skigebied voor 1 dag bij Lac Lemand?

zouden volgende week 1, max 2 dagen willen skien vanuit Vevey, aan de Lac Lemand (het ‘meer van Geneve’). Welk gebied geeft de beste prijs/kwaliteit voor een dagpas? Allemaal gevorderde skiers, met focus op piste.

De kleine huisgebiedjes boven vevey zullen al wel dicht zijn. Die zijn trouwens niet groot ook. Leysin heeft 100km piste en ligt ook erg dichtbij, maar is niet zo hooggelegen, ik weet niet of ze nog open zijn en hoe de sneeuw is daar. Glacier 3000 ligt op een 3 kwartier rijden en is erg hooggelegen en zal dus veel open hebben.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 30 mrt 2024 20:04

Born to Ride

Saas Fee is relatief meer betaalbaar dan Zermatt. Hoeveel er nog open is in 4Vallees en Crans Montana kun je op de respectievelijke websites en Bergfex bekijken.

Lac Léman.

@Liezen Of Loch Lomond, ook mooi.

4vallees denk ik een mooie hoogte of via chatel linga naar portes de soleil

Naar Avoriaz. Via pas de Morgin en Châtel naar Pré la Joux rijden. Dan kun je zo naar Avoriaz skiën.

Of iets hoger dan Portes du Soleil naar Glacier 3000. Ook nog dichterbij.

Naar Avoriaz. Via pas de Morgin en Châtel naar Pré la Joux rijden. Dan kun je zo naar Avoriaz skiën.

G.Snijders op 31 mrt 2024 16:07

Vanuit Vevey is het korter naar Champery, en dan op skis naar Avoriaz.

dank, ik hou jullie op de hoogte van wat het wordt!

Les Crosets (boven Champery) is verreweg het snelst/ makkelijkst, vanuit daar ben je direct in het hoge deel van Les Portes du Soleil.

Alleen is (in Les Portes du Soleil) een skipas aan de Zwitserse kant duurder dan aan de Franse kant. Dus als prijs heel belangrijk is zou je ook via de Pas de Morgins naar Chatel Linga/ Pre la Joux kunnen rijden zoals hierboven al gezegd.

Het ligt er zo te zien allemaal nog prima bij daar, hier webcam Champery: https://nl.bergfex.com/champery/webcams/c19450/

Plaats een reactie