Vignet Zwitserland

Dag Allemaal,

Ik ben op zoek naar een vignet van 2015 voor Zwitserland. Wij gaan in de periode van 20-2-2015 voor een week naar PDS.

Wellicht zijn er medewintersporters hier die wat over hebben?
Prijs komen we natuurlijk wel uit.

Laat maar horen.

Thanks all,

gr
Jordi

ANWB?

Rob

Wat dacht je van de anwb winkel in jouw woonplaats?

Not all who wander are lost

Gwoon onderweg, bij een vd tankstations!

SKIEN GAAF!

Ja, misschien lezen er mensen mee die al geweest zijn, de sticker niet meer nodig hebben en deze niet hebben vastgeplakt aan het raam, overduidelijk met de intentie om hem te verkopen.

Het is een budgetvakantie dit jaar?

Dat laatste klopt. Ik weet zelf ook wel dat ik deze bij anwb kan halen.

Maar wellicht heeft iemand zoals hierboven hem nog liggen…

Thanks again

Marktplaats heeft een levendige handel hierin.

May the ski force be with you !!

Niet iedereen is gecharmeerd van illegale praktijken …

Rob

Hoeft ook niet. 3 jaar geleden over genomen van mensen die wilde gaan maar door persoonlijk drama niet gingen.

Niet altijd gaat het om illegale praktijken.

May the ski force be with you !!

Marktplaats maar ik ging gister eens even zoeken en alles stond zo’n beetje gereserveerd.

🏂

Niet zo gek dat er nog niet veel vignetten in omloop zijn. Het jaar is pas net begonnen. Heb verder weinig tijd voor mensen die zich in allerlei bochten wringen om die paar centen niet te betalen.

@joepert, wat voor jou weinig is, kan voor een ander veel zijn… Wellicht volgende keer niet direct een aanname doen en eerst een vraag stellen.

Het gaat hier hier om meerdere autos en ik moet het zelf betalen. Dus scheelt mij daadwerkelijk geld.

En ilegaal is het zeker niet. En dit is ook niet de reacties waar ik op zit te wachten. Hier zitten aantijgingen in waar ik niet vrolijk van wordt. En helpt ook zeker niet op dit forum.

Cheers

En ilegaal is het zeker niet.

Dan zou ik mij nog maar eens goed (laten) informeren, want het hergebruik van vignetten is verboden.

Rob

Zolang je het originele aankoopbewijs erbij krijgt en het vignet nog nergens op geplakt heeft (dus ook niet op een plastic folietje), is het legaal. In alle andere gevallen illegaal en dus strafbaar. Dan kun je net zo goed zonder vignet rijden.

Tja, als je hier een beetje omfloerst vraagt of iemand nog iets heeft liggen qua vignetten, vind je het dan raar dat de aanname is dat het je verder niet zoveel kan schelen of het een gebruikt of ongebruikt vignet is?

En wat moet ik nou met het argument dat het om meerdere auto’s gaat en dat je het zelf moet betalen. Iedereen moet het toch zelf betalen?

Illegaal of niet…maar in Zwitserland kun je alleen een jaar vignet kopen ITT Oostenrijk…die doen het wat dat betreft beter voor mensen die maar 1* per jaar skiën. … scheelt weer wat biertjes door een 2e hands je te kopen.
PS…wisten jullie dat je met een caravan in Zwitserland 2 vignetten moet hebben! Belachelijk. Anyhow…fijne vakantie allen

wat voor jou weinig is, kan voor een ander veel zijn…

Jordi op 10 feb 2015 15:04

Ja, voor een bijstandsmoeder is het veel. Als je op wintersport kan is €30/40 voor een vignet niet veel - PER AUTO - dus per persoon nog minder.
Daar is denk ik weinig discussie over mogelijk.

Bedankt voor het meedenken allen. En de fantastische reacties. Ik dacht dat we elkaar helpen op dit forum en niet willen neersabelen. Dit heb ik ook altijd gedaan.

Jammer van de negatieve reacties. Ik ga fijn op wintersport en zal jullie verder niet neer vermoeien met mijn reacties en of vragen.

Cheers

Misschien zou je de reacties ook wat positiever kunnen opvatten? Je geeft aan niet veel geld te hebben. De boetes in Zwitserland voor het rijden met een reeds gebruikt of illegaal verkregen vignet liegen er echter niet om en kunnen je humeur aardig verpesten. Daarvoor word je hier gewaarschuwd…

PS…wisten jullie dat je met een caravan in Zwitserland 2 vignetten moet hebben! Belachelijk.

Ja, is al sinds de introductie van het vignet al het geval en in dat opzicht wijken ze niet af van de meeste andere tol-heffings systemen. Overal betaal je extra voor een caravan.

