snelheidsboete in Oostenrijk

Ui, ik hoop dat dit topic niet in opscheppen zal eindigen, want als het over topsnelheden gaat kan je de waarheden vaak op één hand tellen. Met snelheden boven de 200 km/h valt zoals vaker gezegd niet te spotten, ook al heb je een comfortabele auto met een heel pretpakket aan veiligheidsfeatures. De meesten rijden hier incidenteel op de Autobahn voor vakantie en dan heb je domweg te weinig praktijkervaring om gedurende langere tijd op dergelijke snelheden verantwoord te kunnen rijden. Even de 200 km/h voor de lol op een kaarsrecht, vlak en rustig stuk aantikken (bijv. A31) is natuurlijk wat anders, maar bij bochtige, heuvelachtige en/of drukkere snelwegen (bijv. A7, A45) vergt dit extreem veel aandacht en zie ik in de praktijk auto’s met buitenlands kenteken op dergelijke stukken altijd snelheid inhouden. Of dit nu Nederlanders, Belgen, Polen of Zwitsers zijn maakt daarbij niet veel uit. Mensen krijgen dan toch snel angst en gaan op de rem. Opzich een verstandige keuze, alhoewel dat voor achteropkomend verkeer wel gevaarlijk kan zijn.

Om een lang verhaal kort te maken: Wees bewust van je verantwoordelijkheid en maak bewuste en verantwoorde keuzes. Van mij part kan je in het verkeer doen en laten wat je wilt, zolang je andere verkeersdeelnemers niet hinderd en/of in gevaar brengt. Iedereen heeft in z’n leven denk ik wel eens te hard gereden, bewust of onbewust. Daarover wil ik ook niet oordelen. Wat ik wel veroordeel is onverantwoord rijgedrag. En dat is niet persé een paar km/h sneller dan de maximumsnelheid rijden, maar wel zonder enige ervaring even met 250 km/h over de Autobahn denderen, of juist als slak op de linkerrijstrook blijven kleven. Legaal betekend niet meteen verantwoord en illegaal niet meteen onverantwoord. Gelukkig weet ik uit ervaring dat Nederlanders het allemaal nog niet zo bont maken als op dit forum (of andere fora) wel eens beweerd wordt, vandaar m’n eerste opmerking over het opscheppen. Oostenrijkers, Tsjechen en Zwitsers in het bijzonder maken het vaak nog een heel stuk bonter.

Ik herhaal dit, omdat het in Duitsland nogal eens fout gaat met mensen die zonder voldoende ervaring op hoge snelheden brokken maken. Met uiterst onaangename gevolgen van dien.

Frans op 21 jan 2016 15:13

Nou ja, ik ben Duitser (al woon ik mijn hele leven in Nederland) en om diverse redenen (w.o. familie, maar ook racen (op afgesloten circuits voor de goede orde)) ben ik vrij vaak in Duitsland te vinden. Mijn ervaring met hoge(re) snelheden is nou bepaald niet iets waar het aan schort.

Punt is dat eenieder de juiste afweging voor zichzelf moet maken en niet vanuit eigen kunnen gaan redeneren en dan mensen die andere beslissingen maken wegzetten als “gek”.

Ik geef nota bene uitdrukkelijk aan dat ik het alleen doe als het verantwoord is en toegestaan.

Ik heb ook nog een boete liggen vanuit Oostenrijk, 45 euro ofzo.

Maar mijn naam staat met 1 letter verkeerd gespeld, dus ik heb hem nog niet betaald. Heb ook paar keer een brief gekregen dat je in moet vullen wie er in heeft gereden, maar niet op gereageerd.
Maar voordat ik naar Oostenrijk ga zal ik die boete maar wel betalen, heb niet zo zin in gezeur.

