Val in gletsjer

Skiër valt in gletsjerspleet, weet het al een geluk na te vertellen.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230422_96394383

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 24 apr 2023 19:15: verhuist naar juiste categorie

better to be off piste, then to be pisted off

Ik ben wel benieuwd hoe hij eruit is gekomen. Lijkt me best eng met zo’n diepte onder je. Heb je dat toevallig ergens gelezen of gezien?

Peter Pos

Ik ben wel benieuwd hoe hij eruit is gekomen. Lijkt me best eng met zo’n diepte onder je. Heb je dat toevallig ergens gelezen of gezien?

peterpos op 23 apr 2023 10:28

Met behulp van vrienden met een touw en stijgijzers.

Soow, mazzel. Je bent pas dood als je dood bent.

Pfff, mat een mazzel. Skitechniek zeer matig, routekeuze ook discutabel.

Edwin van Riel

Ik ben wel benieuwd hoe hij eruit is gekomen. Lijkt me best eng met zo’n diepte onder je. Heb je dat toevallig ergens gelezen of gezien?

peterpos op 23 apr 2023 10:28

Met behulp van vrienden met een touw en stijgijzers.

Michelle13 op 23 apr 2023 17:53

Dank voor het antwoord. Dat was dus nog best even een klus. Waar haal je die spullen vandaan?

Peter Pos

Ik ben wel benieuwd hoe hij eruit is gekomen. Lijkt me best eng met zo’n diepte onder je. Heb je dat toevallig ergens gelezen of gezien?

peterpos op 23 apr 2023 10:28

Met behulp van vrienden met een touw en stijgijzers.

Michelle13 op 23 apr 2023 17:53

Dank voor het antwoord. Dat was dus nog best even een klus. Waar haal je die spullen vandaan?

peterpos op 24 apr 2023 20:21

Hoop dat ze die al bij zich hadden.

Heb het 1x gedaan, is best nog een werkje. Gezekerd is zo’n diepte onder je niet zo erg, maar zoals die skiër erin verdwijnt… brrrr

Pfff, mat een mazzel. Skitechniek zeer matig, routekeuze ook discutabel.

evr66 op 24 apr 2023 11:50

Dit is een ‘gevaarlijke’ opmerking. We hebben nauwelijks tijd om de skiër te zien skiën. dus ik durf weinig over z’'n skitechniek te zeggen. Buiten dat hij valt in ‘niet val terrein’. En de route keuze, geen flauw idee of het ergens in de buurt veel veiliger is. Ik heb geen overzicht. Ik heb zeker vraagtekens bij deze video, maar oordelen durf ik niet.

Het gevaar in dit soort opmerking heerst in het idee ‘de persoon doet slechte dingen, die doe ik niet en daardoor overkomt mij dit niet’. Dit is een onbewust beschermingsmechanisme. Zonder dit idee zou niemand meer in de auto stappen bijvoorbeeld. Maar in relatief gevaarlijk terrein zoals off-piste skiën kan dit snel in gevaarlijke en onverwachte situaties leiden.

Click. Click. Peace

Ik snap je punt, maar op het binnenbeen een bochtje maken vlak naast dat gat… Sorry, ook skitechniek ziet er niet fraai uit, daarnaast links ruimte genoeg om tenminste iets meer afstand te houden wanneer je iets terugkijkt.

Edwin van Riel

Ik snap je punt, maar op het binnenbeen een bochtje maken vlak naast dat gat… Sorry, ook skitechniek ziet er niet fraai uit, daarnaast links ruimte genoeg om tenminste iets meer afstand te houden wanneer je iets terugkijkt.

evr66 op 25 apr 2023 11:32

Klopt zo ziet het er uit. Maar ik durf zo’n oordeel op enkele seconde beeld niet aan.

Click. Click. Peace

Zo slecht is die techniek toch niet? Bocht naar rechts ziet er solide uit en op het momen dat die naar links gaat lijkt de sneeuwstructuur te veranderen waardoor die op het binnenbeen komt. Op de insta pagina zie je trouwens dat ze best kunnen skien.

Freeride = Life

Best wel koelbloedig om in die omstandigheden niet te gaan leunen.
Het lijkt me eerder dat hij/zij net door redelijk goede techniek de skis heeft kunnen vastkanten in de steile kloof. Als hij/zij met het lichaam tegen de wand had geleund zou de glijpartij niet zo snel gestopt zijn.

Glide on!

Ik ben wel benieuwd hoe hij eruit is gekomen. Lijkt me best eng met zo’n diepte onder je. Heb je dat toevallig ergens gelezen of gezien?

peterpos op 23 apr 2023 10:28

Met behulp van vrienden met een touw en stijgijzers.

Michelle13 op 23 apr 2023 17:53

Dank voor het antwoord. Dat was dus nog best even een klus. Waar haal je die spullen vandaan?

peterpos op 24 apr 2023 20:21

Hoop dat ze die al bij zich hadden.

Heb het 1x gedaan, is best nog een werkje. Gezekerd is zo’n diepte onder je niet zo erg, maar zoals die skiër erin verdwijnt… brrrr

Tiny-M op 24 apr 2023 20:39

Ik kwam zowat zelf omhoog gelopen 😂😂😂 en gids Roland sleurde mee 🤣 was wel heerlijk stil daar in die spleet. Maar oefenen is idd relaxed, moet er niet aan denken er onverwachts diep in te vallen. Vond met 1 been tot m’n kruis erin al eng genoeg.

mama on a mission in the snow

Plaats een reactie