Rob

Voor het lulligste aanhangwagentje moesten wij vroeger inderdaad al een extra sticker hebben. Het is inderdaad jammer dat het Zwitserse vignet alleen per jaar gekocht kan worden. Maar laten we wel wezen: voor het geld dat je voor een retourtje op de Franse snelweg naar de alpen betaalt, heb je zo ongeveer ook het Zwitserse vignet.
Er is is al enige tijd sprake van dat het vignet fors duurder gaat worden en dat er dan misschien ook wel vignetten voor kortere periodes komen.
Jammer dat je je zo aangevallen voelt Jordi, dat was nou ook weer niet de bedoeling. Je moet doen waar je je zelf prettig bij voelt maar dan niet raar opkijken dat anderen daar een mening over hebben. Ik hou er ook niet van dat als mensen steeds het slechte ergens achter zoeken, maar bij dit specifieke onderwerp kan het bijna niet anders. Dat mensen door bijzondere omstandigheden een oprecht ongebruikt vignet hebben liggen komt nu eenmaal zelden voor terwijl iedereen weet dat er een levendige handel is in vignetten die met kunst-en-vliegwerk geprepareerd zijn om hergebruikt te worden.

Wat zijn er toch veel mensen die aan tolvignetstress lijden. Koop gewoon zo’n ding of ga naar een land of kies een route waarvoor je geen vignet nodig hebt.
@Joepert, voor het tolbedrag dat ik naar Val Cenis moest aftikken, kan ik ong 3 vignetten kopen.

@userd ben al een tijd niet zo ver zuidelijk in Frankrijk geweest! Gelukkig, als ik het zo lees ;-)

Tja en dag willen ze in Duitsland ook nog vignetten gaan invoeren geloof ik. Wordt wel een hele volle voorruit zo.

@joepert: Val Cenis ligt toch echt niet zo heel zuidelijk hoor (in ieder geval een stuk noordelijker dan bijvoorbeeld Alpe d’Huez)

Ja, maar als ik door Frankrijk rijd, buig ik meestal bij Basel al af. Ik haal mijn CH-vignet er meestal dubbel en dwars uit! :-)

Er is is al enige tijd sprake van dat het vignet fors duurder gaat worden en dat er dan misschien ook wel vignetten voor kortere periodes komen.

Dat is bij referendum voorlopig van de baan

Rob

Wat zijn er toch veel mensen die aan tolvignetstress lijden. Koop gewoon zo’n ding of ga naar een land of kies een route waarvoor je geen vignet nodig hebt.

Eens, op wintersport naar Zwitserland, zo ongeveer het duurste land wat je je kunt bedenken en dan vallen over een paar 10jes voor een vignet. Iets wat voor velen overigens makkelijk terug te verdienen is, door de kruissnelheid wat lager te kiezen.

Rob

Een hoog moraalriddergehalte vandaag op het forum…zowel in dit topic als in andere (bijvoorbeeld het geneuzel over weggedrag en de max snelheid in Dld…)
Terug on topic:
Vignetje tweedehands kopen mag voor zover ik weet niet. Doe je het toch, zorg dan tenminste dat hij nieuw is, nog op het originele stickervelletje (bewaren!) zit en je de aankoopbon erbij krijgt. Dan kom je bij een controle een heel eind.

@joepert: Val Cenis ligt toch echt niet zo heel zuidelijk hoor (in ieder geval een stuk noordelijker dan bijvoorbeeld Alpe d’Huez)

paolie op 10 feb 2015 17:02

Nou ja, dat valt erg mee, ligt ong op dezelfde hoogte zelfs. Geloof dat de tol ong €110,- was heen een terug en dat mag je in de zomer evt gewoon weer aftikken. Je vignet (Zwitserland) is gewoon het hele jaar geldig en kan je dan nog eens gebruiken.
@Hessel, niets moraalridder, men doet zelfs moeite om een 10dgn vignet van ong €8,- uit te sparen. Ga dan gewoon niet.

Een hoog moraalriddergehalte vandaag op het forum…zowel in dit topic als in andere (bijvoorbeeld het geneuzel over weggedrag en de max snelheid in Dld…)

En wat is daar op tegen?
Wat is er op tegen dat mensen “moraal” wat hoger in het vaandel hebben staan dan anderen?
Zou het iets te maken hebben met een vorm van herkenning?
Het is nl algemeen bekend, dat mensen die afgeven op anderen die moraal wat hoger in het vaandel hebben staan, het vaak zelf niet zo nauw nemen met die moraal.

Rob

@RCGrootveld ik vind het een ieders eigen verantwoordelijkheid. Wil men een ongebruikt 2ehands vignet, prima. Je kunt er eventueel gedonder mee krijgen, maar daar heb je dan alleen jezelf mee…TS op gewezen, hij kan zelf verder over beslissen. Ik kan immers niet in zijn portefeuille kijken.

Plaats een reactie