Vignet Zwitserland

@Hessel, ja, als je het vignet gratis zou kunnen krijge. Via MP ben je ook 15-20 euro kwijt, postzegeltje, risico dat het niet aankomt, niet eens opgestuurd wordt of toch iets minder ongebruikt is en dan heb je uiteindelijk misschien een tientje bespaard. Als het daarvan moet komen…

Ik snap het helemaal, en zie ook in dat het niet de meest ideale oplossing is. En denk er dan toch over na om gewoon een vignet te kopen.

thanks again

Ik vind het een snertmentaliteit als je de belasting die iedereen moet betalen zelf niet wil betalen. En dan met allemaal kromme redeneringen komen om dat te rechtvaardigen. Als je zo nodig schijt aan de wereld wil hebben, kom er dan eerlijk voor uit. Dan is het uiteindelijk ieders verantwoordelijkheid, maar als ik het voor het zeggen zou hebben op dit forum zou ik dit soort topics verbieden, netzoals op allerlei andere fora het hengelen naar illegale downloads etc. niet op prijs wordt gesteld.

Gelukkig heb je het niet voor het zeggen. Dan zouden we deze levendige discussies moeten missen en dat zou jammer zijn :)

Bovendien staat Zwitserland bekend om zijn aantrekkelijke tax deals voor de bovenkant van de markt, dus dat werpt ook weer een bepaald soort licht op geschraap aan de onderkant :)

Schoolvoorbeeld van te lui om te zoeken en te beroerd om te betalen. Net zoals het not done is om links van illegale downloads te vragen horen dit soort vragen hier niet thuis!

Mensen mensen mensen, ik schrijf notabene dat ik van gedachten ben veranderd door oa de POSITIEVE opmerking van Paolie.

En dan nog deze opmerkingen erachteraan man man man…

Ps het heeft niets met deals in zwitserland te maken want wij gaan naar chatel.

Mensen mensen mensen, ik schrijf notabene dat ik van gedachten ben veranderd door oa de POSITIEVE opmerking van Paolie.

En dan nog deze opmerkingen erachteraan man man man…

Ps het heeft niets met deals in zwitserland te maken want wij gaan naar chatel.

Jordi op 10 feb 2015 19:44

ik zie het nu pas @Jordi, onze berichten hierboven hebben elkaar gekruisd. ! Sorry.

@Jordi trek het je niet teveel aan, het topic lijkt nu een beetje een eigen leven te gaan leiden. En lijkt nu zelfs een echte trol te hebben aangetrokken.

Heerlijk over de Franse peage met abonnement. Nergens oponthoud, 130 per uur en je kunt er min of
meer op de automatische piloot. In 11 uur naar Trois Vallees, zonder files. € 32,40 enkele reis. Euro benzine
In Luxemburg nog meegepikt voor € 1,07. Wat wil je nog meer.

Hen48

Ik verkies ook Zwitserland omdat je op tolkosten de helft bespaard en je koopt ook (in mijn geval voor 3 wintersportvakanties) voor eventuele meerdere malen.

Heerlijk over de Franse peage met abonnement. Nergens oponthoud, 130 per uur en je kunt er min of
meer op de automatische piloot. In 11 uur naar Trois Vallees, zonder files. € 32,40 enkele reis. Euro benzine
In Luxemburg nog meegepikt voor € 1,07. Wat wil je nog meer.

Hulst op 10 feb 2015 20:18

Ik heb ook al lang de Liber-T badge voor het gemak. Maar 32,4eur dan neem je toch ook niet de gehele tolroute van Nancy via Lyon naar de Alpen, want die weg komt op ongeveer 50eur dacht ik.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Ik neem alleen de verkorte route voorbij Bourg en Bresse linksaf. Je komt dan o.a. Via Belley.Dat is een goede en in de winter niet te drukke weg. Scheelt inderdaad tol en is circa 40 /50 km korter. Ik hoor bovendien dat het Zwitserse wegennet momenteel nogal wat oponthoud kent met snelheidsbeperkingen. Oponthoud lijkt me nog steeds de grootste ergernis. Dat heb ik de afgelopen 10 jaar via Luxemburg en Frankrijk nog nooit gehad.

Hen48

Tolvignet in Zwitserland is toch alleen maar voor de snelwegen? Mij is altijd verteld dat je zonder vignet kan rijden als je de snelweg niet opwilt.

