Ze zijn er nog

Vandaag de verbindingslift Valmeinier-Valloire gepakt. Niet extreem oud maar wel een bijzonder traject en stoeltjes van hard plastic alsof je op een voetbaltribune zit. Het flinterdunne stangetje waar je normaal je ski’s op laat rusten bleek tussen m’n schoen en m’n ski te zitten, gelukkig net op tijd ontdekt.

null

@KrisWeer : deze lift is al een aantal jaren geleden vervangen door een moderne en snelle TSD6. Dit was vroeger echt een bottleneck, samen met met aansluiting ( Coterieux dacht ik ).

VDG_1979 op 28 feb 2023 13:52

Nee hoor, de lift op de foto is de lift Arméra. Deze maakt de verbinding tussen Valmeinier 1500 en de Grandes Drozes lift aan de andere kant van het dal. Deze lift gaat eerst omlaag en dan weer omhoog, en wardt van beide kanten vaak gebruikt om over te steken.
De lift waar jij op doelt is de nieuwe Montissot, die een oudere 4-zitter vervangt, maar nu over een langer traject loopt (hoger) en daardoor ook de hele oude 3-zitter Cotérieux mee kon vervangen.

#wakeupwhereyouwant

Ah juist. Daar heb je ook nog een lift. Had ‘m niet herkend. Als ik kan, vermijd ik die liever!

Ja de Armera lift inderdaad. Niet eng of zeer oncomfortabel maar wel cheap en traag (zoals vrij veel liften in dit gebied).

*bericht bewerkt door KrisWeer op 28 feb 2023 21:05

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

null
null

m.i. mag dit deze hier ook in het rijtje…wat een ding. Gemeten tijd is 14 minuten, enorm traag, schommelend, piepend, maait je bijna omver bij het instappen, maar je moet ermee naar boven om lekker wat meters te kunnen maken… De liefhebben kan ervan genieten in Biberwier!

null

Damüls, hohes licht lift.

De dsb sud in Venet, ook zo’n schokkerig oud ding.

null

Born to Ride

null

Lechereuse in Les Crosets PDS is van 1961 en je treft in Champoussin ook nog een stoeltje van 1987, en diverse sleepjes van 1976 en 1977.
Er schijnt nog een sleepliftje te zijn van 1945 maar waar die is weet ik niet in PDS.

*bericht bewerkt door Suzanne4 op 02 mrt 2023 11:03

Laatst nog eens in de Hochjoch bahn in Schruns (Montafon) gezeten, maar deze is/zijn ook wel degelijk aan een upgrade toe…

null

Plaats een reactie