Ik heb ook nog een boete uit Frankrijk liggen, net binnen gekomen, helemaal in het Nederlands, die zal ik ook maar optijd betalen.

ikjeski op 21 jan 2016 08:46

Goede reden om hem niet te betalen, 1 hele letter verkeerd… zucht

Imho, heb je de overtreding begaan, dan ook zo stoer zijn om gewoon te betalen, niet aan dergelijke flauwekul gaan beginnen. Heb je oprecht twijfels over de juistheid van de boete, neem dan vooral wel contact op. Wat is het toch voor iets raars dat regeltjes ineens niet meer voor NL’ers zouden gelden zo snel ze de grens over zijn? Beetje doorrijden doe ik ook graag maar overtreders als hierboven (@Paulvw 193@100) mogen wat mij betreft goed bestraft worden, da’s niet een beetje te hard.

Userd op 21 jan 2016 09:37

Enige nuance is hier wel op z’n plek… het was midden in de nacht, en een camera op een paar honderd meter achter het bordje 100. Terugkomend van boven de 200 trap ik niet vol op de rem, maar laat m gewoon terug zakken… Het is dus niet bewust vol door knallen in een gebied van 100 of iets dergelijks. Dat ik er nooit voor heb betaald heeft te maken met dat er geen bedrag genoemd was, geen rekeningnummer genoemd was, en er nooit reactie op de email is gekomen (waarom dan een mail-adres vermelden in het schrijven vraag ik me dan af?).

Ik ben het overigens wel met je eens dat je in principe gewoon moet betalen trouwens. Dat zijn immers de regels. Net zo goed als dat wanneer van de kant van de overheid (ongeacht van welk land dat dan is) mag worden verwacht dat ook die de regelgeving naleven, en dus ook de Europese regels worden nageleefd.

Dat laatste is een beetje naïef hoor… ;)

[quote] Een Duitser zal je niet gauw langs rechts zien inhalen.

DavidW op 21 jan 2016 12:23

@DavidW
Dat zeg jij, maar ik werd afgelopen wintersportvakantie op 30 dec. meerdere keren rechts ingehaald door boze Duitsers, terwijl er naast me op de linkerbaan een zee van ruimte was. Ja sorry hoor maar ik verdom het… (misschien officieel volgens de verkeerswet niet toegestaan, om niet zoveel mogelijk rechts te houden) …om rechts te gaan rijden tussen de vrachtwagens om dan, en diesel in te moeten gaan ademen, en steeds langzaam te moeten rijden, en veel moeite te moeten gaan doen om in te halen, en daardoor weer sneller moet gaan, om vervolgens weer naar rechts te gaan, ja het hoort zo, maar dat is erg vermoeiend autorijden als je op reis bent. Ik ben meer iemand van, lekker cruisen op de midden baan met tempo 140 op de cruise control. Je ziet het anderen (ook Duitsers) ook gewoon doen, en ik geef mensen altijd ruimte als ze het nodig hebben als ze willen inhalen. Dus ik zie het als discriminatie, als kansloze Duitsers in dikke Audi’s en BMW’s je rijles gaan geven. Ergens is het best lachwekkend, en negeer ik ze gewoon. Ik heb het 1 keer meegemaakt dat een Duitser er een spelletje van maakte, om te gaan bumperkleven totdat je naar ze kijkt, dan kijken ze boos en wijzen ze naar hun voorhoofd, om dan snel in te halen, en je af te snijden, en rechts voor je te gaan rijden, totdat je hem weer inhaalde, daarna begon het spelletje opnieuw. En dat herhaalde zich tot 2-3x toe. Daarna hield hij het voor gezien, en ging hij er als een raket over de linker strook vandoor. Hoezo links rijden!? :D

Ski or Die

Een Duitser zal je niet gauw langs rechts zien inhalen.

