Lift fail

Hoi,

Ik vraag me af of er nog mensen zijn die lift-failures hebben meegemaakt?
Het is nu voor de 2de keer voorgevallen in ±100 weken en ik ben benieuwd naar andere hun ervaringen ?

  1. Oude sleep lift met veren waarbijeen oude veer kon mijn gewicht niet aan en brak af. (Helaas geen foto ;-) )
  2. De beugel die brak (met een serieuze knal) op het moment dat we deze sluiten.
    null

Wel eens aan zo’n sleeplift gehangen. Dat ronde geval schoot weg dus hield ik hem vast. Dat houdt je niet lang vol. Na 3 x was ik eindelijk boven. Ik vermijd altijd die krengen nu.

Ergste wat ik heb meegemaakt is een half uurtje stilstaan/schommelen in een lift in Ischgl toen het begon met waaien.

Vind kappen op de liften vaak onzin, maar was er toen wel blij mee.

Zal niet de enige zijn die altijd even checked of het eventueel te springen is als de lift komt te staan.

Een keertje met een anker in mijn hand (die dus afbrak halverwege) terug kunnen skiën naar het begin. Dat was gelukkig niet zo’n probleem. Eén keer met harde wind dat de stoeltjeslift ermee kapte en vervaarlijk begon te schommelen. Alleen door steeds naar wat het leek de “startmotor” aan te zetten kwamen we per keer een meter of twee vooruit. Gelukkig hoefden we niet zo ver meer (duurde evengoed langgg), want erg leuk vond ik dat niet.
Checken of je kan springen is herkenbaar en doe ik ook vaak (wel checken, niet springen :-) )

50 j geleden in Serfaus - Komperdelbaan was door stormwind de kabel van de wieltjes geraakt en schommelden de cabines heel fors op en neer en heen en weer. 3 u00 vastgezeten in de stormwind

https://www.ad.nl/bizar/vlaamse-skiers-filmen-eigen-redding-…

Ooit in nassfeld uit een ligt gered waar de kabel van de katrol in het dalstation was geschoten. Gelukkig zaten er in totaal maar enkele tientallen mensen in de lift, dit duurde al 3 uur…

Plaats een reactie