Skigebieden met brede pistes

Iemand ideetjes ? Op zoek naar een gebied met vele brede pistes
Graag sneeuwzeker, dus voldoende hoog.
Is La Plagne iets?
Saas Fee?

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 28 mrt 2023 10:30: verhuist naar juiste categorie

Welke periode? Saas Fee valt hoe dan ook af. Alleen breed op de gletsjer. Wil je die kant op, kies dan Cervinia.

Schoneben.

Tja hoe breed is breed? Valloire heeft wel veel brede pistes, maar ook wel smalle stukken. De rode zijn wel allemaal stuk voor stuk mooi breed.

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Livigno, de skydancer, breder gaat eigenlijk niet. Bovendien sowieso extreem veel ruimte op de pistes daar.


Een tweede die me te binnen schiet, Alpe d’Huez. Het gebied bestaat ahw uit 3 verdiepingen, iedere verdieping een stukje steiler. De eerste verdieping tussen 1800-2100 is allemaal su-per-breed en blauw of zelfs groen.

null

*bericht bewerkt door Onnem op 26 mrt 2023 21:17

The older I get, the better I was

Sneeuwzeker in welke periode? Bij Hauser Kaibling is alles breed, net als in Flachau. Niet hoog, wel behoorlijk skizeker t/m Pasen, al heb je geen garantie op winterse plaatjes.

Kronplatz is ook een gebied met veel brede pistes.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Schladming idd

Totales Vollidiot

Kronplatz, de hele berg is een brede piste.

Sneeuwzekerheid
De Kronplatz is van nature geen bijzonder sneeuwzeker gebied, ook door de hoogte, maar de kunstsneeuw maakt alles goed.

wintersport.nl

Ik zat eerder aan Val Thorens te denken; genoeg brede pistes en zeer sneeuwzeker.

*bericht bewerkt door Martin7182 op 27 mrt 2023 10:36

Van de gebieden waar ik geweest ben, denk ik bij sneeuwzeker en brede piste’s aan Sölden, Ischgl, Val Thorens en La Plagne.

*bericht bewerkt door Thehenk op 27 mrt 2023 15:45

Schoneben, Nauders. Tenminste, deze gebieden hebben een aantal hele brede pistes. Er is volgens mij geen gebied dat alleen maar brede pistes heeft.

Plaats een reactie