Winkl Link

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachauwinkl

Heeft iemand actuele info over de bouw van deze lift van Flachauwinkl naar Zauchensee? Volgens skiresort in 2024 gebouwd, maar zie verder nergens er iets over.

https://skiinformatie.nl/liftverbinding-tussen-zauchensee-en…

Volgens dit artikel zou de bouw eventueel dit jaar starten. Momenteel is de lift in ieder geval nog niet gebouwd.

Ik dacht op alpinforum gelezen te hebben dat alle vergunningen verleent zijn; dus wellicht dat ze binnenkort beginnen.
Zou mooi zijn dat je niet meer met de bus hoeft.

Tegelijkertijd ook jammer omdat er dan meer mensen naar dat gave gebied gaan.

Zauchensee is een pareltje. Ik vrees dat er daar meer flachau-iaanse taferelen gaan optreden helaas.

Totales Vollidiot

Zauchensee is toch al bijna net zo druk als de andere kant, de Shuttleberg? En het scheelt heel iets lopen, maar verder is die bus ook echt heel vlot en rijdt heel vaak toch?

Of komt ie dan tussen de midden stations?

Maar goed, misschien dat het feit dat het een bus is mensen soms inderdaad wat tegenhoudt. Terwijl een regelmatige bus (zoals tussen Heuberg en Ifen) eigenlijk vergelijkbaar is met een horizontale gondel…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zauchensee is toch al bijna net zo druk als de andere kant, de Shuttleberg? En het scheelt heel iets lopen, maar verder is die bus ook echt heel vlot en rijdt heel vaak toch?

Of komt ie dan tussen de midden stations?

Maar goed, misschien dat het feit dat het een bus is mensen soms inderdaad wat tegenhoudt. Terwijl een regelmatige bus (zoals tussen Heuberg en Ifen) eigenlijk vergelijkbaar is met een horizontale gondel…

Roy83 op 21 apr 2024 22:25

Persoonlijk vind ik het ook jammer. Net als met de verbinding tussen Flachau en Flachauwinkl gaat dit meer drukte brengen in de (voorheen) leukste delen van het gebied. En dan lijkt het ook nog eens ander publiek te zijn, er leek meer focus te liggen op het skiën onder Zauchensee publiek dan onder Flachau publiek😁

Maar persoonlijk vind ik een bus of een gondel gevoelsmatig een enorm verschil. Bussen doe ik enkel zeer sporadisch en dan ook nog eens uitsluitend om terug te komen bij een gondel na een hele gave piste die niet uitkomt bij een gondel.

Dus denk wel degelijk dat een gondel veel extra drukte op zal leveren t.o.v. de bus nu. Is het rationeel; wellicht niet. Maar je ziet een duidelijk verschil dat overal waar je met de bus naar een uithoek van een gebied moet (denk aan Drei Zinnen), dit stuk fors rustiger is dan de rest van het gebied.

*bericht bewerkt door Amelm op 22 apr 2024 08:28

Vorig jaar in de voorjaarsvakantie was Zauchensee een heel stuk rustiger dan Flachauwinkl. En inderdaad ook ander publiek, wat sportiever. Wat dat betreft jammer als de verbinding er komt.

Ik ben wel zo iemand die een kort ritje in de bus een heel gedoe vind. Wachten bij de bushalte (gaat in Zauchenzee wel erg snel) volgepropt staan in een stinkende bus met veel scherpe bochten en dat 3 uur later weer als je weer terug gaat.
Bij een gondel stap je direct in en uit en dat vind ik veel prettiger. Ik ben dus een grote voorstander van een gondel. gemak dient de mens.

@Daffie Ik ben niet zo heel vaak in dit gebied geweest, maar in de G-Link over Wagrain stond ik veel meer volgepropt en was de wachttijd net zo lang, zo niet langer, dan voor de bus.
Juist in dit gebied vind ik die busverbinding een enorme meerwaarde.

Peter Pos

ze kunnen in Zauchensee beter investeren in die oude gondel bij de Weltcupabfahrt. Sowieso is het daar veel drukker als bij Flachauwinkl en Flachau, in ieder geval deze voorjaarsvakantie. En dat kruispunt beneden is niet zo lekker, van alle kanten komen mensen naar beneden, je moet daar eigenlijk ogen in je rug hebben. Die bussen rijden constant heen en weer, dat werkt prima.

@peterpos Ik kom er juist pas de laatste jaren; dus ik ken de situatie van voor de G-link niet zo goed.
@koen_
Die oude gondel wordt ook op korte termijn vervangen.

volgens Alpinforum wordt de gondel Schwarzwandbahn volgende zomer vervangen. Dit jaar wat voorbereidende werkzaamheden en dan volgend jaar de nieuwe gondel. Ook komt er een nieuwe piste bij. Deze zou december 2025 open moeten gaan.

Plaats een reactie