Natte omstandigheden Valloire

Vandaag was het toch erg warm in de Alpen, tenminste wel bij ons. De sneeuwkwaliteit was op de meeste plekken niet zo goed na 11 uur. Er was een window van zo’n 300 meter was goed was, onder de 2300 meter was het papperig en rond en onder de 2100 meter gewoon nat. Maar op de top op 2500 meter was het ook heel papperig op de zuidkant.
Rond het bovenstation bij de gondel op 2100 meter was het vanmiddag echt een natte bende.
Hoe was het in de rest van de Alpen vandaag? https://youtube.com/shorts/4ESIbP8cx5s

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

In Cervinia (2000m) was het schitterend, maar ook hier hadden de dalafdalingen het zwaar met na de lunch pap. Bovenin (boven de 2500m, grootste gedeelte) was het prima, op wat op het zuiden gelegen bochtjes na, maar dat is maart.

Eigenlijk een prima lente dag. Na half maart is de zon dermate sterk dat zuid hellingen altijd pap worden, ook op hoogte.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ja dat is natuurlijk zo, het is natuurlijk ook wel maart. Soms vergeet ik dat wel eens :P

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Ik vind het wel wat hebben eigenlijk, lente skieen. Vorig weekend in kitzbuhl was 't ook van dat… erg natte en papperige pistes (natuurlijk nog erger want kitz ligt veel lager, ik geloof dat 't hoogste punt niet veel boven de 2000m komt). Dit weekend zit ik in Cortina en zal’t een stuk beter zijn, traditioneel is 't in maart en april de “faloria” kant, dat zijn allemaal noordwaarts gerichte pistes in de schaduw. Kan je zelfs tot 1 mei skieen, maar ook die worden tegen de middag papperig.

Enige nadeel! Goed opletten voor blessures. In kitz in onze groep iemand met een tibia breuk, het weekend ervoor in Cortina iemand met een radius breuk.

Plaats een reactie