Revelstoke - Diepzwart carven

Mooi filmpje gezien op het US snowboard forum.
Carven op een DIEP zwarte helling in Revelstoke, tot 33 graden ;)

The older I get, the better I was

Jammer van die herrie onder het filmpje, maar wel heerlijke carve beelden.

Da’s wat anders dan de schrapers in Snowworld (uitzonderingen daargelaten natuurlijk ;))

Edwin van Riel

Gaaf! Op de pistes zie ik (helaas) meestal snowboarders die rutschen …

Overigens kan het grootste deel van de (Nederlandse) skiers helemaal niet carven. Meestal neem ik de eigen inschatting van het niveau met een korreltje zout. Een Nederlander met pakweg 10 weken ervaring schaalt zichzelf al gauw in niveau 6. Een local lacht daarom …

Overigens kan het grootste deel van de (Nederlandse) skiers helemaal niet carven.

CY325i op 12 apr 2023 10:38

Mag je uitbreiden naar 90% van wat op een piste staat.
Het echte carven (dus in de bocht 2 mooie parallelle snedes te zien ipv een deel gerutscht) is zeer zeldzaam waar te nemen.
Ben zelf bezig met die CARV inlegzolen, en kan op veel punten nog drastisch verbeteren :-)

Overigens kan het grootste deel van de (Nederlandse) skiers helemaal niet carven.

CY325i op 12 apr 2023 10:38

Mag je uitbreiden naar 90% van wat op een piste staat.
Het echte carven (dus in de bocht 2 mooie parallelle snedes te zien ipv een deel gerutscht) is zeer zeldzaam waar te nemen.
Ben zelf bezig met die CARV inlegzolen, en kan op veel punten nog drastisch verbeteren :-)

Erik12 op 13 apr 2023 11:48

Leuk speelgoed, hoe scoor je? Ik zit nu op 149, vorig seizoen 152 maar dat was na een update afgewaardeerd tot 148 hahaha.

Niet te serieus nemen, maar mooi spul.

Edwin van Riel

Overigens kan het grootste deel van de (Nederlandse) skiers helemaal niet carven.

CY325i op 12 apr 2023 10:38

Mag je uitbreiden naar 90% van wat op een piste staat.
Het echte carven (dus in de bocht 2 mooie parallelle snedes te zien ipv een deel gerutscht) is zeer zeldzaam waar te nemen.
Ben zelf bezig met die CARV inlegzolen, en kan op veel punten nog drastisch verbeteren :-)

Erik12 op 13 apr 2023 11:48

Op een zwarte lukt me dat niet, maar kan best mooie lijntjes maken als ik m’n best doe. In de vakantie snowboard ik echter zeker niet met m’n beste techniek. Veel te vermoeiend zo diep door de knieën telkens 😁

*bericht bewerkt door Tiny-M op 13 apr 2023 13:41

Leuk speelgoed, hoe scoor je?

evr66 op 13 apr 2023 13:29

Op de voorlaatste dag van dit/mijn seizoen kunnen doorstijgen naar 140.
Ik wens dan ook door mijn huisgenoten als “Mountain Master” aangesproken te worden (wat consequent geweigerd wordt).

hahaha

Edwin van Riel

Plaats een reactie