) en vind die ijzige pistes maar niets. :)

Op dit moment hoor ik van de gasten dat de pistes er fantastisch bij liggen, stevig sneeuw, en maar zelden ijsplaten.

Life is fun, so enjoy it

En dat kan ik beamen Alke, wat een heerlijke dag was het op de pistes!!

Zometeen maar eens vertrekken! Condities zien er top uit!

En ik ben alweer terug.

Amai, wat een topweekend! Veel zon & de pistes lagen er redelijk bij.
Al moet ik wel zeggen dat het dringend toch eens mag sneeuwen want de pistes liggen er zeer hard en op sommige plaatsen ijzig bij. Maar nu is het zeker nog top. Zaterdag echt genoten van de wissel waardoor er weinig volk op de pistes was.

Heerlijk!

null

Net terug van 4 dagen PdS, wat een supercondities! Volle zon. Pistes lagen er nog geweldig bij. Wat een kadootje was dat :-) tip, als je een hotelletje zoekt, neem contact op met Alke. Heerlijk hotel, heerlijke bedden en echt goed en lekker eten. Ik kan zijn hotel van harte aanbevelen! Alke (en team) bedankt voor de gastvrijheid, hulpvaardigheid en tot ziens.

Voor het eerst sinds lange tijd weer eens wat verse sneeuw gevallen hier, al was het maar een laagje van ongeveer 15 cm, het was toch lekker :D

null

Pistes ligger er nog steeds geweldig bij in de Portes du Soleil!! Van de week weer een 20 tot 30 cm sneeuw gehad boven de 1700m en alles is nog steeds knal wit.

Maar het beste ga je nu zlef omhoog op zoek naar de nog ongespoorde sneeuw. En dat is hier ook prima te doen. Bijvoorbeeld op Mont du Grange, de berg in mijn voortuin :-), Gisteren met Paul & Jurriaan een heerlijk poeder trip gehad in één van de vele couloirs van deze berg. Echt steep & deep was het.

Life is fun, so enjoy it

pfff nog een week wachten en we komen de 23e aan in val dilliez thermen. zondag snel omhoog de sneeuw in. het kan niet snel genoeg gaan. mooi filmpje om te zien Alke!!! ik heb goede hoop dat we er lekker tegenaan kunnen
groeten ron

Komt een halve meter sneeuw aan vanaf zondag, dus dat komt wel goed Ron :-)

Life is fun, so enjoy it

Heerlijke week tot nu toe, weer veel sneeuw erbij en ook nog eens redelijk wat zon.

Life is fun, so enjoy it

Plaats een reactie