verantwoordelijkheid

wat een nonsens dit alles. jullie gaan betalen !!!

Ik ben toch wel ontzettend blij met mijn nieuwe functie als maffia lid. en ook nog als liftboy, Lijkt me een prachtige baan btw.

Ben ik wel benieuwd naar de uitslag van de procedure. hou je ons op de hoogte ? Denk namelijk dat het een ontzettend lange procedure zal gaan worden, maar ben natuurlijk wel benieuwd naar de uitkomst.

Succes en vergeet vooral niet te genieten van de sneeuw. want daar gaat het toch uiteindelijk allemaal om? een leuke tijd hebben en genieten in de sneeuw elk op zijn of haar manier. Daar draait het bij mij in ieder geval wel om. Geniet van het leven nu het nog kan.

Wat ik me dan nog wel afvraag Nu de advocaat het dan toch overneemt, Waarom kwam je dan speciaal hier op dit forum van wintersport liefhebbers ? En nu er een meningsverschil is ontstaan sluit je de discussie terwijl je hem zelf aan gaat. Al onze mede forummers inclusief mij hebben geprobeerd je vragen te beantwoorden en je te helpen. Dat het niet een antwoord is wat bij jouw verwachting past kunnen wij toch niet helpen. Heb je al geprobeerd bij de liftmaatschappij verhaal te halen ipv hier een topic te openen op het forum? Indien wel geprobeerd wat zeiden deze dames en heren van de liftmaatschappij? en waarom een claim?

Ach ja, eigen verantwoordelijkheid en consequenties, zo lastig voor sommigen.
Skigebieden werken met kleurtjes, plaatjes, lijntjes en kaartjes om het op kleuterniveau uit te leggen. Als je dat dan nog niet snapt, dan blijft er idd niet heel veel anders over dan heel hard anderen de schuld te geven. Oh ja, en schelden natuurlijk!
Succes met je claim maar bedenk je wel dat dat nog veel meer schade kan opleveren dan alleen een gebroken pootje. Advocaten werken ook niet gratis en gezien je manier van reageren op doodnormale reacties, is extra frustratie voor je misschien ook niet het beste idee…!

@JerryB Je doet me denken aan de bestuurder van de fiat 500 uit dit filmpje: http://www.skoften.net/video/road_rage_in_nederland_fiat_500…

Eerst andere mensen de schuld geven voor je naar jezelf kijkt.

JerryB laat je hier de uitkomst nog even weten? Dan weten wij ook zeker dat wij liftboys en pistemaffiosi (Lees weldenkende mensen) gewoon gelijk hebben!

Succes met je verdere leven trouwens want ik kan me voorstellen dat je een moeilijk, gefrustreerd bestaan l(e)ijdt.

🏂

Whaaahhahaha @Jurian zie je het voor je ?haha waarom val ik op jouw ski je piste ? Je moet betale! watwatwattawatwat

🏂

null

Duidelijk iemand met het verkeerde been uit bed gestapt.
Sommige mensen willen nu eenmaal alleen maar horen dat ze gelijk hebben en dat anderen schuldig zijn voor schade die veroorzaakt wordt door eigen nalaten.

Overigens wel eens aan gedacht dat het niet mogelijk is om met de lift naar beneden te gaan. En kom nu niet aan met: ‘De stoeltjes gaan toch naar beneden, daar kunnen we dan toch gewoon op gaan zitten. Zo komen we immers ook omhoog.’ Heb je er wel eens aan gedacht dat de lift niet gebouwd is om mensen naar beneden te vervoeren? En dat om deze reden de liftbedienaar je weigert te vervoeren?

Ik wens je heel veel succes met je claim. Met wat er hier aan feiten wordt geschetst betwijfel ik of een advocaat überhaupt gaat procederen. Enne scheldt de advocaat niet de huid vol als hij/zij aangeeft dat procederen geen zin heeft.

Sterkte voor degene die moet herstellen. En degene die moet herstellen heeft er misschien meer baat bij dat je daar energie in gaat steken dan te lang te blijven blèren om jouw vermeende gelijk te halen.

