Regels Regels Regels :)

Ik vroeg mij eigenlijk af wat de regels zijn in Oostenrijk rond samenkomst op straat.
Volgende case zou ik willen aftoetsen : De bars zitten vol en er is geen plek meer om te drinken dus wat als we nu met een groep mensen gewoon een bak bier kopen, zetten deze in de koffer en drinken gezellig wat pintjes met stille muziek op de parking … zou dit mogelijk zijn :)

Volledig hypothetische vraag hé ;)

Daar komen vodden van.

Daar komen vodden van.

monoskito op 23 feb 2022 13:50

dat is de vraag hé :) hoe kan je dat staven ?

Los van Corona zijn er natuurlijk ook regels met betrekking tot (geluids) overlast en alcohol drinken in het openbaar. Ik denk niet dat uitbaters van cafés of sowieso mensen zitten te wachten op feestjes op parkeerplaatsen.

*bericht bewerkt door Suuski op 23 feb 2022 14:46

Los van Corona zijn er natuurlijk ook regels met betrekking tot (geluids) overlast en alcohol drinken in het openbaar. Ik denk niet dat uitbaters van cafés of sowieso mensen zitten te wachten op feestjes op parkeerplaatsen.

Suuski op 23 feb 2022 14:45 we spreken niet over feestjes maar gewoon ene drinken in groep :)

Met muziek toch?

Met muziek toch?

Suuski op 23 feb 2022 14:56

met stille muziek toch of desnoods niets

ik zou de muziek keihard zetten en flink zuipen en dan zorgt de Oostenrijkse politie wel voor slaapplek:).

Want als er geen regels zouden zijn, zou je gaan drinken op een parkeerterrein met muziek die aanvankelijk zacht staat, maar naarmate de avond vordert harder wordt?

En als dan iemand zegt dat ze overlast ondervinden (stel je voor, hè), ga je dan zeggen dat er geen regels zijn die dit verbieden en dat die ander dan niet zo moet zeuren?

Zijn er eigenlijk regels die zeggen dat je na afloop je rommel op moet ruimen? Of niet tegen andermans auto’s moet leunen? Wat zijn eigenlijk de regels over het wachten op je beurt bij de ski-lift? Moet je achteraan sluiten?

(get the point?)

Want als er geen regels zouden zijn, zou je gaan drinken op een parkeerterrein met muziek die aanvankelijk zacht staat, maar naarmate de avond vordert harder wordt?

En als dan iemand zegt dat ze overlast ondervinden (stel je voor, hè), ga je dan zeggen dat er geen regels zijn die dit verbieden en dat die ander dan niet zo moet zeuren?

Zijn er eigenlijk regels die zeggen dat je na afloop je rommel op moet ruimen? Of niet tegen andermans auto’s moet leunen? Wat zijn eigenlijk de regels over het wachten op je beurt bij de ski-lift? Moet je achteraan sluiten?

(get the point?)

JaapD op 23 feb 2022 16:13

wat de regels zijn zoals jij beschrijft dat doet hier niet ter zake aan mijn vraag. Ik vroeg mij gewoon af wat de Corona regels hiervoor zijn. Waarom moeten mensen nu toch altijd hun “eigen” mening geven over dingen als daar niet naar gevraagd wordt. :)

(get the point) --> neen get to the correct point as asked :)

Daar komen vodden van.

monoskito op 23 feb 2022 13:50

dat is de vraag hé :) hoe kan je dat staven ?

davygeerts op 23 feb 2022 14:10

Regels noemen ze in België ook wel vodden.
Sorry vermits er een Y in je naam staat dacht ik dat je een vrouw, ofzo was

Want als er geen regels zouden zijn, zou je gaan drinken op een parkeerterrein met muziek die aanvankelijk zacht staat, maar naarmate de avond vordert harder wordt?

En als dan iemand zegt dat ze overlast ondervinden (stel je voor, hè), ga je dan zeggen dat er geen regels zijn die dit verbieden en dat die ander dan niet zo moet zeuren?

Zijn er eigenlijk regels die zeggen dat je na afloop je rommel op moet ruimen? Of niet tegen andermans auto’s moet leunen? Wat zijn eigenlijk de regels over het wachten op je beurt bij de ski-lift? Moet je achteraan sluiten?

(get the point?)

JaapD op 23 feb 2022 16:13

wat de regels zijn zoals jij beschrijft dat doet hier niet ter zake aan mijn vraag. Ik vroeg mij gewoon af wat de Corona regels hiervoor zijn. Waarom moeten mensen nu toch altijd hun “eigen” mening geven over dingen als daar niet naar gevraagd wordt. :)

(get the point) --> neen get to the correct point as asked :)

davygeerts op 23 feb 2022 16:20

en ok ben het woordje “CORONA”-regels vergeten in mijn originele vraag :)

*bericht bewerkt door davygeerts op 23 feb 2022 16:23

Plaats een reactie