DavidW op 21 jan 2016 12:23

@DavidW
Dat zeg jij, maar ik werd afgelopen wintersportvakantie op 30 dec. meerdere keren rechts ingehaald door boze Duitsers, terwijl er naast me op de linkerbaan een zee van ruimte was. Ja sorry hoor maar ik verdom het… (misschien officieel volgens de verkeerswet niet toegestaan, om niet zoveel mogelijk rechts te houden) …om rechts te gaan rijden tussen de vrachtwagens om dan, en diesel in te moeten gaan ademen, en steeds langzaam te moeten rijden, en veel moeite te moeten gaan doen om in te halen, en daardoor weer sneller moet gaan, om vervolgens weer naar rechts te gaan, ja het hoort zo, maar dat is erg vermoeiend autorijden als je op reis bent. Ik ben meer iemand van, lekker cruisen op de midden baan met tempo 140 op de cruise control. Je ziet het anderen (ook Duitsers) ook gewoon doen, en ik geef mensen altijd ruimte als ze het nodig hebben als ze willen inhalen. Dus ik zie het als discriminatie, als kansloze Duitsers in dikke Audi’s en BMW’s je rijles gaan geven. Ergens is het best lachwekkend, en negeer ik ze gewoon. Ik heb het 1 keer meegemaakt dat een Duitser er een spelletje van maakte, om te gaan bumperkleven totdat je naar ze kijkt, dan kijken ze boos en wijzen ze naar hun voorhoofd, om dan snel in te halen, en je af te snijden, en rechts voor je te gaan rijden, totdat je hem weer inhaalde, daarna begon het spelletje opnieuw. En dat herhaalde zich tot 2-3x toe. Daarna hield hij het voor gezien, en ging hij er als een raket over de linker strook vandoor. Hoezo links rijden!? :D

kokkieAmiga op 22 jan 2016 00:59

je bent gewoon een aso op de weg dus eigenlijk en niet goed wijs met je discriminatie…

[quote] Een Duitser zal je niet gauw langs rechts zien inhalen.

DavidW op 21 jan 2016 12:23

@DavidW
Dat zeg jij, maar ik werd afgelopen wintersportvakantie op 30 dec. meerdere keren rechts ingehaald door boze Duitsers, terwijl er naast me op de linkerbaan een zee van ruimte was. Ja sorry hoor maar ik verdom het… (misschien officieel volgens de verkeerswet niet toegestaan, om niet zoveel mogelijk rechts te houden) …om rechts te gaan rijden tussen de vrachtwagens om dan, en diesel in te moeten gaan ademen, en steeds langzaam te moeten rijden, en veel moeite te moeten gaan doen om in te halen, en daardoor weer sneller moet gaan, om vervolgens weer naar rechts te gaan, ja het hoort zo, maar dat is erg vermoeiend autorijden als je op reis bent. Ik ben meer iemand van, lekker cruisen op de midden baan met tempo 140 op de cruise control. Je ziet het anderen (ook Duitsers) ook gewoon doen, en ik geef mensen altijd ruimte als ze het nodig hebben als ze willen inhalen. Dus ik zie het als discriminatie, als kansloze Duitsers in dikke Audi’s en BMW’s je rijles gaan geven. Ergens is het best lachwekkend, en negeer ik ze gewoon. Ik heb het 1 keer meegemaakt dat een Duitser er een spelletje van maakte, om te gaan bumperkleven totdat je naar ze kijkt, dan kijken ze boos en wijzen ze naar hun voorhoofd, om dan snel in te halen, en je af te snijden, en rechts voor je te gaan rijden, totdat je hem weer inhaalde, daarna begon het spelletje opnieuw. En dat herhaalde zich tot 2-3x toe. Daarna hield hij het voor gezien, en ging hij er als een raket over de linker strook vandoor. Hoezo links rijden!? :D

kokkieAmiga op 22 jan 2016 00:59

‘Kansloze Duitsers in dikke BMW’s en Audi’s’. Beetje last van jaloezie? Beetje veel lijkt mij zo.

Jij ziet het als discriminatie dat ze jou “rijles” willen geven, maar wat doe je zelf denk je door zo te rijden?

