Doffe plek belag na onderhouds beurt.

Zijn en haakse krassen diep?
Diep in de zin van dat er echt krullen ontstaan zijn?

Ondiepe krassen kun je goed weg waxen / polijsten

@ Rogier
Weet je zo of de condities in LJDL net zo optimaal zijn als jou achtertuin (sorry beetje of topic maar kon het niet laten )

don't count the days, make the days count !

@ Freek 5 dec. 2012 10:36
Ik gebruik weliswaar andere wax, maar heb daar nooit problemen mee. Is je schraper goed scherp? En maak je een ‘trekkende’ ipv een ‘duwende’ beweging? Heb je daarnaast je base goed schoongemaakt met base cleaner voordat je met de wax aan de slag ging? En je ijzer op de goede temp?

gebruik jij altijd een base cleaner? ik lees altijd tegenstrijdige berichten, waarom wel en niet doen.

don't count the days, make the days count !

Nee totaal niet diep of scherp.
Een beetje jammer dan dat ik ik naar Somers ben geweest :(

Hoe polijst je dat soort krassen weg dan?

gewoon waxen verdwijnt het vanzelf, daarna met je borstel lang halen maken en er is niets meer van tezien.
give it a try als het niet lukt kun je hem alsnog wegbrengen, lukt het wel zelf dan heb je weer wat euro’s uit bespaard. :D

don't count the days, make the days count !

True, straks maar eens langs de bever dan…

Thanks.

@ Droopy-d Ja ik gebruik altijd base cleaner, en ook ik ken de verhalen over het wel of niet gebruiken wel. Maar gezien er in mijn ogen altijd wax resten en vuil op je base zit wil ik dat goed schoon hebben voordat ik er een verse laag wax op doe. Heb ook het idee dat de wax laag langer ‘houd’ als de base goed schoon is.
Ik gebruik wel een echte base cleaner en niet gewoon een ontvetter, dat lijkt me ook niet goed namelijk;)

Net toch nog even naar de Biggelaar en bever geweest, even een Burton schraper zoals Freek aangaf meegenomen en wat informatie ingewonnen over inlegzooltjes.
Nu eerst even naar de sportschool en kijken of er daarna nog zin is om te gaan waxen ;-)

Door vanmiddag had ik ook helemaal zin gekregen om een wax beurt te geven.
Boardje staat nu in te drogen :)

Mag ik je eens vragen bij wie en wat voor info over de zooltjes? Zijn het van die op maat maak dingen?

don't count the days, make the days count !

Bij bigelaar hebben ze kant en klare zooltjes tussen de 40-60 euro. En kunnen ze voor 70 euro zooltjes verwarmen waar je vervolgens om moet gaan staan om ze te vormen. Merk ben ik vergeten.

Bij de bever hebben ze zooltjes van http://www.superfeet.com/products/ voorgevormde trip to fit zaten op 49,95-57,95 en custom fit(systeem van verwarmen, vacuüm trekken rond je voet etc) op 100 euro.

Hij rade aan te "starten" met trim to fit omdat dit voor 80% van de mensen voldoende was terwijl biggelaar vertelde dat de duurste " de beste" zijn.

Ik ga denk ik voor de trim to fit an de Bever.

haha dat is typisch biggelaar, de Bever is een fijne winkel voor niet al te grote aankopen.

don't count the days, make the days count !

Moet ook eerlijk zeggen dat ik meer van de Duitse shops ben.

Goede ervaringen bij http://www.snow24.de en http://www.warehouse-one.de maargoed die zijn vanuit Venlo zijn die wat makkelijker te doen dan vanuit Eindhoven.

Overigens geen zin meer gehad om nog te gaan waxen, dat komt morgen wel.

Toch nog maar even een update geven, afgelopen zondag nog eens goed de tijd kunnen nemen om het board te waxen en het ziet er weer supper uit.
Ik had gewoon een te grote schraper om "netjes" te schrapen.

Heb overigens inmiddels de SuperFeet inleg zooltjes laten aanmeten bij de bever, en vorige week maandag naar snowworld geweest en ik vond het echt een verademing.

Zaterdag ochtend richting Mayrhofen :D:D

Kijk, dat zijn de goede berichten! Goed dat het toch gelukt is!

Veel plezier in Mayerhofen!

Dank!

Plaats een reactie