Los daarvan, ooit iemand al eens een bekeuring gehad uit Zwitserland? Wordt je niet vrolijk van, dat vignet is dan niks. En kom niet af met dat je nooit iets verkeerd doet, iedereen kan onbewust fouten maken en dat kan aardig in de papieren lopen ginder.

Het is voor snelwegen en bepaalde autowegen. Ik kan je zeggen dat je, als je snelwegmijdend door Zwitserland wil rijden naar bijvoorbeeld Geneve, voorlopig nog niet klaar ben. En ook als je door Frankrijk rijdt (wat ook nog eens om is) zal je tol moeten betalen.

Mooi kaartje:
http://www.ezv.admin.ch/zollinfo_privat/04338/04340/index.ht…

Ik heb mijn Zwitsers vignet gekocht op http://www.car-go.nl/product-categorie/vignetten/. Binnen een dag geleverd en geen stress aan de grens!

Ik heb mijn Zwitsers vignet gekocht op http://www.car-go.nl/product-categorie/vignetten/. Binnen een dag geleverd en geen stress aan de grens!

Marnixl op 27 feb 2015 13:28

Stress aan de grens? Ik weet niet waar jij gestresst door raakt maar het is niets anders dan bij het grenskantoor je auto parkeren, even je benen strekken met een wandeling naar het grenskantoor, in je beste Duits/Engels vragen om een vignet en vervolgens je credit card in de betaalautomaat steken. Je hebt nu je vignet, loopt terug naar je auto en plakt het vignet op. En klaar ben je.

Neem jij ook je benzine van thuis mee om onderweg maar niet te hoeven tanken?

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Stress aan de grens? Ik weet niet waar jij gestrest door raakt maar het is niets anders dan bij het grenskantoor je auto parkeren, even je benen strekken met een wandeling naar het grenskantoor

Ach, de factor tijd is voor sommigen nu eenmaal verschrikkelijk belangrijk. Maken zich al druk om het feit dat de ene route wel 20 minuten langer is dan de andere of dat anderen geen 200 willen rijden.
Maak een keer een stop bij een Raststätte en je pikt ze er zo uit:
Pauzeren tijdens het tanken: linkerhand aan het tankpistool, met de rechterhand een broodje naar binnen frommelen, een blikje op het dak van de auto en een van de mannelijke medereizigers staat alvast in de rij bij de kassa, de vrouwelijke gaan ondertussen even snel naar het toilet. Vervolgens is het wegwezen naar de eerste de best e boom waar de mannen dit doen, die gunnen zich nl geen tijd om in de rij te gaan staan voor het toilet.

Rob

Volgens de voorschriften die bij het vignet horen is het vignet pas geldig als deze achter het raam geplakt is door de folie te verwijderen. Bij elke andere manier van ‘monteren’ gaat de wet er van uit dat dit vanuit frauduleus oogpunt is., met bijbehorende misselijkmakende boetes.

Dit zou het in de praktijk vrijwel onmogelijk maken om zo’n vignet dan over te kopen. ‘Gelukkig’ hoef jij niet degene te zijn die dit misdrijf(!) begaat, als jij het vignet netjes achter de ruit plakt.

Was je eigenlijk al verteld dat doorverkoop sowieso illegaal is?! :P:D

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Stress aan de grens? Ik weet niet waar jij gestresst door raakt maar het is niets anders dan bij het grenskantoor je auto parkeren, even je benen strekken met een wandeling naar het grenskantoor, in je beste Duits/Engels vragen om een vignet en vervolgens je credit card in de betaalautomaat steken. Je hebt nu je vignet, loopt terug naar je auto en plakt het vignet op. En klaar ben je.

Unit106 op 27 feb 2015 14:05

Bij de Zwitserse grens hoef je niet eens uit te stappen en de rij auto’s voor het poortje zonder vignetten is vaak korter dan de rij met auto’s die er al wel een hebben. :-)

Bij de Zwitserse grens hoef je niet eens uit te stappen

Verschilt per grensovergang :-)

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

We zijn een keer in zwitserland aangehouden, omdat we het vignet in een hoesje hadden gedaan. Dit was het eerste jaar , of in iedergeval nog niet zo lang,dat zwitserland het invoerde. Wij hadden toen geen idee dat het op de ruit gepakt moest worden. Gelukkig gaf de politie ons de kans, om hem alsnog op te plakken,zo is ons een flinke boete bespaard gebleven.

Plaats een reactie