[post] kokkieAmiga op 22 jan 2016 00:59 [/post]
Dat zeg jij, maar ik werd afgelopen wintersportvakantie op 30 dec. meerdere keren rechts ingehaald door boze Duitsers, terwijl er naast me op de linkerbaan een zee van ruimte was. Ja sorry hoor maar ik verdom het… (misschien officieel volgens de verkeerswet niet toegestaan, om niet zoveel mogelijk rechts te houden) …om rechts te gaan rijden tussen de vrachtwagens om dan, en diesel in te moeten gaan ademen, en steeds langzaam te moeten rijden, en veel moeite te moeten gaan doen om in te halen, en daardoor weer sneller moet gaan, om vervolgens weer naar rechts te gaan, ja het hoort zo, maar dat is erg vermoeiend autorijden als je op reis bent (…)

@kokkieAmiga als anderen jou rechts inhalen betekent het dat de anderen (die dus al rechts reden omdat er kennelijk meer dan genoeg ruimte was?), sorry hoor, maar zij terecht verdommen om helemaal van de rechter baan naar de 2de linkerbaan en weer terug naar de rechterbaan te moeten, en dus veel moeite moeten gaan doen om iemand zoals jij op de middenstrook in te halen die deze allang had moeten verlaten , en daardoor weer sneller moeten gaan (immers op de 2de/3de/…de linkerbaan rijden normale mensen wat harder dan de rijstroken rechts van hen…), om vervolgens weer helemaal naar rechts te gaan zoals het hoort, maar dat is voor hen echt erg vermoeiend autorijden als je op reis bent… :-)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Mensen die midden op rijden zijn echt de meest luie wezens van de autobaan. Verschrikkelijk. Staat nog net onder mijn grootste ergernis, namelijk mensen die continu wisselende snelheden rijden, terwijl jij op cruise control die mensen aan het inhalen bent.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

@Thomas er is 1 soort waar ik me nog meer aan erger namelijk als er maar 2 stroken zijn en er doemt een kilometer voor je een vrachtwagen op en mensen gaan dan al naar links terwijl ze 100 rijden waardoor je of vol in de ankers moet of er rechts voorbij, terwijl als ze gewoon eventje gewacht hadden jij en nog 5 auto’s er rustig voorbij hadden gekund. En dan zouden ze nog voldoende tijd en ruimte hebben om eens naar links te gaan. Voor dat soort mensen zou ik graag een boordkanon oid willen hebben…

Born to Ride

@Thomas er is 1 soort waar ik me nog meer aan erger namelijk als er maar 2 stroken zijn en er doemt een kilometer voor je een vrachtwagen op en mensen gaan dan al naar links terwijl ze 100 rijden waardoor je of vol in de ankers moet of er rechts voorbij, terwijl als ze gewoon eventje gewacht hadden jij en nog 5 auto’s er rustig voorbij hadden gekund. En dan zouden ze nog voldoende tijd en ruimte hebben om eens naar links te gaan. Voor dat soort mensen zou ik graag een boordkanon oid willen hebben…

Matthias123 op 22 jan 2016 14:41

U lijkt een van de basisregels van het verkeer te vergeten:
Achteropkomend verkeer dient zich primair aan te passen aan het voorrijdende verkeer, niet andersom.
En ook al rij jij 220 en die ander 100, dan is er pas sprake van vol in de ankers moeten als de afstand tot die voorligger minder is dan 250m
Want om van 220 tot 100 terug te gaan is het zelfde als van 120 naar nul, en om dat voor elkaar te krijgen over een afstand van 250m hoef je echt geen noodstop te maken (stopafstand bij 120 ca 100m bij een noodstop).
Tenzij er wat met je reactievermogen of je remmen aan de hand is.
Daarbij kun je de geschetste situatie (vrachtwagen) verwachten dat die in gaan halen en dien je daar rekening mee te houden. Anticiperen heet dat, velen verwarren dat echter met reageren.

Verder is er in Duitsland sprake van een adviesmaximum van 130kmh.
En of het nu een adviesmaximum is of een echt maximum, het enige verschil is dat de laatste strafbaar is.
Verder is er geen verschil, want voor om het even welk advies geld: Als je een advies negeert, zijn de consequenties voor jezelf.