Ik geef je (lees: je advocaat) weinig kans
Ons rechtssysteem gaat (terecht en gelukkig) uit van intentie en niet van effect.
En om in dit geval met succes te kunnen claimen zul je aan moeten tonen dat de liftmaatschappij in gebreke is gebleven; en op basis van wat hier geschreven is, is er hier maar één in gebreke gebleven en dat zijn jullie zelf.

Ben ik wel benieuwd naar de uitslag van de procedure. hou je ons op de hoogte ? Denk namelijk dat het een ontzettend lange procedure zal gaan worden, maar ben natuurlijk wel benieuwd naar de uitkomst.

Hendrik1987 op 22 feb. 2014 02:21

Ik denk juist dat het helemaal niet lang duurt. Hier zal geen advocaat zich aan branden. Kwestie is namelijk heel simpel en hier al meermaals uitgelegd. JerryB heeft echter moeite om dat aan te nemen en blijft gewoon schreeuwen. Het is een beetje het kleine kind dat geen gelijk krijgt en stampvoetend blijft beweren dat hij toch gelijk heeft.

Zoals in dit topic al meerdere keren direct, dan wel indirect, wordt vermoed is het inderdaad zo dat veel zetelliften niet zijn vrijgegeven en/of niet gebouwd voor daltransport. Mocht er iets gebeuren dan hangt het skigebied, want voor dergelijke zaken is men niet verzekerd. Ook de liftmedewerkers gaan 's avonds zelf per ski of sneeuwscooter naar beneden en niét met de lift.

Per uitzondering gaan soms wel medewerkers met de lift naar beneden, maar als er iets fout gaat is dat een bedrijfsongeval, maar met toeristen mag men dit never nooit doen.

Ik geloof dat Jerry zich een beetje verantwoordelijk voelt voor het ongeluk, maar het helaas op de liftmaatschappij probeert af te schuiven.
Het is en blijft een hele domme fout. Er zijn niet voor niets pistekaarten, er staan overal borden (zowel onder als boven bij een lift) en zoals al vele anderen boven mij gezegd hebben: bij aankoop van de skipas stem je in met de voorwaarden en regels van het skigebied.

Het aanpassen van de liften slaat ook nergens op. Dit zal ik weet niet hoeveel geld gaan kosten; niet alleen de aanpassingen zelf, het zal ook betekenen dat er meer liftpersoneel nodig zal zijn. Gevolg is een mindere doorstroom, dus langere wachttijden én zeer waarschijnlijk verhoging van de liftpassen. Zou toch belachelijk zijn dat alles dan aangepast moet worden omdat enkele mensen niet goed kijken voor ze ergens instappen (en dan heb ik het niet alleen over stoeltjesliften, maar ook bijvoorbeeld sleepliften, daar kun je immers ook niet mee naar beneden).

En ja, het is spijtig dat er een ongeluk is gebeurd, maar op elke piste kun je langs de zijkant naar beneden lopen of glijden. Als dat niet lukt, dan lijkt het mij sterk dat het überhaupt mogelijk is om er te skiën. Kortom…volgende keer wat lessen nemen én 3x checken wat voor pistes er naar beneden gaan vóór je de lift instapt.

Succes met je claim, maar het zal alleen maar meer geld kosten. Wees gewoon blij dat het bij een beenbreuk is gebleven en dat het door de reisverzekering gedekt wordt.

owkee jullie kunnen nog zo vaak van dit soort onzinberichten sturen de claim gaat echt komen.

JerryB op 22 feb. 2014 01:48

Succes ermee, dit word appeltje eitje voor het skigebied. Ze zijn namelijk hier absoluut niet verantwoordelijk voor.
De redenen hiervoor zijn hierboven al goed aangehaald.

Het feit dat je vervolgens de liftbediende op gaat wachten om de huid vol te schelden vind ik van zeer laag en absoluut asociaal niveau.

vermakelijk draadje dit… :-)

euh... doen!?

He, leuk, een aansprakelijkheidscasus!

Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat hierboven gezegd is.

