Foto & tips Zwitserland gevraagd

Omdat ik zelf nog nooit in Zwitserland geskied heb, heb ik daar én geen foto’s van én geen idee wat de mooiste skigebieden zijn.

Wie kan mij helpen met tips voor één of twee mooie skigebieden in Zwitserland voor gevorderden en één of twee gebieden die vooral geschikt zijn voor beginners.
En wie heeft er een mooie foto van wintersport in Zwitserland die ik (met naamsvermelding en indien gewenst, een link naar je social media of iets anders) rechtenvrij mag plaatsen?

Dank!

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 25 nov 2022 11:38: Noot van de redactie; reclame maken voor websites is niet toegestaan. De link is dan ook verwijderd in je bericht.

Zou even kijken op Alpinforum (https://www.alpinforum.com/forum/viewforum.php?f=53&sid=fd58916d51c2e10667cad514d2e513bb).

Jungfrau Region, Adelboden-Lenk, Gstaad, St. Moritz, Flims-Laax-Falera, L4V, Zermatt, Aletsch Arena, Arosa-Lenzerheide to name a few.

Mr. Slow

Omdat ik zelf nog nooit in Zwitserland geskied heb, heb ik daar én geen foto’s van én geen idee wat de mooiste skigebieden zijn.

Wie kan mij helpen met tips voor één of twee mooie skigebieden in Zwitserland voor gevorderden en één of twee gebieden die vooral geschikt zijn voor beginners.
En wie heeft er een mooie foto van wintersport in Zwitserland die ik (met naamsvermelding en indien gewenst, een link naar je social media of iets anders) rechtenvrij mag plaatsen?

Dank!

ankiepankie op 25 nov 2022 10:52

Heel Zwitserland is prachtig 😉
Wat wil je met de foto’s doen dan?

Disturbing the peace since 1975

Ankie is duidelijk een stout meisje.

Omdat ik zelf nog nooit in Zwitserland geskied heb, heb ik daar én geen foto’s van én geen idee wat de mooiste skigebieden zijn.

Wie kan mij helpen met tips voor één of twee mooie skigebieden in Zwitserland voor gevorderden en één of twee gebieden die vooral geschikt zijn voor beginners.
En wie heeft er een mooie foto van wintersport in Zwitserland die ik (met naamsvermelding en indien gewenst, een link naar je social media of iets anders) rechtenvrij mag plaatsen?

Dank!

ankiepankie op 25 nov 2022 10:52

Heel Zwitserland is prachtig 😉
Wat wil je met de foto’s doen dan?

Supergrover op 26 nov 2022 10:11

Oh sorry, had ik inderdaad niet duidelijk omschreven, ik zou graag één foto van Zwitserland in dit artikel willen plaatsen ter begeleiding. Omdat zomaar foto’s van internet plukken uiteraard niet kan/mag, vroeg ik mij af of iemand hier het leuk vindt om zijn/haar foto daarvoor in te dienen.

Is dat je doel, dan zijn er prachtige sites met royalty-free foto’s waar de gebruiksvoorwaarden duidelijk bij staan.
Pexels bijvoorbeeld

Is dat je doel, dan zijn er prachtige sites met royalty-free foto’s waar de gebruiksvoorwaarden duidelijk bij staan.
Pexels bijvoorbeeld

Bennie op 26 nov 2022 13:17

Uhm, I know (ik gebruik zelf meestal Unsplash in dit soort gevallen), maar dacht meer dat iemand hier het wellicht leuk zou vinden. Maar zo niet, uiteraard geen probleem, het was maar een idee…

Ps. In dit soort gevallen gebruik ik overigens vaker de fotobank van toeristenbureaus ter plaatse…het is ook niet zo dat ik nergens anders rechtenvrije foto’s kan vinden want bronnen genoeg, het was meer bedoeld als aardig idee omdat men hier over het algemeen op het forum ook graag mooie foto’s deelt.

