Facebook filmpje: “Gang is alles” :-(

Hier een filmpje dat ik doorgestuurd kreeg.
Is van een Nederlandse jongen die in volle vaart zonder enige controle op een groep mensen die onderaan de piste staan afskiet.
Hij valt en raakt waarschijnlijk niemand en wordt door een omstander in een stoel gezet…

Gelukkig loopt het hier goed af… maar voor hetzelfde geld raken er zwaar gewonden of nog erger… https://fb.watch/b936nNqMhY/

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 15 feb 2022 11:13

En die het filmpje maakt maar lachen…
Triest…

Aftellen maar!

Dit had ook zo maar een dode kunnen zijn. Ze hebben werkelijk geen idee, waar ze om lachen. Wat mij betreft wordt dit gewoon bestraft.

Er zijn gewoon een aantal mensen die denken dat wintersport gewoon even leuk van een bergje glijden is en het als een soort pretpark zien zonder gevaren. Zonder enig idee van wat ze doen. Gister was ik met mijn 3e skiles bezig in Snowworld en heb ik er 2 door de opvang kussens heen zien vliegen die niet konden remmen.

In Canada zag ik een beer op de weg. Letterlijk 😉. Nou snapt ieder weldenkend mens dat een beer ook tanden en klauwen heeft en sterk genoeg is om een mens pijn te doen of te doden. Zeker een kind. Daarom gelden er regels dat je grote afstand moet houden van elk wild dier. Je auto stoppen langs de highway is toegestaan, even kijken foto en doorrijden, geen probleem. Maar er zijn legio mensen die gewoon uitstappen. Zo ook een man met 2 kinderen aan zij hand die de beer gewoon even tot een meter afstand ging benaderen… En gek genoeg loopt het bij dit soort idioten vaak goed af. Net als deze sloopkogel op skies…

🏂

@martin9 snowworld Zoetermeer op het moment zorgen dat je om 8 uur binnen bent, uiterlijk 10 uur wegwezen. Vind de combinatie kamikaze-piloten en kinderklasjes niet echt top.

Edwin van Riel

Wat een klap. Het wordt stilaan tijd dat er een beginner ski met remmen op de markt komt. Of eentje met schuurpapier onder het belag. Geen bewijs van voldoende skilessen? Dan krijg je een all mountain met korrel 40 mee in de verhuur.

Niet normaal die kamikaze piloot, dat hij het verstand niet heeft of advies heeft gekregen om les te nemen…Jammer dat er geen piste politie is die zijn liftpas in beslag kan nemen en hem een dikke boete kan geven…

*bericht bewerkt door Gerjon op 14 feb 2022 10:35

Het komt op mij over dat diegene die filmt op zijn vriendje, die keihard naar beneden komt, staat te wachten en het geheel dus is gepland. Zo van ski jij hier eens naar beneden dan film ik je!
Des te erger zou dat zijn.

Aftellen maar!

Dit is gewoon poging tot doodslag. Serieus. https://www.advocaat-verkeersstrafrecht.nl/grens-roekelooshe…

Oppakken en afvoeren.

Er zou maar net een klasje kinderen staan…brrr…wat slecht dit!

Dit is nou typisch zo’n figuur die ik naar beneden zie glijden van de Harakiri

Pfff dit had zoveel erger kunnen aflopen voor de skier en de omstaanden! Mijn maag draait wel om van de filmers hun reactie!

Je zou zo’n gek maar tegenkomen zeg. Weet iemand waar dit is? Hoe snel zou die gaan op de helling, zo’n 50km/u schat ik?

*bericht bewerkt door Ivan_Fi op 15 feb 2022 10:31

Je vraagt je echt af wat de gedachte hiervan is. Gaat in volle vaart voorbij aan de oranje markering dat je snelheid moet minderen. In volle vaart op een groep mensen af. Hij remt niet, zijn ski’s raken los doordat hij over andere ski’s heen skiet. Wat een knuppel.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Plaats een reactie