Naast het feit, dat het nutteloos is om een vordering in te stellen (want de reisverzekering betaalt het fractuur toch netjes terug) en dat je waarschijnlijk in Moûtiers naar de rechter zal moeten gaan voor zo’n zaak, de uitleg waarom je geen poot hebt om op te staan (figuurlijk bedoeld ;)):

Toen je een skipas kocht, heb je eigenlijk een contract afgesloten. Jij betaalde een geldsom en in ruil krijg jij de skipas, waardoor het skigebied je biedt dat je veilig met de liften naar boven kan (had je een ongeval gehad tijdens het afdalen met de lift, dan had je zowel skigebied als medewerker aansprakelijk kunnen stellen) en dat je veilig de pistes af kan. Het feit dat een beginner op een zwarte piste valt en iets breekt, maakt geen contractuele wanprestatie uit (anders had het geweest had dit gebeurd door dat er een rots op de piste was of een lawine op de piste kwam, dan had je het recht aan je kant). Er staat vast wel in de voorwaarden van de skipas dat het skigebied niet persoonlijk aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen op de piste (die zij veilig hebben gemaakt) EN jij hebt dat contract aangegaan! Door de skipas te kopen ben jij akkoord gegaan met hun voorwaarden.

De schuld van dit ongeval ligt dus bij de skier in kwestie, hij heeft zich zoals dat in juridische termen wordt gezegd niet als een ‘bonus pater familias’ (goede huisvader) gedragen. Een redelijk en voorzichtig persoon had eerst als beginner gekeken op de pistekaart in hoog alpien terrein of dat zijn skitechniek wel voldoende was om op een veilige manier terug af te dalen. Zeker met beginners in de groep is kijken waar je naartoe gaat en hoe je moet afdalen nodig op de pistekaart. Bijgevolg geldt het principe dat degene die eigenschade veroorzaakt die ook zelf moet vermoeden, niet het skigebied heeft schuld (geen contractuele wanprestatie).

@Antoine Precies wat jij zegt…
@JerryB Je klinkt een beetje… Nou, een beetje? Erg wanhopig zo. Je neemt niet zomaar een lift. Er staan overal wegwijzers en vaak stippel je ook een route uit waar je heen wilt gaan. En zoals andere aangeven: ga roetsjend of glijend op je kont naar beneden. Dat zie ik anderen mensen ook vaak doen. Gevalletje ‘Even Apeldoorn Bellen’ zou ik dit noemen ;)

Carnas on Tour

wat een nonsens dit alles. jullie gaan betalen !!!

JerryB op 22 feb. 2014 02:15

Iedereen die het niet met hem eens is kan beter de portemonnaie trekken want bloeden zullen ze. :D ben ik blij dat ik het met hem eens ben :D
@JerryB volgens mij hoort dit topic in de stube.

@Svennoo je klaagt niet in je post… dat is hier op dit forum toch normaal?

euh... doen!?

Kijk dan maar uit dat je (reis)verzekering geen claim bij jullie weg gaat leggen voor bijvoorbeeld nalatigheid.
Want als jullie het skigebied aansprakelijk kunnen stellen en mogelijk je gelijk gaan krijgen (wat ik absoluut niet verwacht) dan kan straks je verzekering ook nog een claim bij jullie weg gaan leggen. En dat zou dan net zo terecht zijn.

Wat een vraag om betutteling, terwijl je zelf de fout maakt en zelf je verantwoordelijkheid af wil schuiven. Neem gewoon je verantwoordelijkheid en daarmee ook de je pech en laat het daarbij.

Het gaat sowieso niet meevallen om vanuit Nederland je gelijk te halen in Frankrijk.

Lekker niveau…(niemand praat naar mijn mond dus ga ik lekker janken en schelden) #kleuter

<======= neemt nog een biertje en gaat er eens goed voor zitten, heerlijke "discussie"…

Gast453 … Daar hebben we apart draadje voor https://www.wintersport.nl/forum/topic/70371 :-)

euh... doen!?

