Met een drone boven de Mount Everest

Zo dan! Wat een mooie beelden in deze reclame van DJI! De drone heeft gevlogen tot een hoogte van 9232 meter, een record! Op de video kun je de noordgraat van de Everest in detail zien, maar ook opnamen van de Lhotse, de berg naast de Everest. Al met al een gave video!

Click. Click. Peace

Mooie beelden!
Maar de magie van deze berg is wel danig getaand. Tegenwoordig sta je aan te schuiven om even op de top te mogen staan. Alles is er zodanig geprepareerd en uitgerust dat het bijna een makkie is om boven te geraken.
Als je genoeg betaald en er nog plaats vrij is natuurlijk.

Bla, bla, bla.

Mooie beelden!
Maar de magie van deze berg is wel danig getaand. Tegenwoordig sta je aan te schuiven om even op de top te mogen staan. Alles is er zodanig geprepareerd en uitgerust dat het bijna een makkie is om boven te geraken.
Als je genoeg betaald en er nog plaats vrij is natuurlijk.

bartvwg op 31 aug 2022 14:51

Nou ja ik denk zelfs dat het met alle uitrusting nog steeds wel zwaar werken is daarboven. Maar ik ben het wel met je eens, mijn droom is de normaalroute van de everest niet.

Click. Click. Peace

Mijn droom is het ook niet, maar om het nou een makkie te noemen ;)?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Super mooie beelden, maar mijn bergschoenen of skischoenen komen niet op een berg van 8.848,86 meter, ik pak wel een stoeltjeslift of gondel:). Fascinerend om dit soort beelden te bekijken en heb na een lezing van beklimmer Ronald Naar (helaas is hij er niet meer) hem gesproken over de drive en organisatie van zo’n klim en wat zich tijdens zo’n tocht allemaal afspeelt, heel mooi maar ik pak een lift of in de zomer mijn bergschoenen.

Ik denk dat het nog steeds enorme uitdaging is om daar op de top te komen.
Het weer is daar soms zo onvoorspelbaar.
Mijn mooiste herinneringen zijn wel van het kamp aan de Tibetaanse zijde op 5.500 meter.
Het is er onvoorstelbaar mooi!

It is an amazing world

null

*bericht bewerkt door Henrike op 05 okt 2022 13:57

It is an amazing world

wauw! mooi!

Click. Click. Peace

Oef, prachtige beelden!

Voor een ieder die aangetrokken is tot dit soort beelden, op Discovery Science is nu op vrijdagavond een programma genaamd “Everest Rescue” waarbij ze heli-piloten volgen die reddingsvluchten uitvoeren in de Himalaya. Erg indrukwekkend… Eerste 4 afleveringen zijn geweest de afgelopen 2 weken (2 afleveringen per avond). Vanavond om 21:00 uur weer…

Plaats een reactie