*bericht bewerkt door ankiepankie op 26 nov 2022 13:22

null

Deze foto mag je gebruiken, maar je gaat ongetwijfeld leukere foto’s vinden met veel meer skigebied er op. De mensen die er op staan ken ik niet allemaal, maar zijn (lijkt me) voldoende onherkenbaar. Aan jou om dat te beoordelen.

De foto is genomen in een heel klein skigebied, er zijn twee liften en meestal zes verschillende afdalingen. Bij voldoende sneeuw is er een klein(!) funpark en er zijn veel mogelijkheden voor langlaufen en sneeuwschoenwandelen. Het leuke van dit gebied is dat door de grootte kinderen er geweldig goed kunnen spelen, want verdwalen kunnen ze niet. Er wordt dan ook vooral op kinderen en families ingezet en Zwitsers komen vanuit de wijde regio hierheen voor skiles. Direct bij de lift is een camping die sinds covid eigenlijk altijd vol staat, want Zwitsers bleven toen thuis en hebben de plek nu ontdekt. Mocht je meer willen weten: www.sportbahnen-jaunpass.ch/

Zwitserland is echt prachtig. Wij waren vorig jaar in Zermatt. Echt een top gebied. Lekker op hoogte dus sneeuw zekerheid. Veel variatie en uitdaging in de pistes en heel goed eten overal. Gemoedelijk en zeer sfeervol dorp. Fenomenale uitzichten op de Matterhorn. Wel prijzig maar ja dat is vgm overal in Zwitserland. Oh en leuke bijkomstigheid is dat je nog naar Italië kan skiën.

*bericht bewerkt door DaphneK op 27 nov 2022 09:49

Zwitserland is echt prachtig. Wij waren vorig jaar in Zermatt. Echt een top gebied. Lekker op hoogte dus sneeuw zekerheid. Veel variatie en uitdaging in de pistes en heel goed eten overal. Gemoedelijk en zeer sfeervol dorp. Fenomenale uitzichten op de Matterhorn. Wel prijzig maar ja dat is vgm overal in Zwitserland. Oh en leuke bijkomstigheid is dat je nog naar Italië kan skiën.

DaphneK op 27 nov 2022 09:47

Super, dank je wel!

null

Deze foto mag je gebruiken, maar je gaat ongetwijfeld leukere foto’s vinden met veel meer skigebied er op. De mensen die er op staan ken ik niet allemaal, maar zijn (lijkt me) voldoende onherkenbaar. Aan jou om dat te beoordelen.

De foto is genomen in een heel klein skigebied, er zijn twee liften en meestal zes verschillende afdalingen. Bij voldoende sneeuw is er een klein(!) funpark en er zijn veel mogelijkheden voor langlaufen en sneeuwschoenwandelen. Het leuke van dit gebied is dat door de grootte kinderen er geweldig goed kunnen spelen, want verdwalen kunnen ze niet. Er wordt dan ook vooral op kinderen en families ingezet en Zwitsers komen vanuit de wijde regio hierheen voor skiles. Direct bij de lift is een camping die sinds covid eigenlijk altijd vol staat, want Zwitsers bleven toen thuis en hebben de plek nu ontdekt. Mocht je meer willen weten: www.sportbahnen-jaunpass.ch/

Henk15 op 26 nov 2022 21:46

Super Henk, dank je wel! Vind het een prachtige foto!

Zwitserland is onze favoriet. En dan vooral Val d’Anniviers.
De rust, de ruige natuur met zicht op de vele vierduizenders, de Franse taal, de kaasfondue en croûte, prachtige dorpjes.

null
null
null
null
null
null

❄️

Zwitserland is onze favoriet. En dan vooral Val d’Anniviers.
De rust, de ruige natuur met zicht op de vele vierduizenders, de Franse taal, de kaasfondue en croûte, prachtige dorpjes.

Marije77 op 27 nov 2022 12:30

Ooh wat een heerlijke plaatjes! Schitterende foto’s!

Plaats een reactie