Doet me een beetje denken aan kroeg/verjaardags gebral van iemand die weer eens een boete voor te hard rijden heeft gekregen. Dan ligt het altijd aan de buitenwereld:

  • Het beleid deugt niet
  • De snelheidslimiet is onzinnig
  • Hebben "ze" niets beters te doen
  • etc.
    Het ligt namelijk nooit aan hen zelf; lees: het feit dat het ze niet is opgevallen dat hun snelheidsmeter minstens 10km boven de ter plekke toegestane snelheid aangaf

0 weken lid, zwaar gepikeerd klinkt als een klein kind dat zijn toetje niet krijgt omdat die zijn bordje niet heeft leeg gegeten en zijn broertje of zusje wel (maar die heeft dan ook zijn bordje leeg). Kortom die zien we hier nooit meer terug.

:-)

wat een nonsens dit alles. jullie gaan betalen !!!

JerryB op 22 feb. 2014 02:15

Wat een lolbroek ben jij Jerry!
Ik ben zelf nog niet zo lang op dit forum maar zo een gefrustreerd iemand als jij heeft me doen huilen van het lachen! Alleszins bedankt daarvoor!
En nu even serieus: JIJZELF bent verantwoordelijk voor wat je doet op een skipiste hoor

Lees even mee…

De 10 piste regels van de FIS:

Wil je veilig naar beneden? En geen gevaar zijn voor anderen? Lees dit dan eens door en doe er je voordeel mee!:
1.Rekening houden met anderen Iedere skier moet zich zo gedragen, dat hij een ander niet in gevaar brengt of schade berokkent.
2.Beheersen van snelheid en skistijl Iedere skier moet te allen tijde op tijd kunnen stoppen of uitwijken. Hij moet zijn snelheid en wijze van skien aanpassen aan zijn skivaardigheid, de conditie van de piste, de sneeuw- en weersomstandigheden, alsook aan de drukte op de piste.
3.Keuze van het spoor
4.De van achteren komende skier moet zijn skispoor zo kiezen, dat hij skiers voor zich niet in gevaar brengt.
5.Inhalen Inhalen mag van boven of van beneden en van rechts of van links, mits op zodanige afstand dat de ingehaalde op geen enkele wijze in zijn bewegingen wordt belemmerd.
6.Invoegen en weer verder skien
7.Iedere skier die zich (weer) op een piste wil begeven of na een stop verder wil skien, moet zich ervan vergewissen dat hij dit zonder gevaar voor hemzelf of voor anderen boven of onder hem kan doen.
8.Smalle plaatsen Iedere skier moet vermijden om zich zonder noodzaak op smalle of onoverzichtelijke plaatsen op de piste op te houden. Een ten val gekomen skier dient een dergelijke plek zo snel mogelijk weer vrij te maken.
9.Klimmen en lopen Een skier die klimt of te voet afdaalt, mag dit alleen aan de zijkant van de piste doen.
10.Letten op tekens
11.Iedere skier dient de markeringen en de borden in acht te nemen.
12.Verlenen van hulp Bij een ongeval is iedereen verplicht hulp te verlenen.
13.Legitimatieplicht Iedereen, getuige of betrokkene, verantwoordelijk of niet, moet bij een ongeval zijn identiteit bekendmaken

Na het lezen van je eerste post kan ik nog enigszins begrip voor je situatie opbrengen.
Maar als een liftbediende de lift moet stilleggen voor elke skiër/snowboarder die ergens in de Alpen bovenaan een piste tot de vaststelling komt dat de bewuste piste toch net iets te steil is (of het eerste stuk), dan ligt de lift vaker stil dan dat ze draait.
Gevaarlijke piste stond niet aangegeven? = ONZIN!
En schandalig dat je op dergelijke manier je ongenoegen uit naar de andere forumgebruikers omdat je geen gelijk krijgt.
Verander je nick en/of kom aub nooit meer terug!

EINDE TOPIC !!!

