Lengteadvies ski

Wil binnenkort een paar eigen ski´s aanschaffen. De ski´s zal ik vooral gebruiken om les te geven, echter wil ik er in mijn vrije tijd natuurlijk zelf ook plezier van hebben.

Ik zal in principe een piste ski gaan aanschaffen en dan waarschijnlijk een high performance medium turn.

Ik twijfel echter over de lengte. Een 1.59 of een 1.67. Ben zelf overigens 1.80.

Graag jullie advies en beargumentering gewenst:)

1.67.

1.59 is echt kort, tenzij het een slalomcarver is.

@anoniem,
jij wilt les gaan geven en je weet zelf niet eens wat voor lengte ski je zelf nodig hebt…???
Ben benieuwd wat voor antwoord jij geeft als jouw leerlingen/cursisten deze vraag aan je stellen. Hieruit concludeer ik dus voorzichtig dat jouw materiaalkennis toch echt onvoldoende is…

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Bij een high performance medium turn ski zeker niet meer dan +/- 10 cm onder lichaamslengte, bij een normaal postuur.

Een ander bepalende factor is het gewicht van de skier. Als je 100 kg weet, dan kun je gerust iets langere nemen, ben je slechts 60 kg, dan kun je iets kortere nemen.

@anoniem,
jij wilt les gaan geven en je weet zelf niet eens wat voor lengte ski je zelf nodig hebt…???
Ben benieuwd wat voor antwoord jij geeft als jouw leerlingen/cursisten deze vraag aan je stellen. Hieruit concludeer ik dus voorzichtig dat jouw materiaalkennis toch echt onvoldoende is…

Greenfield op 17 nov. 2011 09:18

Ik ben het met Greenfield eens, als je lesgeeft moet je ook een en ander van het materiaal weten.
En ook eventueel je gasten kunnen adviseren!

Maar natuurlijk kunnen ook wij je wel van advies voorzien.
Met je lengte van 1.80m zou ik minimaal voor 1.67m gaan.
Ikzelf zou denk ik kijken naar +/- 1.70m/1.75m of iets in die richting.
Maar een en ander is ook afhankelijk van je gewicht, zoals CY325i ook al zei.
En natuurlijk speelt je ski-ervaring ook een rol.

Ik ben zelf ook skileraar en ski op 1.80m, medium turn. Ben zelf 1.90m lang.

1(meervoud: wintersporten) sport die alleen 's winters beoefend wordt, bv. schaatsen, skiën, sleeën.

Plaats een reactie