En wat dat naar rechts gaan betreft:
Zolang het gat rechts kleiner is dan de voor de gereden snelheden veilige voertuigafstand x 2 (voor en achter) is er geen sprake van onnodig links rijden…

Rob

je bent gewoon een aso op de weg dus eigenlijk en niet goed wijs met je discriminatie…

Userd op 22 jan 2016 07:43

Inderdaad, iemand die de regels aan zijn laars lapt, of adviezen negeert en/of het lot tart en vervolgens verwacht dat anderen zich daar maar naar schikken is geen aso…

Rob

Het ontspoort een beetje… Probeer het eens zonder verwijten.

Mensen maken fouten in het verkeer. En we hebben primair de politie om dat bij te sturen.

ik ben het met jou eens @DSvier. De meesten proberen hier hun eigen gelijk te halen of op te scheppen over hoe snel ze wel niet kunnen rijden. Iedereen heeft zijn/haar eigen manier van rijden, de één wil er zo snel mogelijk zijn en ander doet het lekker rustig aan. Waarom zou je proberen te beargumenteren waren (bijvoorbeeld) snel rijden beter is? Ik zie dat nut niet echt in, want ik denk niet dat iemand zijn gedrag door jouw argumenten laat beïnvloeden en daarnaast denk ik niet dat áls dit wel het geval zou zijn, de wegsituatie nou erg veiliger erop zou worden…

Wat betreft het houden aan verkeersregels (zowel snelheid en onnodig links rijden), lijkt het me duidelijk dat je je gewoon houdt aan de regels die er zijn. Is er een maximum snelheid, rijdt je niet (veel) harder (immers, iedereen rijdt wel eens iets te hard).
Wat betreft het onnodig links rijden, is het inderdaad vervelend dat iemand met 100km/h op de meest linker baan blijft rijden als daar rechts van ook ruimte is, maar deze rechts inhalen levert nog een gevaarlijkere situatie op! Zoals @kokkieAmiga zegt, zou ik ook niet zo snel tussen de vrachtwagens gaan rijden (mits er minimaal 3 banen zijn!), behalve als je echt dezelfde snelheid rijdt als de vrachtwagens, want waarom zou je dan de baan ernaast gaan rijden, je hoeft ze toch niet in te halen. Als er 2 banen zijn lijkt het me duidelijk, ben je langzamer dan de mensen op de linkerbaan, ga je op de rechterbaan rijden. Simple as that.

Wat betreft mijn eigen verhaal:
Ik heb net meer dan een jaar mijn rijbewijs, dus nog niet héél veel ervaring met het zelf rijden in het buitenland, maar wel van jongs af aan al veel meegekeken met m’n vader als we op vakantie waren. Afgelopen zomervakantie was ik zelf op vakantie met een Peugeot 107, naar Frankrijk. Op een tweebaanssnelweg op sommige plekken toch een vrachtwagen moeten inhalen, en dan was niet iedereen blij mee, soms met knipperende grote lichten en toeteren als gevolg. DAT vind ik asociaal gedrag. Eén keer maakte iemand het zo bont dat ik heel zachtjes op de rem heb gedrukt, zodat het remlicht aanging (natuurlijk met inachtneming van hoe veilig het was in die situatie, hoeveel auto’s er achter die aso reden, etc.). In ieder geval, hij schrok en viel een stukje terug. Dus ik hoop dat die z’n lesje geleerd heeft. DONT BE LIKE THAT GUY, zal mijn advies zijn.

Al met al: Wees gewoon aardig naar elkaar, óók in het verkeer. Geef elkaar de ruimte, want je komt er echt wel en zoveel tijdwinst levert het niet op als je constant zit te bumperkleven of dat je er gewoon rustig erachter blijft rijden.

Stay frosty

U lijkt een van de basisregels van het verkeer te vergeten:
Achteropkomend verkeer dient zich primair aan te passen aan het voorrijdende verkeer, niet andersom.