Oei een forum van gelijkgestemden waarbij nog nooit iemand in zijn leven een foutje heeft gemaakt.
Dat is even wennen. Ik ken het fenomeen van als je een fabrikant negatief in het voetlicht brengt je meteen in je nek wordt gesprongen door een groep damage-controllers, ik wist alleen niet dat dit ook bij skiliftmaatschappijen al bestond.
Einde topic? Hoezo dan? Ben jij de beheerder?
De meeste reacties neem ik niet serieus. Ik zal jullie niet meer lastig vallen met mijn vraag, dat is blijkbaar voor jullie niet zo interessant, maar gaandeweg weet ik, ook na een gesprek met de advocaat van de verzekeringsmaatschappij waarom de dingen zo zijn gegaan als ze zijn gegaan.
Naar beneden brengen in een banaan levert de liftmaatschappij 430 euro voor 20 minuten werk op.
Val Thorens heeft een contract met een prive-kliniek in Aix-le-Bain op 2 uur rijden. De kosten om daar per ambulance naartoe gebracht te worden bedragen 800 euro. Ben je 1230 euro verder en is er nog niets gebeurd. De kosten voor de operatie zijn enkele duizenden euro’s en dan proberen ze je ook nog extra ligdagen aan te smeren.
Big business. Nogal logisch dat waarschuwingen voor zwarte pistes verdekt worden opgesteld en dat wordt geweigerd om mensen die een foutje hebben gemaakt (ja, die bestaan echt hoor!) op een veilige manier naar beneden te brengen.
Achteraf wel een beetje zielig voor de liftjongen die durfde pas uit zijn hokje te komen nadat wij hem als groep verzekerden dat hij blij mocht zijn met maar één van zijn benen gebroken als hij dat niet zou doen. Het gesprek daarna hebben we opgenomen en zodoende kan de liftmaatschappij niet gaan beweren dat ze nergens van weten.
Het is inderdaad verzekeringswerk dus waar maak je je druk om? Het gaat om het principe. Als ik ga melden dat er een rotsblok de piste is opgerold en een dag daarna breekt iemand zijn nek daarover is de maatschappij ook aansprakelijk, net als los liggende stoeptegels bij een gemeente. Dit was een gevaarlijke situatie en daar zijn ze op gewezen.
Het ligt nu bij de advocaat. Buiten de claim die de verzekeringsmaatschappij gaat neerleggen wordt ook een stuk smartengeld meegenomen. Als jullie echt zijn geinteresseerd wil ik de uitkomst tzt wel laten weten. Maar vermoedelijk hebben jullie dat dan al via jullie opdrachtgever vernomen. (dat zal niet gelden voor iedereen hier maar ze zitten er wel tussen).

Beweer je nu dat de uitbaters van het skigebied van Val Thorens het daar express zo gevaarlijk mogelijk maken omdat ze goed verdienen aan de ziekenhuiskosten ?

@JerryB naast een advocaat zou ik ook een psycholoog zoeken als je denkt dat skigebieden/ lift exploitanten gevaarlijke situaties creëren om de kosten op te kunnen strijken. Een slechte naam zal heel wat meer kosten dan een ritje met de ambulance opbrengt.

Zo gevaarlijk mogelijk is wat overdreven, maar is het zo’n rare gedachte als je ziet wat ze (en de industrie daaromheen) verdienen aan een ongeval? Ik heb verder geen bemoeienis hoe de claim wordt ingestoken, maar dit gaat op de één of andere manier wel worden meegenomen. Wij hebben foto’s gemaakt van hoe onzichtbaar het bord was opgesteld. Het is in een procedure natuurlijk wel een middel om wat mensen onder druk te zetten maar misschien praat ik voor mijn beurt.

JerryB… Droeftoeter een ander woord kan ik voor een persoon als u/jij niet bedenken.
Geen enkel skigebied is erbij gebaad om een zwarte/rode/blauwe piste niet goed aan te geven, en sterker nog als je ZELF goed had uitgekeken had je het bord (of meerdere) waarschijnlijk best kunnen zien, maar aangezien jij/jullie je eigen domme fout niet durven toegeven gaan jullie een skigebied/liftbediende lastig lopen vallen… Buiten het feit dat je geen schijn van kans maakt (al heb je de beste pro deo advocaat:-)…) is het ook nog eens een belachelijk lulverhaal wat je hier aan het ophangen bent!

Plaats een reactie