Ik zou dan toch graag even het volgende onder de aandacht brengen: http://mijnrijschoolonline.nl/Rijopleiding-B/rijstrook-wisse…
Als je van rijstrook wisselt ben je altijd degene die niemand mag hinderen. Jammer dat er blijkbaar meerdere setjes basisregels bestaan, wordt het niet duidelijker van ;-)

De basisregel is dat je niemand in gevaar mag brengen en /of hinderen, dan wel je zodanig gedragen dat gevaar of hinder kan ontstaan.

Dus gewoon in je baan blijven als er sneller achteropkomend verkeer is ;-)

Dus gewoon in je baan blijven als er sneller achteropkomend verkeer is ;-)

Zjanke op 22 jan 2016 17:21

Bijvoorbeeld. Maar ook niet doen: rechts inhalen, harder rijden dan verantwoord, niet op de weg letten, geen richting aangeven, mensen opdrukken, enz. enz.

Het is allemaal niet zo moeilijk.

De basisregel is dat je niemand in gevaar mag brengen en /of hinderen, dan wel je zodanig gedragen dat gevaar of hinder kan ontstaan.

DSvier op 22 jan 2016 17:08

Inderdaad, maar je kunt je afvragen wie wie hindert:
De achteropkomer die de regels negeert en daardoor de gene die wil gaan inhalen tot remmen dwingt
Of degene die zich gewoon aan de regels houdt en de achteropkomer tot remmen dwingt.

Rob

Dus gewoon in je baan blijven als er sneller achteropkomend verkeer is ;-)

Zjanke op 22 jan 2016 17:21

Of gewoon even het gas eraf als je een situatie voor je zit waarbij een inhaalmanoeuvre te verwachten is.

Rob

Als je van rijstrook wisselt ben je altijd degene die niemand mag hinderen. Jammer dat er blijkbaar meerdere setjes basisregels bestaan, wordt het niet duidelijker van ;-)

Zjanke op 22 jan 2016 16:59

Dat is alleen van toepassing op het moment van wisselen.
Als u nog een paar honderd meter achter mij zit, is dat niet meer van toepassing; dan ben ik voor u gewoon voorrijdend verkeer op dezelfde rijstrook.
Spreek uit ervaring (rechtzaak): Ondanks dat ik van baan was gewisseld, reed ik al op de rijstrook op het moment van de aanrijding (getuigen). Ondanks alle verweer, werd tegenpartij als schuldig bestempeld.

Rob

Inderdaad, maar je kunt je afvragen wie wie hindert:
De achteropkomer die de regels negeert en daardoor de gene die wil gaan inhalen tot remmen dwingt
Of degene die zich gewoon aan de regels houdt en de achteropkomer tot remmen dwingt.

RCGrootveld op 22 jan 2016 17:56

Tenzij ik je verkeerd begrijp hebben we het nu over iemand die harder rijdt dan toegestaan en iemand die gaat inhalen terwijl er iemand aan komt rijden (die harder rijdt dan toegestaan).

Dan houden beiden zich niet aan de regels. En zal bij een ongeval de persoon die van rijstrook wisselde het bokje zijn, tenzij er sprake is van een zeer grote snelheidsovertreding en dan nog…

Maar inmiddels zie ik de relevantie met dit draadje niet meer.

Dus gewoon in je baan blijven als er sneller achteropkomend verkeer is ;-)

Zjanke op 22 jan 2016 17:21

Of gewoon even het gas eraf als je een situatie voor je zit waarbij een inhaalmanoeuvre te verwachten is.

RCGrootveld op 22 jan 2016 17:57

Dan wel ja. Maar helaas bestaat bij het merendeel van de mensen nog altijd de perceptie dat ze mogen invoegen direct nadat ze hun pinker hebben opgezet, dit vaak gebeurende zonder te kijken.

Heeren van het gegoede leven, het gaat over snelheidsbekeuringen in Oostenrijk.
Misschien handig om een ‘praatgroep’ voor frustraties in het verkeer te beginnen voor de liefhebbers? Als ik het zo lees is daar wel animo voor volgens mij. ;)

mijn broer vorig jaar, in een wat enthousiast momentje op een leuke bergweg toch wat te hard gereden, 50 km/h te hard om precies te zijn volgens meneer de agent, 50 euro aftikken en een beetje inhouden aub.

in zwitserland ben je pas echt de sjaak als je ook maar een beetje te hard rijdt.

Helemaal gelijk, @Connaisseur , alhoewel: de meeste mensen die hier reageren kom ik liever hier op het forum tegen dan op de weg in Oostenrijk (of waar dan ook).

je bent gewoon een aso op de weg dus eigenlijk en niet goed wijs met je discriminatie…

Userd op 22 jan 2016 07:43

Inderdaad, iemand die de regels aan zijn laars lapt, of adviezen negeert en/of het lot tart en vervolgens verwacht dat anderen zich daar maar naar schikken is geen aso…

RCGrootveld op 22 jan 2016 16:20

Die discussie ga ik niet weer met je beginnen, zoek maar even een draadje van vorig seizoen op, als je de reacties daarop nog eens terug wil lezen.

ik ben bekeurd in oostenrijk. bedrag 20 euro
Duitse/oostenrijkse brief.
Gebeld dat ik nederlandse brief wil, Moest hiervoor maillen… Geen reactie. half jaar later wel een nederlandse brief gehad met verhoging van 20.
Uiteindelijk maar betaald om nog meer verhogingen etc te voorkomen.

Ik vind wel altijd grappig om te zien: Duitsers houden meer rekening met achteropkomend verkeer en houden ook in als ze willen inhalen als er een sneller iemand aankomt.
Nederlanders halen wél in en kijken ook graag nog eens boos als ze ingehaald worden door de snellere.

Ik vind wel altijd grappig om te zien: Duitsers houden meer rekening met achteropkomend verkeer en houden ook in als ze willen inhalen als er een sneller iemand aankomt.
Nederlanders halen wél in en kijken ook graag nog eens boos als ze ingehaald worden door de snellere.

Edwin3 op 23 jan 2016 16:30

Dat vat het goed samen …

Heel de discussie hierboven is ook één waar appels met peren vergeleken worden.
Het is niet omdat iemand boven de richtsnelheid rijdt, dat je hem mag de pas afsnijden omdat je wil gaan voorsteken. Dat is een voorrangsovertreding.
Het is niet omdat iemand ruim voor je wil beginnen voorsteken dat je hem snel/agressief/kort mag benaderen (drängeln, in extreem geval nötigung).
En het is niet omdat de ene iets fout doet, dat dat een fout van de andere goed praat. Two wrongs don’t make a right.

Als het tot een botsing komt zal de gereden snelheid en tussenafstand een rol spelen, maar ook of iemand adequaat gereageerd heeft, de tijd heeft gehad om de omstandigheden goed in te schatten, etc.

For f*cks sake … 99% vd tijd gaat het hier om vakantiegangers naar een vakantiebestemming in een vakantiestemming. Chill … wat maakt het uit hoe iemand anders rijdt? Rij gewoon zelf volgens de regels en niet volgens één of andere vage interpretatie ervan. Als dat te moeilijk is, rij dan volgens je eigen capaciteiten en tenzij je in een streifenwagen zit is het niet aan jou om rijles te geven aan een ander.

Ik heb een Anonymverfügung ontvangen volledig in het Duits maar ik snap er niets van. A-13 Brenner Autobahn erlaubte Hochstgeschwindigkeit von 100 km/h um 38 km/h uberschritten. Dus ik heb 38 km/u te hard gereden in Oostenrijk, 160 euro, wat ik erg veel vind. Ik heb hier de reacties wat gelezen en overal staat dat de boetes in Oostenrijk niet veel zijn. Ik ga maar eens om een vertaling vragen want ik begrijp het niet goed.

Plaats een reactie